הונדה CR-V הוא אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים בצפון אמריקה עם מאות אלפי יחידות שנרכשות מידי שנה על ידי בעלי משפחות סולידיים. ממש לא הרכב שניתן לקשר אותו לביצועים יוצאי דופן, חוויות מוטוריות או להיסטוריה העשירה של הונדה על המסלול. הדור החדש של הונדה CR-V שהחל להימכר לא מזמן מנסה לשנות קצת את התדמית הזו.
הונדה עדין לא חשפה, ולא בטוח אם תציג בכלל, גרסת ביצועים ל-CR-V החדש, אבל חטיבת הביצועים של הונדה בארה”ב (HPD) לקחה את העניינים לידיים חשפה אתמול את ה-CR-V הכי מופרע אי פעם (לא שזה באמת חוכמה כי לא ממש היו CR-V שכאלו), כשעל הדרך מבצעת הפגנת תכלית ויחסי ציבור לטכנולוגיה ההיברידית של הונדה.
לתוצאה קוראים CR-V Hybrid Racer והיא נחשפה, ממש לא במקרה, רגע לפני הזינוק לעונת 2023 באליפות האינדי בסוף השבוע הקרוב שבה חטיבת הביצועים של הונדה בארה”ב לוקחת חלק פעיל. המרכב המונמך, המנופח בעל שפע העזרים האווירודינמיים והכנף העצומה מאחור שומר על קשר עיצובי לדור החדש של הונדה CR-V, אבל מעבר לכך אין ממש קרבה לדגם הסדרתי. CR-V Hybrid Racer היא למעשה מכונית מסלול טהורה הבנויה על שלדת צינורות ייעודית על כל המשתמע מכך.
אלא שגולת הכותרת של המכונית היא כאמור יחידת ההנעה ההיברידית המותקנת במרכז המכונית, כשהיא למעשה יחידת ההנעה איתה תתחרה הונדה באליפות NTT INDYCAR בעונת 2024. מערכת ההנעה מורכבת ממנוע 2.2 ליטר בתצורת V6 הנושם בעזרת צמד מגדשי טורבו של בורג וורנר ושותה דלק מרוצים. אל המנוע הזה מצטרפת יחידת מנוע-גנרטור חשמלי הנשלטת על ידי הנהג ומערכת אחזור אנרגיה הטוענת את הסוללה המזינה את המנוע החשמלי. השילוב הזה מפיק לטענת הונדה 800 כ”ס והביצועים, למרות שלא פורסמו נתונים רשמיים, הם בהתאם והסאונד ממכר, כמו שתשמעו בסרטון.
את החבילה הרייסרית משלימים מתלים קדמיים שנלקחו מגרסת המרוצים של הונדה NSX שיצורה הופסק לאחרונה, כאשר המתלים האחוריים הם מתכנון של קבוצת דאלארה. מערכת הבלימה מגיעה מברמבו עם דיסקים עצומים בקוטר של 380 מ”מ מלפנים ו-350 מ”מ מאחור הנמצאים בתוך חישוקי 20 אינטש עטוי צמידי פיירסטון אינדי 500.
כרגע לא ברור אם CR-V Hybrid Racer תשמש מעבר לתצוגה במרוצי האינדי גם כמכונית תחרותית במרוצים שונים, אבל לנו נראה שהיא ממש מתאימה להשתתפות בפיקס פיק.