מכוניות השוברות שיאי מהירות לרוב נבנות במיוחד למשימה זו והן בעלות מראה אווירודינמי במיוחד, ולרוב מתבססות על דגמים ספורטיביים ואקזוטים. עם זאת, בשנות ה-80′ החלה להתפתח אופנת ה”זאב בעור כבש”, בים אם מדובר בקומפקטיות חמות או במכוניות ספורט סאלון שהפיגנו ביצועים השמורים למכוניות על. אחת הדוגמאות הללו היא אב טיפוס יחד במינו של אאודי 5000 ששבר שיא מהירות ומוצע כעת למכירה פומבית.
אאודי 5000 הייתה הגרסה המהודרת ביותר של אאודי 100 עבור השוק האמריקאי בעיקר, ששימשה כמכונית הדגל של החברה עד הופעתה של אאודי V8 בראשית שנות ה-90. בהיותה פסגת ההיצע של אאודי היא הציעה את כל האבזור והטכנולוגיה שהייתה לאאודי על המדף כדי להתחרות בשוק היוקרה מול ב.מ.וו ומרצדס. אלא ששדרוג התדמית של אאודי בשנות ה-80 הגיע לא מעט בזכות שילוב של טכנולוגיה והצלחות במרוצים – בדיוק מה שעשתה אאודי קוואטרו ודגמים נוספים אחריה.
ההצלחה של אאודי במרוצי הראלי עשתה רושם באירופה, אבל קצת פחות בארה”ב. במקביל ניסו באאודי ארה”ב להפגין יכולות בפייקס פיק כדי לעשות רושם על הציבור האמריקאי. באותן שנים ספגה אאודי 5000 ביקורת בעקבות תחקיר שגילה מספר מקרים של תאוצה לא רצונית. כדי להתמודד עם הפרשה הלא מחמיאה החליטו באאודי בדרך מקורית לקחת את ה-5000 ולשבור איתה שיאי מהירות.
לשם כך לקחו אנשי אאודי בשנת 1986 את גרסת ה-CS הבכירה של ה-5000 שצוידה במנוע חמישה צילינדרים מוגדש בנפח 2.2 ליטר שסיפק 160 כ”ס נאים לקופה, אבל לא ממש מרשימים בימנו, והכניסו אותה למקצה שיפורים מקיף. התוצאה הסופית הייתה אבהטיפוס המוצע כעת למכירה פומבית. המנוע שבו מספק 650 כ”ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה והנעת הקוואטרו של החברה. אב הטיפוס קיבל מספר שיפורים אווירודינמיים, מושב בטיחות עם רתמות בעלות 4 נקודות עיגון, קשת התהפכות וחישוקים ספורטיביים עם הברגה מרכזית.
המכונית נשלחה אל מסלול Talladega Superspeedway האובלי שהיקפו כ-4.2 ק”מ עם הנהג בובי אנסר, שזכה 3 פעמים במורץ האינדי 500. אנסר הצליח להגיע עם המכונית למהירות של 332 קמ”ש – מהר יותר מכל מכוניות העל של התקופה וזה במכונית שלמעט יחידת ההנעה שלה נותרה סדרתית למדי ועם רישוי כביש. את המסלול הצליח להקיף אנסר ב-46 שניות בלבד.
אחרי ששברה את השיא החוזרה המכונית לגרמניה שם שימשה למספר ניסויי צמיגים ושכנה בתצוגה של אאודי עד אשר אביו של הבעלים הנוכחי שהוא אספן ולקוח נחשב של אאודי בגרמניה באותן שנים הצליח לשכנע את החברה למכור לו את המכונית שיועדה לגריטה. מאז נשמרה המכונית הסוף המשפחתי כשהיא מקורית לחלוטין עם פחות מ-9,000 ק”מ על השעון.
בעוד מחירן של מכוניות אאודי 5000 טורבו רגילות במצב טוב מתקשה לעבור את רף ה-10,000 דולר, בביתה מכירות בונהאמס שיצבע את המכירה של המכונית ביום חמישי הקרוב מעריכים שהיא תימכר במחיר שנע בין 100 ל-200 אלף יורו, וזה כבר מחירים של מכוניות אקזוטיות נדירות ונחשקות. מצד שני, האאודי החד פעמית הזו ותשאיר את רובן הרחק מאחור וגם לא מעט מכוניות מודרניות.