אבארט מבצעת בשנה האחרונה תהליך התחדשות במקבי להתהליך דומה לזה שמבצעת פיאט באירופה, וזה אומר מעבר להנעה חשמלית. הצעד הזה לא ממש מסתדר עם האופי הווקאלי והנוכח של דגמי אבארט לאורך השנים, אבל הוא אמור להזרים לחטיבה הספורטיבית מזומנים. בזמן שאנחנו וחובבי הרכב עדים מנסים לעכל את הקונספט של ה-500e קצרת הטווח, הדגם החשמלי של אבארט כבר מחמם את הצמיגים.
בסוף השבוע נחשפו תמונה ופרטים ראשונים על אבארט 600e – הגרסה הספורטיבית של פיאט 600e שהיא ספק סופרמיני ספק קרוסאובר קטן. ה-600e כידוע חולקת בסיס מכאני עם יתר הדגמים הקטנים של קבוצת סטלאנטיס, מפיג’ו 208/2008, אופל מוקה וקורסה ועד לג’יפ אוונג’ר. במקרה של ה-600e מדובר בפרשנות עם עיצוב רטרו עגלגל שממשיך את הקו המוכר של ה-500e.
הפלטפורמה עליה בנויה הנובו 600 אמנם בנויה לאכלס גם מנועי בעירה פנימית שיוצעו בעתיד בפיאט (שגם מוצעת בגרסה היברידית), אך באבארט בחרו להציע למרבה הצער את ה-600 שלהם רק עם הנעה חשמלית, והעדיפו לא להתאמץ כמו מיני במקרה של הקופר S החדשה. אפשר במידה מסויימת להתנחם בעובדה שעם 240 כ”ס זו תהיה האבארט החזקה ביותר אי פעם. לשם השוואה, לאבארט 600 ההיסטורית היו בשיאה כ-60 כ”ס בלבד. מצד שני, סמארט בראבוס עם 420 כ”ס קצת מגחכת מהצד. אבארט לא חושפת נתוני ביצועים, וחשוב מכך גם לא נתוני טווח. אך בהתחשב בעובדה שהגרסאות החשמליות בדגמים המקבילים על אותה פלטפורמה מסתפקים בסוללת 54 קוט”ש צנועה המספיקה ל-400 ק”מ תיאורטיים, והרבה פחות מכך בפועל, אנחנו לא עוצרים את נשימתנו.
בינתיים מספרים באבארט שה-600e תצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני כדי לשפר את יכולת הורדת הכוח אל הכביש, כשנעשו גם שדרוגי מתלים משמעותיים לשיפור ההתנהגות. בשלב ראשון פורסמה התמונה אחת של אבארט 600e שהיא משליכה את זנבה, אבל לא מציינים האם ישנו מנוע חשמלי נוסף המניע גם את הגלגליים האחוריים. במקום זה מציינים האיטלקים כי המהדורה הראשונה של אבארט 600e תכונה סקורפיוניסימה (Scorpionissima) והיא תיוצר ב-1,949 יחידות כמחווה לשנה בה הוקמה הסדנה של קרלו אבארט, בצבע סגול היסטורי ועם חישוקי 20 אינץ’ שיאכלסו גם בלמים מוגדלים.
החשיפה המלאה של אבארט 600e תיעשה בשבועות הקרובים לקראת תערוכת ג’נבה. מי יודע, אולי אז כבר יפתיעו אותנו האיטלקים עם הדור הבא של מחולל הסאונד.