חברת דלק מוטורס נכנסת כעת רשמית לעידן החשמל, ומודיעה על תחילת המכירה המוקדמת של דגמי NIO בישראל. באופן מעניין, השיווק של NIO בישראל יהיה לא דרך זיכיון רשמי אלא דרך סוכן אירופאי של המותג. זה לא אמור להפריע לדלק מוטורס להתחיל כבר כעת בשיווק של שלושה דגמים מתוך היצע של שמונה שמחזיקה NIO נכון לעתה, כאשר במהלך השנה הבאה יצטרפו דגמים נוספים.
כמו לא מעט מותגים סינים צעירים, גם NIO נולדה כמעין סטארטאפ ליצירת רכב חשמלי ללא קשר ישיר ליצרנית רכב גדולה. NIO החלה לייצר מכוניות רק בשנת 2018 ומאז בחרה לבדל את עצמה עם כמה מאפיינים טכנולוגיים מעניינים שעוזרים לה למצב את עצמה בנישה יוקרתית. במילים אחרות, יש לנו כאן עוד מותג יוקרה סיני שמגיע לשוק צפוף.
כל דגמי NIO מצוידים בצמד מנועים חשמליים והנעה כפולה, מאפשרים בחירה בין סוללות בעלות קיבולת מרשימה של 75 או 100 קוט”ש, שכמו בימי בטר פלייס ניתנות להחלפה בתחנות שירות ייעודיות מבלי לחכות לטעינה מהירה. בדלק מוטורוס מתכננים להקים שתי תחנות החלפת טעינה שכאלו, אך אם זאת לא ברור כרגע היכן הן ימוקמו ומתי הן צפויות להיפתח. בנתיים ינסו בדלק מוטורס לתת דגש על רמת שירות המותאמת לעולמות מותגי היוקרה. בהתאם לכך, ולאור התחרות העזה, תוענק חבילת שירות מקיף תואם עם נציג שירות אישי, שירות איסוף הרכב למוסך ואחריות לאה של 5 שנים.
הדגם הראשון מבין שלושת הדגמים של NIO בישראל נקרא ET5 והוא דגם הסדאן הקטן (יחסית) של החברה, אשר מוצע במפתיע גם בתצורת סטיישן ומכוון ללפחות בגודל מול BYD סייל ודומותיה. מערכת ההנעה היא בעלת הספק משולב של 489 כ”ס ו-71.4 קג”מ, כאשר טווח הנסיעה המרבי נע בין 450 ל-580 ק”מ בהתאם לגודל הסוללה. רשימת האבזור ארוכה וכך גם רשימת מערכות הבטיחות האקטיביות. בנוסף ישנו גם ציון של 5 כוכבים במבחן ריסוק האירופאי. טווח המחירים ינוע בין 344 אלף שקלים לגרסת הסוללה הקטנה ועד 429 אלף שקלים לגרסת הסוללה הגדולה עם אבזור מקסימלי.
לעומת ET5 המשפחתית ET7 היא כבר מכונית סאלון בטריטוריה של מרצדס EQE וטסלה מודל S עם אורך של 510 ס”מ, בסיס גלגלים של יותר מ-3 מטרים. ליחידת ההנעה הספק משולב של 653 כ”ס המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות, בשילוב סוללת 100 קוט”ש המעניקה טווח תאורטי של 580 ק”מ. מפרט השלדה כולל מתלי אוויר אדפטיביים ובלמים מתוצרת ברמבו ורשימת האבזור תואמת את המעמד וכוללת בין היתר חימום, קירור ועיסוי למושבים מלפנים וגם מאחור. המחיר דווקא תחרותי ביחס למתחרות ועומד על 499 אלף שקלים.
גם אגם רכבי הקרוסאובר לא נזנח. לNIO- יש חמישה רכבי קרוסאובר בהיצע, כאשר בשלב ראשון ינחת כאן הדגם הגדול והבכיר שבהם הנקרא ES8 המציע מקום לעד 7 נוסעים כולל נהג ומידות נדיבות במיוחד (אורך של 5 מטרים, בסיס גלגלים של 3 מטרים). ליחידת ההנעה הספק משולב של 544 כ”ס המותרגמים לתאוצה של 4.9 שניות ל-100 קמ”ש, עם טווח נסיעה מרבי של 460 קמ”ש. מחירו של NIO ES8 עומד על 465 אלף שקלים בתצורות 6 או 7 מושבים.