בתחילת העשור החלה התעוררות בתחום ההנעה החשמלית גם בעולם הרכב הדו-גלגלי, כאשר עשרות מיזמים וחברות חדשות קמו כדי לנסות לפצח את הנוסחה שתביא בשורת החשמל לקהל הרחב של הרוכבים – ולא רק עבור אלו שצריכים כלי לניוד עירוני. הארלי דיווידסון הייתה מהראשונות מבין יצרניות האופנועים הגדולות לזהות את ההזדמנות, כאשר הקימה ב-2022 מותג אופנועים חשמלי תחת השם LiveWire.
ההשקה של LiveWire לוותה בהרבה יחסי ציבור וביומרות להפוך לטסלה של עולם האופנועים, עם יעד מכירות שאפתני של 100 אלף כלים כבר ב-2026 ו-190 אלף כלים עד סוף העשור. אלא שהתכניות והחזון לא בדיוק מתממשים במציאות, בלשון המעטה. עד כה הציגה LiveWire שני דגמים בלבד, ומדו”חות של החברה על הביצועים מאז תחילת 2025 נראה שהמטרה שהציבו לעצם רחוקה מאד.
כמה רחוקה? על פי הדו”חות עולה כי ברבעון הראשון של 2025 מכרה החברה 33 אופנועים בלבד, וזאת למרות שהחברה התרחבה בפעילות והחלה לפעול גם בפולין, פורטוגל, פינלנד ובלגיה. מדובר בירידה של 72% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה מסרה החברה 117 כלים – גם כן לא נתון מרשים במיוחד. בסך הכל במהלך 2024 מכרה החברה 612 אופנועים בלבד ברחבי העולם, זאת למרות שהחלה למכור את דגם ה-S2 Del Mar העממי יחסית שנמכר במחיר התחלתי של כ-15 אלף דולר בארה”ב.
לשם השוואה, הארלי דיווידסון מכרה ברבעון הראשון של 2025 למעלה מ-38 אלף אופנועים, ירידה משמעותית לעומת כ-58 אלף אופנועים לעומת הרבעון הראשון של 2024, אך עדין מדובר ביחס של למעלה מ-1000 אופנועי הארלי שנמכרים על כל אופנוע חשמלי אחד של LiveWire. אם זה לא מספיק, אז LiveWire מוכרת במקביל גם אופנועי איזון לילדים, ולמרבה המבוכה, גם הם נמכרים הרבה יותר מאשר האופנועים האמיתיים אותם היא מייצרת.
המשמעות של הנתונים העגומים הללו הם שברבעון הראשון של 2025 הפסידה החברה קרוב ל-20 מיליון דולר. בהשוואה להצהרות היומרניות בתחילת הדרך, התחזיות של LiveWire כיום הרבה יותר צנועות והן למכור בין 1,000 ל-1,500 כלים בשנת 2025 ולהגיע להפסד תפעולי של 80 מיליון דולר. כמו שזה נראה כרגע בכל הקשור להפסדים לא תהיה להם בעיה לעמוד ביעד. בכל הקשור ליעד המכירות, זה כבר סיפור אחר.
כמו בשוק הרכב הארבע-גלגלי, האמריקאים לא ממש נוהרים אחרי רכבים בעלי הנעה חשמלית שתופסים נתח שוק של פחות מ-8%. כשמדובר ברכב דו-גלגלי הסיפור עוד יותר סבוך, בפרט לאור העובדה שבארה”ב התרבות האופנוענית מאד מפותחת ורואה באופנוע כלי להגשמת החופש האישי ברכיבה למרחקים הארוכים, לא בדיוק מה שאופנועים חשמליים מצטיינים בו. מצד שני בניגוד למדינות כמו ספרד ואיטליה שגם בהן פועלת LiveWire, כלים דו-גלגליים פחות נפוצים בערים הגדולות וזה לא משהו שהולך להשתנות בקרוב.