אפשר לאהוב זאת או לא (ואנחנו בטח לא) אבל פרארי כידוע צפויה גם היא להצטרף לעידן החשמלי. החברה ממראנלו נמצאת בימים אלו בשלבי פיתוח מתקדמים של המכונית החשמלית הראשונה מתוצרתה, שכבר נצפתה לא פעם במבחני ניסוי תחת הסוואה כבדה. פרארי כבר הודיע אי שם ב-2021 כי היא מכוונת לפתח מכונית חשמלית מלאה, ולוח הזמנים המתוכנן שם כיעד את שנת 2025 לחשיפה הרשמית כדי להיות שם לפני המתחרות.
אלא שכעת מתברר שהתכניות של פרארי יצטרכו להידחות קצת. מנכ”ל פרארי בנדטו וינייה, הצהיר לפני מספר חודשים כי החשיפה הרשמית של הפרארי החשמלית צפויה להיעשות בתחילת חודש אוקטובר השנה. כעת באירוע הצגת התוצאות העסקיות של פרארי לרבעון הראשון של 2025, חשף וינייה את לוח הזמנים המעודכן להצגתה של המכונית, שכבר לא תערוך בכורה ותגיע לכבישים השנה.
על פי ההצהרה של וינייה, החשיפה תיעשה בשלושה שלבים. חשיפת מערכת ההנעה של המכונית צפויה להיעשות לקראת סוף השנה הנוכחית. חשיפת תא הנוסעים אמורה להיעשות בתחילת השנה הבאה, כאשר החשיפה הרשמית והמלאה השל המכונית תתרחש רק באביב 2026, כלומר בעוד כשנה מהיום. מכוניות ראשונות אמורות להימסר ללקוחות רק לקראת סוף שנת 2026. איחור משמעותי לעומת לוח המזמנים המקורי.
את העיכוב בלוח הזמנים של הצגת הפרארי החשמלית ניתן ליחס למספר סיבות. הראשונה היא כמובן מאמצי הפיתוח, כאשר בפרארי רוצים לשחרר לשוק מכונית בשלה ומתקדמת טכנולוגית ככל הניתן שלא תבייש את מורשת החברה, למרות שקשה להבין איך ניתן לייצר פרארי ללא צלילי מנוע מנגנים ומנסרים. בפרארי טוענים כי החשמלית שלהם לא תהיה שקטה והיא תפגין נוכחות ווקאלית, אם כי לא ברור כרגע איך בדיוק הם מתכוונים לעשות זאת. אגב, אחת הסברות היא שבפרארי יציגו מעיין מערכת המדמה החלפת הילוכים – בדומה למערכת שקיימת כיום ביונדאי איוניק 5N.
הסיבה השניה לעיכוב בלוח הזמנים הוא שהמכונית החשמלית של פרארי אמורה להיות מורכבת במתחם ייעודי חדש אותו בונה החברה בו ייצורו דגמי העתיד שלה ובראשם דגמים חשמלים והיברידיים שיוצגו עד סוף העשור. בפרארי תולים הרבה תקוות במכונית החשמלית שלה שבאופן מעניין לא צפויה להיות במבנה של מכונית ספורט-קופה אלא מעין קרוסאובר ספורטיבי בסגנון הפורוסנגווה. זה כנראה צעד מחושב לאחר שאצל היריבה המושבעת למבורגיני הצהירו לאחרונה כי הם דוחים את יצור מכונית העל החשמלית שלהם בגלל שכרגע הם לא רואים ביקוש למכוניות כאלו בשוק, כאשר גם באסטון מרטין החליטו לדחות את ייצור המכונית החשמלית שלהם ל-2027.