מאז החלה ג’נסיס לפעול כמותג יוקרה עצמאי היא נמצאת בתהליך גדילה, מיתוג והתרחבות מואץ במטרה להדביק את הפער מולך יצרניות היוקרה הגרמניות. לצד חשיפת דגמי קונספט מרהיבים והקמת תת מותג ספורטיבי בשם מאגמה ומעבר הדרגתי לטכנולוגיית הנעה חשמלית, מחדשת ג’נסיס באופן עקבי את היצע הדגמים שלה. השנה הייתה ההתמקדות בסדרת ה-80, זו המקבילה לסדרת ה-E של מרצדס וה-5 של ב.מ.וו, שדגמיה העדכניים מושקים זה עתה בישראל.
כשבוע לאחר תחילת השיווק של מכונית הסאלון G80 מושק בישראל גם רכב הפנאי המגודל GV80 שעבר גם הוא מתיחת פנים במקביל לדגם הסאלון. מתיחת הפנים של ג’נסיס GV80 כללה שינויים קוסמטיים קלים, כאשר בדומה ל-G80, גם הוא קיבל את עיצוב תא הנוסעים החדש המשלב מסך רוחבי ענק בגודל 27 אינץ’, ממשק תפעול חדש ועיצוב שונה לקונסולה המרכזית. לצד מתיחת הפנים שבוצעה ב-GV80 הוצגה לצידו גרסת “קופה” חדשה בעלת גג משתפל ואחוריים מוגבהים, שמן הסתם מאלצים ויתור על שורת המושבים בשלישית. התשובה הקוריאנית לב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה.
בעבר שווק ג’נסיס GV80 בישראל רק עם מנוע טורבו דיזל. כעת הוא מגיע עם מנוע בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר המספק 375 כ”ס ב-5,800 סל”ד ומומנט של 54 קג”מ המתקבלים בין 1,300 ל-5,400 סל”ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה כבעבר בשילוב מערכת הנעה כפולה. נתוני הביצועים הנקובים הם 6.2 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 240 קמ”ש.
לעומת זאת גרסת הקופה של ג’נסיס GV80 מגיע גם היא עם מנוע 3.5 ליטר V6 כפול מגדשים, אך בטכנולוגיה שונה ולא שגרתית, עוד דרך שבה ג’נסיס מנסה לקרוא תיגר על מותגי היוקרה הגרמנים. המנוע בקופה נעזר בשני מגדשי על. האחד מכאני והשני חשמלי הצמוד אליו ונועד לספק סיוע מידיי בסל”ד נמוך, תחום בו מתקשים מגשי על. המגדש החשמלי ניזון מהחשמל שמייצרת מערכת היברידית קלה 48V עם יחידת מתנע חשמלי שנועדה לסייע גם למנוע, והתפוקה של שני המגדשים עוברת דרך מצנן ביניים בדרך לתאי הבעירה.
התוצאה הסופית היא הספק של 409 כ”ס ב-5,800 סל”ד ומומנט של 56 קג”מ ב-1,300 עד 5,400 סל”ד. תוספת הכוח הזו מספיקה כדי לקצר את התאוצה ל-100 בקופה ל-5.9 שניות ולשמור על מהירות מרבית זהה של 240 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת לעומת זאת עומדת על 8.5 ק”מ לליטר לעומת 8 ק”מ לליטר ב-GV80 הרגיל.
שתי גרסאות ה-GV80 ישווקו בישראל בשתי רמות גימור כל אחת. רמת הגימור הבסיסית של ג’נסיס GV80 מכונה Elegant ומחירה עומד על 569 אלף שקלים, כשהיא מצוידת בין היתר במושבים קדמיים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית, גל גל הגה מחומם מתכוונן חשמלית, סגירת ואקום לדלתות וחישוקי 20 אינץ’.
בתוספת של 70 אלף שקלים ממוצבת רמת גימור Luxury המוסיפה פריטים כמו תצוגת נתונים עילית, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים, מערכת שמע משודרגת עם 18 רמקולים וריפודי עור נאפה.
ג’נסיס GV80 קופה תשווק ברמת גימור Luxury הדומה לזו שב-GV80 הרגילה, כשמעליה תוצע רמת גימור Ultimate הנבדלת בחישוקי 22 אינץ’, גימור סיבי פחמן אמיתיים בתא הנוסעים ותוספות של מערכת תצוגת נתונים עילית וריפודי עור נאפה. מחירה של ג’נסיס GV80 קופה יעמוד על 669 אלף שקלים לרמת גימור Luxury ו-719 אלף שקלים לרמת גימור Ultimate.