קטגוריית אופנועי הליטר הספורטיביים הולכת ודועכת. זאת לאחר שבמשך שנים הביאה לידי ביטוי את עילית הטכנולוגיה של יצרניות האופנועים, במרוץ חימוש שנמשך משנות ה-80 ועד לעשור הראשון של שנות ה-2000. הירידה במכירות של אופנועים ספורטיביים מורגשת מזה שנים ארוכות בכל קטגוריות הגודל, אך לאחרונה מתגברים הקשיים גם לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים (בעיקר באירופה) מה שהופך את המשך הפיתוח ללא כלכלי.
וכך ממציאות שבה ארבעת היפניות הפגיזו כל שנתיים בשיפורים ועדכונים שהעלו את רף הביצועים, הולכת הקטגוריה ונמוגה. הונדה כבר הודיעה שתצא מאליפות הסופרבייק העולמית, ימאהה מצידה הודיעה כי ה-R1 לא יזכה לתקינת יורו 5 פלוס ושיווקו עם רישוי כביש באירופה יפסק וכעת גם סוזוקי מצטרפת לטרנד הלא משמח.
שיווקו של GSX-R1000 יפסק בקרוב באירופה ולא צפוי להיות מחודש בעתיד הנראה לעין, כאשר במקביל גם ביפן הוסר האופנוע מהאתר המכירה הרשמי של החברה. בעבר עוד נפוצו הערכות כי סוזוקי עובדת על דור חדש ומשופר של הג’יקסר הגדול, שבמהדורתו הנוכחית מיוצר בשינויים מינימליים מאז 2016. אלא שהערכות אלו התבדו לאחר שסוזוקי שינתה כיוון באופן דרמטי בשנתיים האחרונות, כאשר עזבה את ה-MotoGP בפתאומיות והודיעה כי תתרכז בהתייעלות ופיתוח אופנועים ידידותיים לסביבה. אופנועי ספורט קיצונים לא בדיוק נכנסים להגדרה הזו.
עם זאת, יש מקום קל לנחמה בכך שבארה”ב, שבה פחות מתרגשים מתקני זיהום אוויר לאופנועים (חוץ מאשר בקליפורניה), ימשיך סוזוקי GSX-R1000 להימכר גם כדגם 2025 הן בגרסתו הרגילה והן בגרסת ה-R הקיצונית יותר. על פי דובר סוזוקי בארה”ב הוא לא יכול לאשר ולהתחייב האם סוזוקי תמשיך לפתח את האופנוע, כאשר המשך ייצורו תלוי מאד בביקוש.
מחברת עופר אבניר יבואנית סוזוקי לישראל נמסר כי שיווקו של סוזוקי GSX-R1000 בישראל ימשך כל עוד הדגם ייוצר, ויגיע בתקינה אירופאית או אמריקאית בהתאם לזמינות. זה המקום לציין שבשנה שעברה ערכו כג’יקסרים הקטנים בנפחי 600 ו-750 סמ”ק קאמבק מקומי כשהם מגיעים בתקינה אמריקאית.