אני מתחיל להתקלף מהביגוד. הימים, הם ימים חמים של תחילת הקיץ. אני מוריד את הקסדה ואת המעיל. לוקח קפה קר ומתיישב על ספסל בשדרה להסתכל על הוסקוורנה 701 ויטפילן, אופנוע הכביש החדש של הוסקוורנה.
הוסקוורנה 701 ויטפילן עומד לו במרכז השדרה כמו פסל סביבתי, אני בקלות יכול לראות אותו מפאר סלון ביתי או מחליף כמה פסלים עם הפרעות עיצוביות בכמה כיכרות. השילוב של העיצוב המודרני עם נגיעות הווינטג’ יוצרים מראה מאוד נקי ופשוט. בהוסקוורנה קוראים לקונספט העיצוב “פשוט. מתקדם” וזה מתלבש עליו בול.
בשנת 2014 חשפה חברת הוסקוורנה בתערוכת האופנועים EICMA במילאנו את דגמי ‘ויטפילן’ (Vitpilen) ו’סווארטפילן’ (Svartpilen) מסדרת 401. אלו עשו שימוש במנוע מסדרת 390 של ק.ט.מ וסימנו את חזרתה של חברת הוסקוורנה לכביש. שנה אח”כ הוסקוורנה חשפה את האח הגדול של ה-401, את ה-701 שהתבסס על מנוע סינגל בנפח 693 סמ”ק, המגיע מסדרת 690 של חברת האם.
אז מה מסתתר בתוך מסבך צינורות הכרומולי של הוסקוורנה 701 ויטפילן? המנוע של ה-street roadster מפיק 75 כ”ס המושגים ב-8,500 סל”ד. שיא המומנט, 7.35 קג”מ, מושג ב-6,750 סל”ד. זהו מנוע בעל הזרקת דלק אלקטרונית, הנשלט באמצעות מצערת Ride By Wire ומשודך לתיבה בעלת 6 הילוכים.
המתלים מתוצרת חברת WP, בולם יחיד מאחור ומזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ מלפנים. מערכת הבלמים הינה מבית Brembo, מלפנים, עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות וכן דיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ”מ. מאחור, קליפר צף עם בוכנה אחת ודיסק יחיד בקוטר 240 מ”מ. משקלו היבש של ה-701 ‘ויטפילן’ עומד על 157 קילוגרמים בלבד. האופנוע מצויד גם במערכת ABS הניתנת לניתוק, מצמד מוגבל החלקה (APTC) המונע נעילה של הגלגל האחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית ומערכת בקרת אחיזה.
טקס שתיית הקפה והחלפת המבטים עם הוסקוורנה 701 ויטפילן הסתיים לו ואני עולה בחזרה על הציוד, יום רכיבה ארוך לפנינו, אני עולה על החץ הלבן והוא מתלבש לי כמו כפפה ליד, הוא קטן והארגונומיה מתיישבת לך בול. כל הכפתורים נגישים בקלות ולוח המכוונים קריא גם באור שמש חזקה. תנוחת הרכיבה היא ספורטיבית-קרבית, הכידון יושב נמוך והרגלים משוכות אחורה.
ברכיבה עירונית צפופה הוסקוורנה 701 ויטפילן מתגלה כשד זריז, כמו לוליין בקרקס הוא משתחל בין מכוניות בלי צורך לדאוג שחלילה תשאיר שריטה על איזה מרצדס. אבל אחרי זמן מה תנוחת הרכיבה באה בעוכריי, הידיים מתעייפות.
מנוע הסינגל מתגלה כלא גמיש במיוחד והוא דורש ממך להיות מדויק בבחירת ההילוך, הוסקוורנה 701 ויטפילן לא סלחן בזה, אחרת הוויברציות יקדימו את כיבוי המנוע שמגיע מיד אחר כך. מערכת הבלימה עושה את העבודה וזה למרות דיסק קדמי יחיד, אי אפשר להגיד שהבלימה חדה כסכין, אבל היא משרה ביטחון גם בבלימות חירום.
מושב ה-701 התגלה כקשוח מאוד ויחד עם בולם אחורי נוקשה כל כניסה לבור ויש מצב שזה מקרב את היציאה שלכם מועד הורים, כל “תכשיטי הבית” סופגים את המכה. מצד שני, קל מאוד להיכנס עם ה-“חץ הלבן” לתוך פניות, האופנוע שומר על קו בצורה טובה. גם התנועה בכל ציר מאוד קלה והוא זורם אתך מצד אל צד.
יוצאים מהעיר, אל הכבישים הפתוחים והמתפתלים. מחוץ לעיר תנוחת הרכיבה עוזרת לאווירודינמיות, אין צורך להתכופף אל מול הרוח, אתה כבר שם. הידיים פחות מתעייפות, אבל בשל משקלו הנמוך של האופנוע אתה נתון לחסדים של נהגי המשאיות, האופנוע מתנדנד לו בכל שובל רוח שיוצרת משאית.
ה-701 מאיץ נהדר והחלפת ההילוכים מדויקת והקוויקשיפטר עושה בדיוק מה שהוא צריך לעשות. אין ספק שהוא זורח בתוך הכבישים המקורזלים והטכניים. תנוחת הישיבה שמה אותך על הצמיג הקדמי, ההיגוי קליל והיציבות הכיוונית טובה. בזכות המשקל הנמוך התחושה מאוד לא מאיימת, הוסקוורנה 701 ויטפילן נשאב אל ומחוץ לפניות בקצב מעורר עם חיוך גדול על הפנים. את המחיר משלמים ביכולת השיוט הבינעירונית. איך ננסח את זה? זה לא האופנוע לטיול בהרכבה לרמת הגולן. ואם על נסיעות ארוכות דיברנו – מיכל הדלק מכיל 12 ליטר, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-23 ק”מ/לליטר. מה שאמור להספיק לטווח של כ-300 ק”מ.
סיכום
הוסקוורנה 701 ויטפילן מתגלה כאופנוע בשל, כייפי וקל לרכיבה. הוא מתאים לרכיבות עירוניות קצרות עם גיחות בינעירוניות. מחירו עומד על 69,900 שקלים, הוא לא זול אבל וואלה יש לו שיק, ערימות של ממנו. נוכחות וייחודיות שלא ניתן לשים עליהן תג מחיר. הוסקוורנה יכולים בהחלט קלעו למטרה עם ה-“החץ הלבן” ופונים לאלו שמחפשים יכולת דינאמית משולבת סטייל. לנו הוא גורם לתהות איך ייראה הצעד הבא בעולם הכביש של הוסקוורנה, יש לנו הרגשה שיש למה לצפות.
נתונים: סינגל 692 סמ”ק, 75 כ”ס ב-8,500 סל”ד, 7.3 קג”מ ב-6,750 סל”ד, 157 ק”ג, 23 ק”מ לליטר (מבחן), מחיר: 69,900 שקלים