חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, מסיימת את השנה עם השקה צנועה (לרגל המצב) של חטיבת המסחריות שלה, שמציגה חידושים ב-3 סדרות דגמים המכסות פלח נרחב בשוק המסחריות בישראל. הדגמים חדשים להעמיק את האחיזה של פורד בשוק המסחרי במהלך השנה הקרובה, כאשר אלהים צפויים להצטרף דגמים וגרסאות נוספות במהלך 2024.
פורד סדרה F החדשה
הפיק אפ הנמכר ביותר בארה”ב זוכה לדור חדש למשפחת ה-Super Duty בדגמי F250 ו-F350 בעלי יכולת ההעמסה המשופרת. השינויים בדור החדש כוללים עיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים משודרג ויוקרתי כבר מגרסת הכניסה “Lariat” (“כי זה מה שמאוד חשוב ללקוחות”) ולראשונה גם לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע “12 עם קישוריות של אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטי וחבילת בטיחות מקורית מתקדמת.
המפרט הטכני כולל מנוע טורבו-דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר חזק מבעבר, המפיק 475 כ”ס ו- 145 קג”מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 10 הילוכים. כושר ההעמסה נע בין 1,378 ל-1,993 ק”ג בהתאם לגרסה עם כושר גרירה עד 3.5 טון ומערכת Pro Trailer Backup Assist ההופכת כל תמרון נסיעה לאחור עם נגרר ל-“משחק וידאו” לדבריהם. אל אלו מצטרפים סרנים קשיחים, תיבת העברה עם הילוך כח, נעילת דיפרנציאל אחורית והנעה כפולה שמוצעים כסטנדרט.
סדרה F החדשה תוצע גם בגרסת שטח “Tremor” קרבית שבה המנוע משתדרג ל-500 כ”ס ו-166 קג”מ ההופכים אותו לדגם החזק בקטגוריה, בתוספת חבילת עיצוב חיצונית שונה, צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ’ ומערכת מתלים ייחודית לתנאי שטח מאתגרים המעניקה גם מרווח גחון של 26.6 ס”מ וזוויות גישה ונטישה משופרות. סדרה F תוצע במחירים החל מ-315,000 שקלים לדגם F250 ו-325,000 שקלים לדגם F350 ברמת הגימור LARIAT , כאשר דגם פורד F250 ברמת הגימור Tremor יוצע מ-345,000 שקלים.
פורד ריינג’ר דיזל
מספר חודשים לאחר שנחת כאן פורד ריינג’ר בגרסת הראפטור הקיצונית לשטח המצוידת במנוע בנזין וביצועים נמרצים, מרחיבה דלק מוטורס את משפחת הדגם עם הצטרפותן של גרסאות כניסה המצוידות במנוע טורבו-דיזל המיועדות להתחרות בדגמים כמו טויוטה היילקס, איסוזו דימקס ובאח לפס הייצור פולקסווגן אמארוק. פורד ריינג’ר החדש ישווק ב-2 גרסאות לבחירה: ריינג’ר XLT עם מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר, המפיק 170 כ”ס ו-41.3 קג”מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים, הנעה כפולה, הילוך כח ודיפרנציאל אחורי ננעל.
מעליו תוצע גרסת ה-Wildtrak בעלת מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר המפיק 205 כ”ס ו-50.9 קג”מ, בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 10 יחסי העברה, הנעה כפולה, הילוך כח ודיפרנציאל מרכזי ואחורי עם אפשרות נעילה. הדגמים החדשים פונים לפלח שוק גדול משמעותית משל הרפטור ומבטיחים לדברי היצרן להיות סוג של טנדר עבודה עם נוחות ופינוקים של SUV, לצד חבילת בטיחות מקורית מתקדמת וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. גם המחירים נמוכים משמעותית ויחלו מ-325,000 שקלים לגרסת ה-XLT והחל מ-365,000 שקלים לגרסת ה-Wildtrak (כולל מע”מ).
פורד טרנזיט חשמלית
יבואנית פורד נכנסת לראשונה גם לשוק החשמליות, עם התחלת שיווקה של ה-E-Transit, הגרסה ה-100% חשמלית של המסחרית הפופולרית באירופה, אשר מבטיחה שדרוג הנוחות והביצועים, לצד בטיחות משופרת וחיסכון משמעותי בהוצאות האחזקה. הטרנזיט החשמלי יוצע נכון לעתה בתצורה של מסחרית סגורה בלבד שהיא תצורה הפופולארית ביותר של הדגם בישראל. לדברי היבואן מיועד הדגם החשמלי בעיקר כשימוש של מסחרית חלוקה עירונית ולא במסחרית שמבצעת ק”מ יומי גבוה.
פורד טרנזיט החשמלית מצוידת במנוע המפיק 269 כ”ס ו-43.8 קג”מ, ועם סוללת 68 קוט”ש מבטיח טווח נסיעה עד 305 ק”מ, לצד אפשרות טעינה מהירה עד 115 קילוואט. זמן הטעינה של הרכב בעמדת טעינה רגילה של 11 קו”ט עומד על כ-8.2 שעות. המשקל הכולל של הדגם הוא 3.9 טון, דבר המאפשר נהיגה גם למי שיש לו רישיון ב’ “ישן” המאפשר נהיגה ברכב עד 4,000 ק”ג. לחלל המטען נפח של כ-10 קוב, ולרשות הנהג סביבת נהג מפנקת ביחס לטרנזיט הרגילה, הכוללת בין השאר התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, חימום מושבים וחבילת בטיחות מקורית מקיפה. מחיר הדגם נקבע על 399,000 שקלים לפני מע”מ.