שוק הרכב בארה”ב נמצא גם הוא בתהליך התחשמלות, אלא שבניגוד לשווקים אחרים בעולם הזירה החמה ביותר שם היא כמתבקש זו של הטנדרים – תצורת הרכב החביבה ביותר מזה עשרות שנים על האמריקאים המשקפת דרך חיים. טסלה הייתה הראשונה לחשוף טנדר חשמלי עם עיצוב ביזארי ומספרים מופרכים, אך בינתיים כהרגלה של טסלה גם ה”סייברטראק” מתעכב לצאת אל השוק.
בינתיים פורד הגיבה עם ה-F150 לייטנינג, ג’נרל מוטורס החזירה לחיים את האמר עם טנדר שטח חשמלי כשעל אותה פלטפורמה הוצג גם סילבראדו EV שכבר החל להימכר, וחברת ריביאן הצעירה גורמת לענקיות מדטרויט לרדוף אחריה לאחר שכבר החלה למכור טנדר ייחודי למראה עם יותר מ-800 כ”ס.
ומה עם ראם? טוב ששאלתם. חטיבת הרכב מסחרי של דודג’/קרייזלר הנמצאת כיום תחת קבוצת סטלנטיס הענקית קצת נשארה מאחור במירוץ אל הטנדר החשמלי שיכבוש את אמריקה, אבל לא לאורך זמן. בתערוכת CES הנערכת בימים אלו בלאס וגאס חשפה ראם קונספט לטנדר החשמלי שלה שנושא איתו מעבר לעיצוב ייחודי ושונה מטנדרי ראם המוכרים גם טכנולוגיה עדכנית ומספר רעיונות שימושיים מעניינים.
העיצוב כולל חזית חדשה עם שני פסי LED רחבים המחוברים לשם המותג RAM המואר גם הוא על ידי יחידות LED. מעל תא הנוסעים ישנו גג זכוכית מלא, ספויילר הממשיך את קו הגב ודופן ארגז המשתלבת אל תוך קבינת הנוסעים מספקים מראה שונה מהמוכר לנו מטנדרים סדרתיים. כמו בלא מעט דגמי תצוגה, הדלתות האחוריות נפתחות בכיוון מנוגד לאלו הקדמיות (דלתות התאבדות) ומצלמות מחליפות את מקומן של מראות הצד. לקינוח ישנם חישוקי 24 ענקיים העטויים צמיגים בקוטר 35 אינטש.
ראם החשמלי יתבסס על פלטפורמת STLA התשמש מגוון של טנדרים ורכבי SUV חשמליים בקבוצת סטלנטיס בשנים הקרובות. נכון לעתה לא פורסמו נתונים טכניים לגבי תצורת ההנעה של ראם 1500 החשמלי למעט שהוא יעשה שימוש בשני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי היוצרים הנעה כפולה, ויעניק טווח נסיעה גדול מאשר המתחרים של פורד ושברולט.
מערכת הטעינה של הראם החשמלי תומכת במתח של 800 וולט ובקצב טעינה של עד 350 קילוואט, מה שיאפשר להעניק 160 ק”מ של טווח בטעינה של 10 דקות בלבד לטענת אנשי החברה.מתלי אוויר היקפיים אחראיים על הגבהת והנמכת המרכב בהתאם לתנאי השטח, כשהיגוי אחורי עם זווית הפניה של 15 מעלות אמור לספק יכולת תמרון משופרת באזורים צפופים.
הפלטפורמה החשמלית אפשר להסיט את לוח המכשירים לפנים ולהאריך את חלל תא הנוסעים ב-10 ס”מ. סידור המושבים הלא אופייני לטנדרים כולל שני מושבי קפטן נעים על מסילה בשורת המושבים השניה, עם חידוש בדמות שורת מושבים שלישית הכוללת שני מושבים נשלפים מדופן הקיר האחורי, בדומה למקובל בטנדרים בעלי תא נהג מוארך. מעבר לכך תא הנוסעים כולל מסך מרכזי בגודל מרשים של 28 אינטש, תצוגה עילית עשירה ותאורת אווירה היקפית המשלימה תחושה של הייטק ופחות רכב עבודה.
הקיר והחלון האחורי ניתנים לקיפול ומאפשרים להאריך את משטח הארגז, ומן הסתם להשאיר את חלקו האחורי של תא הנוסעים פתוח, פתרון דומה למה שמציע סילבראדו EV. הראם לעומת מצוייד בדלת ארגז מפוצלת שהיא למעשה שתי דלתות הנפתחות לצידי הרכב, מאפשרים הארכה נוספת של רצפת הארגז ומצוידים בתוחמים מתקפלים כדי למנוע מציוד ליפול בזמן נסיעה. בנוסף ישנם גם את תאי האכסון RamBox בדפנות הארגז. מלפנים ישנו תא מטען קדמי עם אופציות סידור פנימי, ווים ואפילו מחזיקי כוסות אם תחליטו לעשות פיקניק קטן בטנדר.
ומתי נראה ראם 1500 חשמלי בייצור? על פי ראם הגרסה הסדרתית אמורה להיחשף כבר בחודשים הקרובים (ותהיה מן הסתם פחות נועזת) כאשר ב-2024 יגיע הטנדר גם לאולמות התצוגה בצפון אמריקה.