חברת לובינסקי, יבואנית מכוניות MG לישראל, מתחילה בימים אלו בשיווק הדור החדש של MG ZS שאמורה להיות אחת המכוניות החשובות של המותג בישראל בשנים הקרובות. ה-ZS המקורית בגרסתה החשמלית הייתה לדגם הראשון של MG שזכה להצלחה מסחרית בזכות העובדה שהציעה קרוסאובר מודרני בעל הנעה חשמלית במחיר נגיש, והיה מהדגמים החשמליים המצליחים בארץ עד להגעתה של טסלה.
הדור החדש של MG ZS אמנם מעט גדול יותר במידותיו (אורך 443 ס”מ, בסיס גלגלים 261 ס”מ) אך עדין מתמצב בין דגמי הקרואוברים המשפחתיים הקומפקטיים דוגמת יונדאי קונה וקיה נירו, חצי מידה מתחת לקיה ספורטאז’ ודומיו. הבשורה המשמעותית של MG ZS החדש נוגעת שוב לגבי יחידת ההנעה, כאשר לפחות כרגע הוא אינו מיוצר בגרסה חשמלית מלאה אלא רק עם יחידת הנעה היבירידית בטעינה עצמית (HEV).
ב-SAIC, חברת האם של MG, החליטו לטפח ולהרחיב קו דגמים היברידי חדש לצד קו הדגמים החשמליים, מתוך תפישה שהביקוש למכוניות היברידיות יעלה באירופה בשנים הקרובות לאור ההחמרה בתקני זיהום האוויר, ומצד שני המעבר האיטי מהצפוי למכוניות בעלות הנעה חשמלית. כמה שבועות מוקדם יותר הושקה בישראל כבר MG3 ההיברידית המתחרה בקטגוריית הסופר מיני, וה-ZS מצטרפת אליה כאשר היא חולקת עימה יחידת הנעה היברידית זהה.
מערכת ההנעה ההיברידית צמד דמי MG החדשים משלבת מנוע חשמלי בהספק של 136 כ”ס ומנוע בנזין בהספק של 102 כ”ס שנועד לספק בעיקר אנרגיה למנוע החשמלי, אך יכול להצטרף להנעה בשילוב המנוע בעת הצורך, אז מתקבל הספק משולב של 194 כ”ס. כאשר מנוע הבנזין מצטרף להנעה ישירה של הגלגלים הוא עושה זאת דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה. צירוף זה מאפשר ל-MG ZS ההיברידית להשיג צריכת דלק ממוצעת של 19.6 ק”מ לליטר על פי נתוני היצרן, כאשר התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 8.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 180 קמ”ש.
בישראל תשווק MG ZS רמת גימור אחת בעלת מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה. רשימת האבזור כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי מלך, מסך 12.3 אינץ’ למערכת המולטימדיה, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום להגה ולמושבים הקדמיים ומצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות.
מחירו של MG ZS החדש עומד על 155,888 שקלים שהם כ-3,000 שקלים פחות מניסאן ג’וק ההיברידי וכ-20 אלף שקלים פחות מהגרסאות ההיברידיות של קיה נירו ויונדאי קונה.