מאזדה הולכת בדרך הייחודית שלה והיא מיצרניות הרכב הבודדות שלא ממש רצות במלוא הכוח אל עבר ההנעה החשמלית. למעשה, למעט ה-MX-30 המוזר שמיוצר בכמויות מוגבלות לא הציעה מאזדה דגם חשמלי מלא בהיצע הדגמים שלה, תוצאה של אסטרטגיה ותפיסת עולם שונה (הצגת מנוע רוטורי כמאריך טווח חשמלי) וגם עלויות פיתוח גבוהות עבור חברה קטנה יחסית.
אלא שהיעדר דגמים חשמליים הוא בעייתי, במיוחד בשוק הסיני התחרותי והרווחי שם מצליחה מאזדה למצב את עצמה כמותג יוקרתי. לשם כך חברה מאזדה לאחרונה ליצרנית הרכב צ’אנגן וחשפה באביב האחרון את EZ6. במבט ראשון ניתן לטעות כי מדובר בדור חדש למאזדה 6, אך בפועל זוהי גרסת מאזדה למכונית הסדאן SL03 של המותג דיפאל השייך לצ’אנגן, שזכתה לעיצוב עם חזית אופיינית למותג היפני, מראה מלוטש ואפילו ספוילר אחורי אקטיבי נשלף בקצה הזנב.
כאשר נחשפה מאזדה EZ6 היה ברור שהיא מיועדת בראש ובראשונה עבור השוק הסיני, כאשר מאזדה מצידה שוקדת על מאזדה 6 חדשה שתתבסס על פלטפורמת ההנעה האחורית המודרנית של מאזדה ותציע מנועי בעירה פנימית, בהם את מנוע השישה צילינדרים הטורי המוכר מה-CX90. אלא שלמרבה ההפתעה מאזדה מודיעה עתה כי ה-EZ6 מיועדת להפוך עבורה למכונית גלובלית שתצא מגבולות סין, ותזכה בין היתר גם לתקינה אירופאית.
התקינה האירופאית תאפשר את היבוא של מאזדה EZ6 גם לישראל, ומחברת דלק מוטורס נמסר שאכן בכוונתם להביאו ארצה, אך כרגע לא ידוע מתי יהיה המועד הרשמי. בכל מקרה, התקווה שהדבר יקרה במהלך שנת 2025.אגב, לאחרונה התבשרנו שחברת מכשירי תנועה זכתה בזיכיון היבוא של מכוניות צ’אנגן לישראל וצפויה לשווק בארץ את דגמי המותג דיפאל, כך שיתכן מאד שבעתיד הלא הרחוק יתייצבו בארץ זו מול זו מאזדה EZ6 ודיפאל SL03.
מאזדה טרם חשפה את המפרט המלא של EZ6, אבל ממה שכן ידוע מדובר במכונית גדולה למדי עם אורך של 492 ס”מ ( 7 ס”מ יותר מאשר מאזדה 6 הנוכחית), רוחב של 189 ס”מ ובסיס גלגלים של 290 ס”מ. המכונית היא בעלת תצורה של מנוע והנעה אחורית כשבמאזדה מבטיחים גם חלוקת משקל מאוזנת של 50:50. מאזדה מצהירה על טווח נסיעה חשמלי של 600 ק”מ, כאשר לפחות בסין תוצע גם גרסה עם מנוע בנזין 1.5 ליטר המשמש הגנרטור מאריך טווח שיאפשר להגדיל את טווח הנסיעה ל-1000 ק”מ.
תא הנוסעים לא מתאפיין בסגנון מאזדה קלאסי, כשהוא משלב מסך מולטימדיה מרכזי גדול ושדרה מרכזית גבוהה וחצי “צפה” בין המושבים הקדמיים. חלל הנוסעים משתדל להציע תחושה יוקרתית עם שילוב של ריפודי ודיפוני עור ואלקנטרה, גג זכוכית פנוראמי גדול ומושב נוסע עם הדום נשלף. מבחינה טכנולוגית ניתן לצפות למיטב סייעני הנהיגה ומערכות הבטיחות האקטיביים, כשלפחות באחות התאומה של דיפאל ישנה פריסה של 27 מצלמות, חיישנים וראדרים המאפשרים לטענת היצרנית יכולות אוטונומית יומרניות ברמה 4.