טנדרים הם כידוע הרכבים הפופולאריים ביותר בארה”ב כשרבים משתמשים בהם כתחליף לרכב פנאי שימושי במלוא מובן המילה. באירופה לעומת זאת המצב שונה, וגם היצרניות האירופאיות שמייצרות טנדרים מתייחסות אליהם קודם כל כאל רכבי עבודה. אבל יש גם יוצאים מן הכלל, כמו סקודה שבעבר יצרה טנדרים קטנים עם ארכז פתוח על בסיס מכוניות נוסעים (הפייבוריט והפליסה שהחליפה אותה), אבל גם הם נבנו כרכבי עבודה תכליתיים.
כבר כמעט רבע מאה שלסקודה אין פיק אפ בהיצע הדגמים שלה, אבל מחלקת העיצוב ובית הספר המקצועי שלה הציגו במהלך השנים כמה וכמה קונספטים לטנדרים מדליקים שהם קודם כל רכבי פנאי שימושיים. בימים אלו מציגים בוגרי בית הספר המקצועי של סקודה קונספט לטנדר נוסף בתור פרויקט הגמר שלהם, העשירי במספר, שמביא איתו כמה רעיונות מעניינים ושימושיים.
לטנדר אותו הציגו הבוגרים קוראים L&K 130, שם לא מקרי בהתחשב שהשנה מציינים בסקודה 130 שנה להקמת השותפות בין ואצלב לורין וואצלב קלמט שהולידה לימים את סקודה. במסגרת הפרויקט יצרו הבוגרים מעין טנדר שימושי המיועד לשמש כרכב לוגיסטיקה לקבוצות של רוכבי אופניים, ספורט שסקודה משמשת לו ספונסרית בכמה מהתחרויות הנחשבות באירופה, בהם לטור דה פראנס.
הבסיס לטנדר הוא סקודה סופרב בגרסת הסטיישן, שהיא מכונית שימושית להפליא בפני עצמה. כדי להתאימה למשימה נוסר חלקה האחורי של המכונית כדי ליצור ארגז פתוח ומותקן בו מנשא ייעודי שיכול לשאת שתי זוגות אופניים מאחור ועוד שני זוגות נוסף על הגג, עם מנגנון טעינה ופריקה על גבי מסילה ממונעת. אם צריך יותר מקום, ארגז המטען ניתן להרחבה ונפתח לאחור על גבי מסילה.
השימושיות של סקודה סופרב L&K 130 ממשיכה מהארגז לתא הנוסעים. במקום דלת צד רגילה בצד ימין מאחור ישנה דלתות הזזה גדולה המאפשרת גישה נוחה יותר למושב האחורי, כשהפתח הגדול מקל על מתן סיוע לרוכבים. מאחור ניתן למצוא רק מושב אחד שלצידו ארגז קירור גדול כדי לספק שתיה קרה לקבוצת הרוכבים אותה הרכב אמור ללוות. מעבר לכך כולל תא הנוסעים שלל פתרונות אכסון לציוד נלווה, ערכת עזרה ראשונה וכלי עבודה עבור טכנאי האופניים. כמו עם ישנו גם מסך נוסף המציג למנהל הקבוצה את הנתונים והזמנים השונים של הרוכבים באמצעות חיבור אינטרנט קבועה ומערכת קשר מובנית לתקשורת עם הרוכבים.
אגב, הצביעה של המכונית בשילוב של זהב, אדום ולבן היא מחווה לרכבים הראשונים שיצרו לורין וקלמנט בשנת 1905. את שילוב הצבעים הזה ניתן למצוא גם בתא הנוסעים שמגיע ברמת הגימור הגבוהה של הסופרב (L&K כידוע). סקודה סופרב L&K 130 צפויה להיות מוצגת במהלך מרוץ הטור דה פראנס שיערך בחודש הבא, אך בינתיים למרות הפתרונות המעניינים שהיא מציגה עבור הרוכבים, הם יצטרכו להסתפק בגרסאות סטנדרטיות של הסופרב כרכבי סיוע.