טנדרים הם המעוז האחרון שבו מותגי הרכב האמריקאים שולטים בשוק המקומי, אבל גם שם ליפנים יש נוכחות לא מבוטלת. אחד מהטנדרים היפניים המצליחים בארה”ב הוא טויוטה טאקומה, טנדר בגודל קומפקטי במונחים אמריקאים, אבל מעט גדול יותר מההילקס המוכר לנו. הטאקומה ביסס את מקומו בשוק במשך כמעט שלושה עשורים, ו-8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי מוצג חדש לחלוטין.
הדור הרביעי של טויוטה טאקומה נחשף בימים אלו בהוואי על פלטפורמת TNGA-F, אותה הוא חולק עם דגמי טונדרה וסקויה הגדולים יותר. העיצוב מציג חזית אגרסיבית מבעבר ומכוון באופן בולט לטעם הקהל האמריקאי הרחב. אבל זה לא אומר שלטאקומה אין מה לחדש מול המתחרים, להפך. טויוטה חושפת בטאקומה החדש כמה חידושים לא אופייניים לז’אנר.
מתחת למכסה המנוע ישנן שתי אפשרויות לבחירה, שתיהן משתמשות במנוע ארבעה צילינדרים בעל מגדש טורבו בנפח 2.4 ליטר. ברמת הכניסה מייצר המנוע 228 כ”ס ו-33 קג”מ, כאשר לגרסה המחוזקת ישנם 278 כ”ס ו-43 קג”מ בשילוב עם תיבת ההילוכים אוטומטית חדשה בת שמונה הילוכים. לאלה שאוהבים ומבינים יש גם אפשרות לבחור בתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, לה הספק מעט מתון יותר במפתיע של 270 כ”ס ו-42 קג”מ.
מנוע V6 שרירי לא תמצאו בטאקומה החדש ובמקום זאת נמצאת בפסגה גרסת ה-i-FORCE MAX ההיברידית. בגרסה זו משולב מנוע ה-2.4 ליטר עם מנוע חשמלי בהספק של 48 כ”ס להספק כולל של 326 כ”ס ו-63 קג”מ המתקבלים כבר ב-1,700 סל”ד. מנוע דיזל לא נמצא ברשימת האופציות, כיוון שזה שלא מקובל בארה”ב בטנדרים “קטנים” כמו הטאקומה.
השימוש בפלטפורמת TNGA-F העניק לטאקומה שלדת סולם חדשה, שימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה לקשיחות מוגברת ואלומיניום להפחתת משקל. אל אלו מצטרף מתלה אחורי רב-חיבורי חדש מקום מתלה סרן חי פשוט המקובל בטנדרים מה שצפוי לתרום לאיכות הנסיעה, בלמי דיסק והיגוי משופר בעל סיוע חשמלי. אל אלו מצטרף מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות המוכר מדגמי טויוטה העדכניים.
יכולת השטח של הטאקומה נלקחה לגבהים חדשים והיא מסתייעת באפשרות ניתוק מוט מייצב קדמי לגמישות מוגברת, מערכת Multi-Terrain Select לבחירת מצבי נהיגה בשטח, בקרת CRAWL לזחילה, דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית ובקרת סיוע בירידה. יכולת הגרירה מקסימלית היא 2,948 ק”ג ומשקל המטען המרבי הוא 750 ק”ג.
הטאקומה יגיע במספר רמות גימור שביניהם ניתן למצוא גם את ה-TRD Pro שהיא גרסת הקיצון של הטנדר המיועד להתמודד מול פורד ריינג’ר ראפטור ושברולט קולוראדו ZR2 המוכר לנו. ה-TRD מגיע עם צמיגים בקוטר 33 אינץ’, זווית גישה של 33.8 מעלות וזווית נטישה של 25.7 מעלות ומערכת מתלים בשם QS3 שתוכננה על ידי FOX, הכוללת בולמים בקוטר 2.5 אינץ’ ועוד לא מעט פינוקים. אחד הדברים המסקרנים בדגם הוא מערכת שיכוך חדשה שיש בכסאות “איזון דינאמי” שלפי התמונות נראית ממש מגניבה ומזכירה גרסת קיצון של כסא של אוטובוס או משאית.
בנוסף, ניתן לקבל את טויוטה טאקומה החדש בגרסת ה-Trailhunter, אשר הוצגה לראשונה כקונספט בתערוכת SEMA 2022. גרסה זו כוללת מערכת מתלים OME מיוחדת, עם בולמי מונו טיוב “מחושלים” בקוטר 2.5 אינץ’, ומבחר פינוקים וזיוודים שאמורים לתת לכם את האפשרות לצלוח את כל יבשת אוסטרליה- מיגונים, שנורקל וכו’. אם זה לא מספיק, יש גם את גרסת TRD off-road עם בולמי בילשטיין. אז מה היה לנו? גם FOX גם בילשטין וגם OME רק תבחרו.
לנו נשאר רק לקוות שהרכב יגיע לישראל לא רק ביבוא מקביל, ובנתיים להתנחם בשלל הסרטונים ששוטפים כעת את הרשת ומדגימים את היכולת של הטאקומה החדש.