מכוניות שרירים ומרוצי דראג הם חלק עיקרי מהתרבות המוטורית בארה”ב, והם כנראה המעוז האחרון שנלחם בתמרות עשן מהצמיגים כדי לא ליפול קורבן לעידן החשמל. אמנם מכוניות השרירים רחוקות מהמעמד מההצלחה להן זכו בתור הזהב בשלהי שנות ה-60, וכך גם מרוץ החימוש בים שלושת הגדולות של דטרויט, אך הן עדין נמכרות לא רע ונושאות בגאון את מנועי ה-V8 הרועמים והאהובים.
וכך בעוד שבפורד חשפו בשנה שעברה מוסטאג חדשה וכבר מרמזים על פוני חשמלי בעתיד, בדודג’ ממשיכים לשפר ולשדרג את הצ’אלנג’ר הוותיקה שהוצגה אי שם בשנת 2008. כעת הצ’לאנג’ר זוכה לגרסה חדשה הנקראת דימון 170 שמתהדרת בתואר המחייב “מכונית השרירים החזקה ביותר אי פעם בייצור סדרתי”. את התואר הזה היא נושאת בזכות מנוע V8 בעל מגדש על המספק 1,025 כ”ס ומומנט של 130 קג”מ. במקרה או לא, זהו הספק דומה לזה של טסלה מודל S פלייד, אבל אתם בטח יודעים איזה מן הסוסים היינו מעדיפים באורווה שלנו.
את ההספק האדיר הזה מפיק המנוע של דודג’ צ’אלנג’ר דימון 170 כשהוא משתמש בדלק E85 מבוסס אתנול שחביב לשימוש במנועי מרומים בארה”ב וגם נחשב ידידותי יחסית לסביבה כיוון שהוא מופק לרוב ממקורות צמחיים. עם דלק E10 סטנדרטי יותר ההספק צונח ל-900 כ”ס ו-112 קג”מ, שעדין מהווים תגבור משמעותי לעומת דגמי הדימון הסטנדרטים שנדחפים על ידי 808 כ”ס ודלק סטנדרטי.
מלבד השימוש בדלק E85, המנוע של צ’אלנג’ר דימון 170 קיבל עוד מספר שינויים מהותיים בהם מגדש על בעל יחס גדישה גבוה ב-40% ופולי מחוזק, מזרקים מוגדלים, בתי מצערת עצומים בקוטר 105 מ”מ המעלים ב-33% את זרימת האוויר למנוע, ראש מנוע משופר ובוכנות מחוזקות כשבהתאם גם תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה חוזקה כדי לעמוד בעומסים המוגברים.
גם המכלולים ההיקפיים שודרגו בהתאם, עם סרן אחורי מחוזק, בולמי בילשטיין מתכוונים, קפיצים מעעט רכים יותר וחלק אחורי מוגבה בס”מ כדי לאפשר העברות משקל יעילה יותר בעת הזינוק ומערכת קירור משופרת. החישוקים מלפנים הם בקוטר 18 אינטש ומאחור בקוטר 17 אינטש, כשהם עוטים צמיגי “מיקי תומפסון” מותאמים למרוצי דראג וחוקיים לכביש במידות של 245/55 מלפנים ו-315/50 מאחור. גם האלקטרוניקה באה לסייע לטובת חובבי הדראג עם בקרת שיגור משופרת ומצב “ברן אאוט” לחימום הצמיגים האחוריים.

התוצאה היא ביצועים ברמה שיכולה לבייש לא מעט מכוניות על סופר אקזוטיות. דודג’ צ’אלנג’ר דימון 170 מאיצה ל-60 קמ”ש ב-1.6 שניות בלבד, כשאת המיאוץ הקלאסי לרבע מייל היא גמעה ב-8.91 שניות עם מהירות של למעלה מ-240 קמ”ש, נתונים שעל פי התקנות של פדרציית מרוצי הדראג מחייבת לעלות למסלול עם מצנח אחורי. כל הנתונים הללו מדהימים עוד יותר בהתחשב בעובדה שמחירה הבסיסי של דודג’ צ’אלנג’ר דימון 170 עומד על 97 אלף דולר בלבד – מחיר יוצא דופן ביחס לביצועים.
דודג’ תייצר רק 3,000 יחידות של צ’אלנג’ר דימון 170 לשוק האמריקאי ו-300 יחידות עבור השוק הקנדי, כך שיהיה קשה מאד לשים עליהן את היד, בטח מחוץ לצפון אמריקה. אבל מי יודע אולי אחת מהן תצליח להסתנן לארץ על ידי המשוגעים לדבר ולהתייצב במסלול הדראג בדימונה.