שש פעמים זכה איירטון סנה במירוץ הרחובות המפורסם ביותר בעולם. הנסיך האמיתי, אם תרצו, של מירוץ הפורמולה 1 היוקרתי והנחשב ביותר.
מעריציו של סנה, ייטענו תמיד בתוקף שהשיא הזה יכל לעמוד על 7 ניצחונות. בשביל להבין מדוע צריך לחזור כמה עשורים בזמן, למירוץ הפורמולה 1 שנערך במונאקו ב-1984. סנה, בהופעת הבכורה שלו במסלול המפורסם עם המכונית שמעטרת את עמוד זה, סוגר בקצב מהיר על אלן פרוסט במקלארן-טאג העדיפה.
המירוץ נערך בגשם כבד, כזה שהבליט את יכולתו של הברזילאי. יכולת שתהפוך אותו לאגדה עוד בחייו. סנה זינק מהמקום ה-13, עוקף את כל מי שלפניו וסוגר במהירות על מוביל המרוץ, פרוסט. אחרי 31 הקפות, תוך שסנה סוגר במהירות את הפער על פרוסט כאמור, החליט מנהל המירוץ (ג’קי איקס) על סיום המירוץ. מעניק בהחלטתו זו את הנצחון לפרוסט. פרוסט עצר לפני קו הסיום, ליד המרשלים, סנה המשיך וחצה ראשון את קו הזינוק. הניצחון הלך לפרוסט ויש מי שיגידו שהיריבות בין השניים, עם תיבול של התערבות בכירים צרפתים מדי פעם, התחילה באותו יום גשום במונאקו.
המקטרגים אומרים שלסנה לא היה סיכוי. בחינה טכנית שנעשתה לטולמן-הארט TG184 הראתה נזק במתלים, כזה שלא היה מחזיק יותר מכמה הקפות והיה מאלץ את סנה לפרוש אם היה ממשיך המירוץ. צריך גם להודות שעצירת המירוץ הייתה החלטה נכונה. עם כמות הולכת וגדלה של נהגים ופורשים. מצד שני תזמון עצירת המירוץ, כסנה מחסל 3-4 שניות מהפער על פרוסט בכל הקפה, מעלה תהיה אם ההחלטה אכן הייתה נקייה משיקולים פוליטיים.
חמושה בסיפור הנוסטלגי הזה, המכונית ששרתה את סנה במירוץ האמור תעמוד למכירה פומבית במונאקו בחודש מאי. מונעת במנוע ארבעת הצילנדרים המוגדש של הארט (1.5 ליטר) עם כ-600 כ”ס על 540 ק”ג.
זו לא הפעם הראשונה שהמכונית הזו מוצעת במכירה פומבית. כשבפעם האחרונה היא העבירה ידיים תמורת סכום של מיליון פאונד ב-2015. שמועות אומרות שהיא עברה ליד נוספת בעסקה שפרטיה אינם ידועים. במאי נדע בדיוק כמה שווה חתיכת ההיסטוריה הזו.