אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025
ראשי » דו-גלגלי » הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025
LiveWire

הכישלון החשמלי של הארלי דיווידסון: מכרה רק 33 אופנועים חשמליים מתחילת 2025

הקהל לא ממש מתלהב מהאופנועים החשמליים של הארלי דיווידסון, כשהמותג החשמלי LiveWire מציג נתוני מכירות מביכים עם 33 כלים בלבד מתחיל השנה ברחבי העולם

אופיר דואק 04/05/2025 צלם: יצרן

בתחילת העשור החלה התעוררות בתחום ההנעה החשמלית גם בעולם הרכב הדו-גלגלי, כאשר עשרות מיזמים וחברות חדשות קמו כדי לנסות לפצח את הנוסחה שתביא בשורת החשמל לקהל הרחב של הרוכבים – ולא רק עבור אלו שצריכים כלי לניוד עירוני. הארלי דיווידסון הייתה מהראשונות מבין יצרניות האופנועים הגדולות לזהות את ההזדמנות, כאשר הקימה ב-2022 מותג אופנועים חשמלי תחת השם LiveWire.

ההשקה של LiveWire לוותה בהרבה יחסי ציבור וביומרות להפוך לטסלה של עולם האופנועים, עם יעד מכירות שאפתני של 100 אלף כלים כבר ב-2026 ו-190 אלף כלים עד סוף העשור. אלא שהתכניות והחזון לא בדיוק מתממשים במציאות, בלשון המעטה. עד כה הציגה LiveWire שני דגמים בלבד, ומדו”חות של החברה על הביצועים מאז תחילת 2025 נראה שהמטרה שהציבו לעצם רחוקה מאד.

כמה רחוקה? על פי הדו”חות עולה כי ברבעון הראשון של 2025 מכרה החברה 33 אופנועים בלבד, וזאת למרות שהחברה התרחבה בפעילות והחלה לפעול גם בפולין, פורטוגל, פינלנד ובלגיה. מדובר בירידה של 72% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה מסרה החברה 117 כלים – גם כן לא נתון מרשים במיוחד. בסך הכל במהלך 2024 מכרה החברה 612 אופנועים בלבד ברחבי העולם, זאת למרות שהחלה למכור את דגם ה-S2 Del Mar העממי יחסית שנמכר במחיר התחלתי של כ-15 אלף דולר בארה”ב.


לשם השוואה, הארלי דיווידסון מכרה ברבעון הראשון של 2025 למעלה מ-38 אלף אופנועים, ירידה משמעותית לעומת כ-58 אלף אופנועים לעומת הרבעון הראשון של 2024, אך עדין מדובר ביחס של למעלה מ-1000 אופנועי הארלי שנמכרים על כל אופנוע חשמלי אחד של LiveWire. אם זה לא מספיק, אז LiveWire  מוכרת במקביל גם אופנועי איזון לילדים, ולמרבה המבוכה, גם הם נמכרים הרבה יותר מאשר האופנועים האמיתיים אותם היא מייצרת.

המשמעות של הנתונים העגומים הללו הם שברבעון הראשון של 2025 הפסידה החברה קרוב ל-20 מיליון דולר. בהשוואה להצהרות היומרניות בתחילת הדרך, התחזיות של LiveWire כיום הרבה יותר צנועות והן למכור בין 1,000 ל-1,500 כלים בשנת 2025  ולהגיע להפסד תפעולי של 80 מיליון דולר. כמו שזה נראה כרגע בכל הקשור להפסדים לא תהיה להם בעיה לעמוד ביעד. בכל הקשור ליעד המכירות, זה כבר סיפור אחר.

כמו בשוק הרכב הארבע-גלגלי, האמריקאים לא ממש נוהרים אחרי רכבים בעלי הנעה חשמלית שתופסים נתח שוק של פחות מ-8%. כשמדובר ברכב דו-גלגלי הסיפור עוד יותר סבוך, בפרט לאור העובדה שבארה”ב התרבות האופנוענית מאד מפותחת ורואה באופנוע כלי להגשמת החופש האישי ברכיבה למרחקים הארוכים, לא בדיוק מה שאופנועים חשמליים מצטיינים בו. מצד שני בניגוד למדינות כמו ספרד ואיטליה שגם בהן פועלת LiveWire, כלים דו-גלגליים פחות נפוצים בערים הגדולות וזה לא משהו שהולך להשתנות בקרוב.

LiveWire LiveWire S2 אופנוע חשמלי הארלי דיווידסון הארלי חשמלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

הפלישה הסינית: אלו חמשת הדגמים הבולטים במהפיכה

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

קריצה לעבר: אם סקודה הייתה חוזרת לייצר אופנועים

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

רזבאני מציגה אביר על גלגלים במאה ה-21

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

גם בנפח בינוני: ווג DS625X הגיע לישראל

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

פיאט 500 חוזרת למנוע בנזין, וגם לתיבת הילוכים ידנית

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

יותר טכנולוגיה וגם גיר אוטומטי: ימאהה חושפת טרייסר 7 חדש

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כובשת את המסלול: שיאומי היא עכשיו הספונסרית של נורבורגרינג

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

כבר לא רק היברידי-נטען: MG HS החדש הגיע לישראל בשלוש גרסאות הנעה שונות

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד