אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה
ראשי » חדשות » המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה
אאודי 5000

המכונית המהירה ביותר של אודי בשנות ה-80 עומדת למכירה

מבחוץ היא אולי נראית כמו אאודי גדולה משנות ה-80, אבל בפועל מדובר אבטיפוס חד-פעמי שקבע שיא מהירות של 332 קמ"ש. כעת היא עומדת למכירה פומבית

אופיר דואק 03/02/2025 צלם: Bonhams

מכוניות השוברות שיאי מהירות לרוב נבנות במיוחד למשימה זו והן בעלות מראה אווירודינמי במיוחד, ולרוב מתבססות על דגמים ספורטיביים ואקזוטים. עם זאת, בשנות ה-80′ החלה להתפתח אופנת ה”זאב בעור כבש”, בים אם מדובר בקומפקטיות חמות או במכוניות ספורט סאלון שהפיגנו ביצועים השמורים למכוניות על. אחת הדוגמאות הללו היא אב טיפוס יחד במינו של אאודי 5000 ששבר שיא מהירות ומוצע כעת למכירה פומבית.

אאודי 5000 הייתה הגרסה המהודרת ביותר של אאודי 100 עבור השוק האמריקאי בעיקר, ששימשה כמכונית הדגל של החברה עד הופעתה של אאודי V8 בראשית שנות ה-90. בהיותה פסגת ההיצע של אאודי היא הציעה את כל האבזור והטכנולוגיה שהייתה לאאודי על המדף כדי להתחרות בשוק היוקרה מול ב.מ.וו ומרצדס. אלא ששדרוג התדמית של אאודי בשנות ה-80 הגיע לא מעט בזכות שילוב של טכנולוגיה והצלחות במרוצים – בדיוק מה שעשתה אאודי קוואטרו ודגמים נוספים אחריה.

ההצלחה של אאודי במרוצי הראלי עשתה רושם באירופה, אבל קצת פחות בארה”ב. במקביל ניסו באאודי ארה”ב להפגין יכולות בפייקס פיק כדי לעשות רושם על הציבור האמריקאי. באותן שנים ספגה אאודי 5000 ביקורת בעקבות תחקיר שגילה מספר מקרים של תאוצה לא רצונית. כדי להתמודד עם הפרשה הלא מחמיאה החליטו באאודי בדרך מקורית לקחת את ה-5000 ולשבור איתה שיאי מהירות.


לשם כך לקחו אנשי אאודי בשנת 1986  את גרסת ה-CS הבכירה של ה-5000 שצוידה במנוע חמישה צילינדרים מוגדש בנפח 2.2 ליטר שסיפק 160 כ”ס נאים לקופה, אבל לא ממש מרשימים בימנו, והכניסו אותה למקצה שיפורים מקיף. התוצאה הסופית הייתה אבהטיפוס המוצע כעת למכירה פומבית. המנוע שבו מספק 650 כ”ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה והנעת הקוואטרו של החברה. אב הטיפוס קיבל מספר שיפורים אווירודינמיים, מושב בטיחות עם רתמות בעלות 4 נקודות עיגון, קשת התהפכות וחישוקים ספורטיביים עם הברגה מרכזית.

המכונית נשלחה אל מסלול  Talladega Superspeedway האובלי שהיקפו כ-4.2 ק”מ עם הנהג בובי אנסר, שזכה 3 פעמים במורץ האינדי 500. אנסר הצליח להגיע עם המכונית למהירות של 332 קמ”ש – מהר יותר מכל מכוניות העל של התקופה וזה במכונית שלמעט יחידת ההנעה שלה נותרה סדרתית למדי ועם רישוי כביש. את המסלול הצליח להקיף אנסר ב-46 שניות בלבד.

אחרי ששברה את השיא החוזרה המכונית לגרמניה שם שימשה למספר ניסויי צמיגים ושכנה בתצוגה של אאודי עד אשר אביו של הבעלים הנוכחי שהוא אספן ולקוח נחשב של אאודי בגרמניה באותן שנים הצליח לשכנע את החברה למכור לו את המכונית שיועדה לגריטה. מאז נשמרה המכונית הסוף המשפחתי כשהיא מקורית לחלוטין עם פחות מ-9,000 ק”מ על השעון.

בעוד מחירן של מכוניות אאודי 5000 טורבו רגילות במצב טוב מתקשה לעבור את רף ה-10,000 דולר, בביתה מכירות בונהאמס שיצבע את המכירה של המכונית ביום חמישי הקרוב מעריכים שהיא תימכר במחיר שנע בין 100 ל-200 אלף יורו, וזה כבר מחירים של מכוניות אקזוטיות נדירות ונחשקות. מצד שני, האאודי החד פעמית הזו ותשאיר את רובן הרחק מאחור וגם לא מעט מכוניות מודרניות.

Audi 5000 CS Prototype 01Audi 5000 CS Prototype 01Preview
Audi 5000 CS Prototype 08Audi 5000 CS Prototype 08Preview
Audi 5000 CS Prototype 09Audi 5000 CS Prototype 09Preview
Audi 5000 CS Prototype 05Audi 5000 CS Prototype 05Preview
Audi 5000 CS Prototype 02Audi 5000 CS Prototype 02Preview
Audi 5000 CS Prototype 06Audi 5000 CS Prototype 06Preview
Audi 5000 CS Prototype 07Audi 5000 CS Prototype 07Preview
Audi 5000 CS Prototype 14Audi 5000 CS Prototype 14Preview
Audi 5000 CS Prototype 04Audi 5000 CS Prototype 04Preview
Audi 5000 CS Prototype 13Audi 5000 CS Prototype 13Preview
Audi 5000 CS Prototype 03Audi 5000 CS Prototype 03Preview
Audi 5000 CS Prototype 10Audi 5000 CS Prototype 10Preview
Audi 5000 CS Prototype 11Audi 5000 CS Prototype 11Preview
אאודי 5000אאודי 5000Preview

אאודי אאודי 500 CS אאודי 5000 אאודי קוואטרו מכירה פומבית שיא מהירות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד