אחת המשימות של תעשיית הרכב האירופאית בשנים הקרובות היא להנגיש את ההנעה החשמלית גם לסגמנטים עממים, כשהדרך לביצוע היא ייצור של חשמליות קטנות בטווח מחיר שבין 20 ל-25 אלף אירו. סנוניות ראשונות למהלך כבר ראינו מצד דאצ’יה עם הספרינג ומצד סיטרואן עם הגרסה החשמלית של ה-C3 החדשה. גם סקודה מכוונת לפלח השוק המתפתח של החשמליות העממיות וחשפה בסוף השבוע איורים ופרטים ראשונים על קרוסאובר קטן ועירוני בשם אפיק (EPIQ) שיגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה.
מהאיורים שנחשפו ניתן לראות שהאפיק מציע מראה דחוס ושרירי יחסית, בין היתר הודות לקורה C רחבה ובולטת. החזית שונה משל דגמי סקודה המוכרים עם מעין שבכה מחייכת שמאחוריה מוסרים רכיבי הרדאר של מערכות הבטיחות האקטיביות, פסי LED דקים לתאורת היום ושמונה פתחי אוורור אנכיים בפגוש שמזכירים, וכנראה לא במקרה, את השבכה המפורסמת של ג’יפ. אלמנט המופיע גם בפגוש האחורי. אורכו של סקודה אפיק דומה לזה של ג’יפ אוונג’ר, עם אורך כולל של 410 ס”מ, כאשר הנתון היחיד אותו מפרסמת סקודה הוא תא מטען שנפחו יכול להגיע עד ל-490 ליטר.
על פי האיורים פנים הרכב צפוי לאמץ גישה מינימליסטית כמקובל בחשמליות כיום. זה אומר שישנו מסך קטן המשמש כלוח מחוונים ולצידו מסך מרכזי גדול המרכז בתוכו כמעט את כל פונקציות התפעול של המערכות השונות. בסקודה מיקמו שורה של מתגים פיזיים לפעולות חיוניות, אבל משום מה גם מיקמו מתחת למסך משטח מגע לתפעול בקרת האקלים, פתרון כושל בו נעשה שימוש באוקטביה עד שבסקודה החליטו לחזור בהם. מעבר לכך צפוי תא הנוסעים לשלב דיפוני בד בשילוב חומרים ממחוזרים ולהציע אווירה צבעונית וצעירה עם גדש על פתרונות אכסון שימושיים.
כרגע אין פרטים טכניים לגבי סקודה אפיק למעט ההצהרה כי הוא יאפשר טווח נסיעה נאה של 400 ק”מ, ויכלול גם טכנולוגיית V2L שתאפשר לספק אנרגיה מסוללת הרכב למכשירים חיצוניים. עם זאת, הוא צפוי לחלוק בסיס משותף עם פולקסווגן ID.2 וקופרה רבאל. פולקסווגן כבר חשפה את ה-ID2 כקונספט כשידוע שהוא יהיה בעל מנוע והנעה קדמיים, יציע סוללות בקיבולת של 38 ו-56 קוט”ש ואפשרות לטעינת DC מהירה בקצב של עד 125 קילוואט
סקודה אפיק בניגוד לשני אחיו צפוי להיות עממי, שלא לומר בסיסי יותר, כדי להציג תג מחיר של 25 אלף יורו שהם כ-100 אלף שקלים באירופה. בישראל מן הסם אם וכאשר יגיע האפיק הוא צפוי להיות יקר משמעותית, אך עדין לכוון לטריטוריה של קרוסאוברים בסגמנט B שמחירם הממונע נע כיום בין 130 ל-150 אלף שקלים.