הפריחה לה זוכה המותג קופרה בשנים האחרונות מאז יצא לדרך עצמאית מתרחשת במקביל להכרזה כי גם קופרה, תהפוך בקרוב למותג כל חשמלי. למרות שזה נשמע סותר, זה לא הפריע לקופרה להבטיח שתציג קו דגמים ספורטיבי וחשמלי. אך בינתיים, למרות ההבטחות, כמה דגמי קונספט והשתתפות במרוצי הפורמולה E לא ראינו מקופרה בפועל דגמים חשמליים ספורטיביים באמת.
כעת המצב אמור להשתנות ואת הדרך למימוש ההבטחות אמורה לפרוץ גרסת VZ על בסיס קופרה בורן – הקומפקטית החשמלית של המותג החולקת בסיס משותף עם פולקסווגן ID.3. קופרה בורן VZ מגיעה זמן קצר לאחר שפולקסווגן הציגה קונספט ל-GTI חשמלית שאמורה להגיע לייצור בקרוב, מה שמחייב את קופרה כמותג בעל יומרה ספורטיבית להקדים ולהציג אלטרנטיבה משלה להוט האצ’ חשמלית.
קופרה בורן VZ קיבלה יחידת הנעה משודרגת המספקת 320 כ”ס ומומנט של 55.6 קג”מ, שיפור משמעותי של 40% בהספק ו-75% במומנט ביחס לגרסה החזקה ביותר עד כה של הבורן שהסתפקה ב-228 כ”ס ו-31.6 קג”מ. תוספת הכוח קיצרה את הזינוק ל-100 קמ”ש ל-5.7 שניות, בדיוק כמו נתון התאוצה של קופרה לאון VZ מונעת הבנזין, אלא שהבורן VZ היא בעלת מהירות מרבית המוגבלת ל-200 קמ”ש. ביצועים בהחלט נאים אבל רחוקים מהרף שהציגו החשמליות בעלות ההספקים המופרכים כמו טסלה מודל 3 פרפרומנס או אפילו MG4 XPower.
לצד יחידת ההנעה המשודרגת קיבלה קופרה בורן VZ גם סוללה משופרת עם קיבולת של 70 קוט”ש נטו, תוספת של 2 קוט”ש, מה שאמור לאפשר טווח מרבי של 570 קמ”ש אם לא תמצוא את מלוא פוטנציאל ביצועים של ה-VZ. גם מערכת הטעינה המריה שודרגה ביחד לדגמים הסטנדרטים, והיא תומכת בקצב של עד 170 קילוואט.
מעבר לכך, מערך המתלים בגרסת ה-VZ שודרג והוא כוללת קפיצים קשיחים יותר לצד מוטות מייצבים מעובים, כאשר בולמים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית הינם ציוד סטנדרטי. מערכות ההיגוי והבלימה שופרה כדי להעניק תחושה יותר ספורטיבית, ולצד כמה שינויים קוסמטיים בהם גם חישוקי 20 אינץ’ שעוצבו במיוחד עבור גרסת ה-VZ. תא הנוסעים נבדל מהגרסאות הרגילות במסך מרכזי מעט גדול יותר (12.9 אינץ’) תצוגת נתונים ספורטיביים, גימור אלקנטרה ומושבי באקט ספורטיביים המאפיינים את דגמי VZ השונים של קופרה.
שיווקה של קופרה VZ באירופה יחל ברבעון השלישי של השנה, אנחנו בישראל עוד מחכים להגעתה של קופרה בורן הרגילה באופן רשמי.