אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המהפכה נכשלה: דודג’ תגביר את יצור הצ’ארג’ר עם מנועי בנזין
ראשי » חדשות » המהפכה נכשלה: דודג’ תגביר את יצור הצ’ארג’ר עם מנועי בנזין
דודג' צ'ארג'ר

המהפכה נכשלה: דודג’ תגביר את יצור הצ’ארג’ר עם מנועי בנזין

בעקבות חוסר ההצלחה של דודג' צ'ארג'ר החשמלית, סטלנטיס מנסה להציל את המצב ותגביר את ייצור גרסאות הבנזין

אופיר דואק 24/06/2025 צלם: יצרן

עם המון ביטחון עצמי ותקווה לחולל מהפך בשוק מכוניות השרירים השמרני, השיקה דודג’ לפני כשנה וחצי את הדור החדש של הצ’ארג’ר כשהיא בוחרת להתמקד תחילה דווקא בגרסאות החשמליות. בדודג’, וליתר דיוק בסטלנטיס, קיוו שהמהלך הזה יעניק לדודג’ יתרון על פני מתחרותיה מדטרויט וירים מחדש את המכירות של רכבי הנוסעים של המותג האמריקאי. אבל המציאות לא ממש התיישרה לפי זה.

למעשה ההימור הזה התברר מהר מאד כשגוי, כמו לא מעט החלטות של סטלנטיס בשנים האחרונות. הקהל האמריקאי לא ממש נוהר אחרי מכוניות חשמליות שזוכות לנתח שוק של פחות מ-10% מכלל המכירות של מכוניות חדשות ובמקביל ממשל טראמפ החליט לקצץ בהטבות שניתנות לרוכשי רכב חשמלי ולכך מצטרף הסיכון בהטלת מכסים שייקרו אתה מכונית כיוון שהצ’ארג’ר מיוצרת בקנדה. אלא שעל כל אלו עולה עובדה אחת פשוטה, קהל היעד של מכוניות שרירים רוצה אותם רועמות ורועשות, ולא שקטות וחשמליות.

התוצאה היא שלמרות הבאזז הראשוני המכירות של דודג’ צ’ארג’ר החשמלית לא התרוממו, עד כדי כך שבדודג’ נאלצו לקצץ משמרות ייצור ואף להשמיט מהיצע הגרסאות את גרסת ה-R/T הבסיסית עקב חוסר ביקוש. כעת מנסים בדודג’ להציל את הדור החדש של הצ’ארג’ר כאשר בחברה נערכים להגביר את יצור גרסאות הבנזין על חשבון הגרסאות החשמליות.


על פי דיווח באתר וינדזור סטאר הקנדי, המפעל של סטלנטיס בעיר וינדזור יחזור לעבוד מהשבוע הבא בשתי משמרות מלאות ויגביר את תפוקת הייצור של דגמי הקופה והסדאן  של דודג’ צ’ארג’ר בגרסאות הבנזין בעלות מנוע ה-3.0 ליטר כפול המגדשים. אנליסט מומחה כי בחברה מתכננים להגיע להיקף יצור שבועי ארבע ספרתי במפעל כבר בחודש ספטמבר עם הגעה לקצב יצור מלא של גרסת הארבע דלתות, כאשר הדרישה של השוק היא לגרסאות הבנזין.

צעד זה מצטרף לצעדים נוספים שנקטו לאחרונה המותגים האמריקאים בקבוצת סטלנטיס לחיזוק דגמי הבנזין בהם חידוש הייצור של מנועי ה”המי” המסורתיים והחזרה של ראם לשווק טנדרים בעלי מנועי בנזין V8. עם זאת בכל הקשור לצ’ארג’ר, נכון לעתה היא לא צפויה לקבל מנועי V8 שכן פלטפורמת ה-STLA Large עליה היא בנויה לא תוכננה לאכלס מנועים אלו. אבל לכו תדעו, בקצב השינויים המהיר יתכן שגם זה עוד יקרה.

דודג' דודג' צ'ארג'ר דודג' צ'ארג'ר דייטונה דודג' צ'ארג'ר חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד