פורד מתכננת לקחת חלק בראלי דקאר החל משנת 2024 והיא תעשה זאת באמצעות פורד ריינג’ר שיוסב במיוחד לטובת העניין על ידי חטיבת הביצועים שלה “פורד פרפורמנס”. חטיבת הביצועים של פורד כבר השתתפה וזכתה בעבר במרוצי הלה מאן ועוד שלל מרוצים יוקרתיים, כמרוץ הדקאר היוקרת הוא יעד שטרם נכבש על ידה.
על מנת להשתתף בראלי דקאר, פורד חברה לשותפים הוותיקים שלה M-Sport ו-NWM, והיעד שהציבה לעצמה לשנת 2024 הוא לסיים את המרוץ ולהפיק לקחים לשנים הבאות בהן היא מתכננת להשתתף.
“השתתפות בראלי דקאר, אחד ממרוצי השטח הקשים בעולם, היה יעד שלנו”, אמר מארק רושברוק, מנהל חטיבת הביצועים של פורד. “אנחנו לא יכולים לזלזל באתגר שלפנינו, ולכן, לטובת ההשתתפות שלנו עם הריינג’ר T1+, חברנו לשותפים כמו M-Sport ו-NWM שמביאים איתם הרבה נסיון בתחום. יחד, אנו נוכל לעשות דברים מדהימים בדיונות של חצי האי ערב”.
את הריינג’ר T1+, שיתחרה בראלי דקאר שיערך בחודש ינואר 2024, מניע מנוע אקובוסט בנפח 3.5 ליטר והוא מבוסס דווקא על הדור הקודם של פורד ריינג’ר. לקראת ההשתתפות בעונת ,2025 מפתחת חטיבת הביצועים פורד ריינג’ר ראפטור חדש לחלוטין שיעמוד בתקנות קטגוריית T1+ של ראלי דקאר. צעד מתבקש כדי לחזק את התדמית והמכירות של משפחת דגמי הראפטור, ובטח של הריינג’ר, גם מחוץ לשוק האמריקאי.
“הפעם הראשונה שלנו בדקאר תהיה הרפתקה לימודית שבאמצעותה נוכל ללמוד כיצד עלינו להתחרות בעתיד.” אמר רושברוק. “אבל כמו בכל המרוצים בהם אנחנו משתתפים, אנחנו לא מתחרים רק על מנת לנצח, אנחנו מתחרים גם על מנת ללמוד כיצד לבנות מוצרים טובים יותר עבור הלקוחות שלנו.”