שלושה חודשים לאחר שהגיע ארצה פיג’ו 3008 החדש, מצטרף אליו גם הדור החדש של ה-5008 אחיו הגדול. כמו בעבר שני הדגמים חולקים בסיס משותף, כאשר המקרה זה מדובר בפלטפורמת STLA Medium של קבוצת סטלנטיס. היחס בין שני הדגמים נשמר גם בדור הנוכחי, כשה-5008 הוא הגרסה המוגדלת של ה-3008, כשהוא מצויד בשורת מושבים שלישית המאפשרת לו להסיע עד 7 נוסעים כולל נהג.
הדור החדש של פיג’ו 5008 גדל משמעותית במידותיו, כאשר עם אורך של 479 ס”מ הוא ארוך ב-15 ס”מ מהדור היוצא, כשבסיס הגלגלים צמח ב-6 ס”מ ל-290 ס”מ נדיבים. מדובר ב-17 ס”מ יותר מאשר בסיס הגלגלים של ה-3008 וב-11 ס”מ יותר מבסיס הגלגלים של סקודה קודיאק שהוא מהמתחרים העיקרים שלו. יחד עם ממד רוחב שצמח ב-5 ס”מ ל-189 ס”מ אמור פיג’ו 5008 החדש לספק מרחב פנים גדול משמעותית. מעבר להבדלי הגודל, השוני העיצובי העיקרי ב-5008 הוא בצללית SUV הודות לחלק אחורי רבוע יותר, זאת בניגוד למראה ה”פאסטבק” הספורטיבי יותר של ה-3008.
עיצוב הקוקפיט זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-3008 וזה אומר שישנה הפרשנות החדשה לתפישת ה-iCockpit של היצרן עם יחידת לוח מחוונים ומולטימדיה מוגבהת, שילוב מסכים של 21 אינץ’ ברמת האבזור הגבוהה וקונסולה מרכזית מוגבהת בה משולב מסך נוסף המשמש כפאנל פיקוד משני. כמו בעבר, בשורת המושבים האמצעית ישנם שלושה מושבים נפרדים נעים על גבי מסילה עם טווח הזזה של 15 ס”מ, כשצמד המושבים בשורה השלישית מתקפל לתוך הרצפה.
בשלב זה מגיע פיג’ו 5008 החדש לישראל בגרסת בנזין או בגרסה חשמלית. גרסת הבנזין מונעת על ידי מנוע ה-1.2 ליטר החדש של הקבוצה, המסתייע במערכת תגבור היברידי ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים חדשה בעלת שישה יחסי העברה. המנוע מספק 136 כ”ס ו-23.4 קג”מ, כאשר המערכת ההיברידית אמורה לתרום 22 כ”ס ו-5.2 קג”מ נוספים בעת הצורך. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-10.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 198 קמ”ש, כאשר צריכת הדלק הממוצעת הינה כ-17 ק”מ לליטר. הגרסה החשמלית מונעת על ידי מנוע קדמי בהספק של 210 כ”ס וסוללת 73 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של 474 ק”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-9.8 שניות ומהירות המירבית מוגבלת ל-170 קמ”ש.
המחיר של פיג’ו 5008 מתחיל ב-209 אלף שקלים לגרסת הבנזין ברמת גימור “Allure” הכוללת מעבר למפרט מערכות בטיחות אקטיביות מלא גם מצלמות 360 מעלות, ריפוד משולב עור וחישוקי 19 אינץ’. בתוספת של 19 אלף שקלים ניתן לקבל את הרכב ברמת גימור GT שבה מתווספים מושבים קדמים מחוממים, מאווררים ומתכווננים חשמלית, חימום לשורת המושבים השניה, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור וגג שמש פנורמי חשמלי.
מחיר הגרסה החשמלית המגיעה רק ברמת גימור GT הבכירה עומד על 295 אלף שקלים.