אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הוסקוורנה סוורטפילן 401 (רכיבה ראשונה): איך אומרים כיף בשבדית?
ראשי » מבחני דרכים » הוסקוורנה סוורטפילן 401 (רכיבה ראשונה): איך אומרים כיף בשבדית?

הוסקוורנה סוורטפילן 401 (רכיבה ראשונה): איך אומרים כיף בשבדית?

הסוורט 401 מוכיח שאופנוע לא צריך להיות יקר בשביל להיות מושך ומהנה לרכיבה

אריאל אלסיבוני 17/01/2024 צלם: אופיר דואק

אחרי ה-125 וה-250, הגיע זמנו של הוסקוורנה סוורטפילן 401 להגיע לידינו. דווקא הפוך לסדר ההצגה המקורי של הדגם. זה לא ממש משנה כרגע, כי ה-401 הזה הוא מכונת כיף אמיתית, אבל נגיע לזה עוד רגע.

הוסקוורנה סוורטפילן 401 מציג גם הוא את שפת העיצוב שרקחו בסטודיו של קיסקה עבורו. התוצאה מייצרת אסתטיקה בולטת ומראה ייחודי ואגרסיבי. הגוף המושחר, השלדה החשופה והמאפיינים המינימליסטיים יוצרים מראה שפשוט מושך את העין. עושה רושם שכל פרט נשקל בקפידה, וכתוצאה מכך האופנוע משלב דיוק מודרני עם מגע של רטרו. החל מהפנס הקדמי ועד לזה שמאחור, הוא נראה תכליתי ומושקע.

למרות המראה, שרומז שטח או סקרמבלר על גבול סטריט טרקר, הסוורטפילן מרגיש בבית על האספלט. גלגלי ה-17 אינץ’ עם הצמיגים גדולי המידות שלו מטפלים בכל סוגי האספלט המוכרים במחוזותינו. מתלי ה-WP מספקים איזון יפה בין התנהגות לנוחות, הבלמים וה-ABS טובים והגיאומטריה מבטיחה פה שקט נפשי במושב. גם תחת עומס אנטי סוציאלי בעליל.

הוסקוורנה סוורטפילן 401
עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו. בטח ברמת המחיר הזו

 


המנוע גמיש ומגיב היטב בשימוש עירוני צפוף כשהמצערת מרגישה טבעית עם תגובה נכונה לכל שינוי שמכתיב הרוכב. תפעול תיבת ההילוכים פשוט גם הוא וזה מתחבר לידית המצמד הקלה. יש כאן לא מעט רכיבים שאי אפשר למצוא באופנועי תקציב מסוג זה: קליפר רדיאלי, מצמד מחליק, ABS של בוש, המתלים של WP, הצמיגים המקוריים של פירלי ועוד.

הדרך שבא האופנוע הזה מבצע או איכות מכלוליו לא צריכה להפתיע אף אחד. הוא משתמש הרי בפלטפורמת הדיוק 390 של ק.ט.מ חברת האם של הוסקוורנה. זה אומר שיש כאן את כל מה שרוכב צריך, בטח כזה מתחיל יחסית, בשביל להתנייד ביום-יום בצורה מיטבית ומצד שני לרוכב מתקדם או מנוסה יותר, לתת דרור לכל גחמה. ההאסקי לוקח את התפריט הזה והופך אותו למענג, לא רק בזכות ההתנהגות והביצועים, אלא גם בזכות ההקפדה על המראה ועל הפרטים. הוא פשוט נראה כמו מוצר איכותי ובוגר. בולט מבלי להיות צעקני.

כמובן שהוא בטוח לחלוטין, עם כל המכלולים הבשרניים האלו, בגיבוי ה-ABS ובקרת המשיכה. קל לשליטה מכל בחינה ולכל רוכב. מצד שני אפשר ללחוץ על הכפתורים הנכונים, לרכוב עליו בצורה אגרסיבית, להחליק את האחורי או סתם להטיח אותו מפנייה לפנייה ולהרים גלגל קדמי או אחורי לפי גחמת הרוכב. זה חלק מהיופי שלו לטעמי, ההתאמה הזו למגוון רצונות וסגנונות רכיבה.

הוסקוורנה סוורטפילן 401
גם את זה אפשר…

 

אין בעיה כמובן להגיע למהירות גבוהה (ולא חוקית כך שמענו) מי שיבקר שם לעיתים תכופות יחפש מיגון רוח משופר מלפנים. וזה מביא אותי לנושא הבא – אופנוע שכולו ייחוד כמו זה, מקבל מהוסקוורנה יחס מיוחד. למעשה הוסקוורנה מציעה עבור הסוורטפילן קטלוג אביזרים מקורי מגוון, כזה שנותן דרור לכל רוכב, ומאפשר לו לבצע התאמות קוסמטיות או פרקטיות לפי רצונו.

לעבור על הקטלוג הזה במלואו זו משימה שדורשת כתבה שלמה. אפשר לציין, אם כבר דנו בנושא, את המשקף שניתן להוסיף מלפנים. מושבים ארגונומים גם הם בנמצא וגם תיק מיכל או צד יפיפיים. יש גם מגנים שונים לשלדה לדוגמה, גם מערכת הפליטה של אקראפוביק (תפסיקו להגיד אקראפוביץ’ בבקשה) שניראית כמו מיליון דולר ומתאימה לרמת הגימור הגבוהה של ההאסקי הזה. זה כמובן גולש גם לתחום ציוד הרכיבה כשגם כאן, סטודיו קיסקה לוקח שליטה על השפה העיצובית עם ביגוד רכיבה מלא ומגוון החל בנעליים דרך מעילים לדוגמה ועד לקסדות.

Svartpilen 401 16Svartpilen 401 16Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 401הוסקוורנה סוורטפילן 401
עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו. בטח ברמת המחיר הזו
Preview
Svartpilen 401 15Svartpilen 401 15Preview
Svartpilen 401 18Svartpilen 401 18Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 401הוסקוורנה סוורטפילן 401
גם את זה אפשר...
Preview
Svartpilen 401 20Svartpilen 401 20Preview
Svartpilen 401 13Svartpilen 401 13Preview
Svartpilen 401 17Svartpilen 401 17Preview
Svartpilen 401 08Svartpilen 401 08Preview
Svartpilen 401 09Svartpilen 401 09Preview
Svartpilen 401 10Svartpilen 401 10Preview
Svartpilen 401 11Svartpilen 401 11Preview
Svartpilen 401 12Svartpilen 401 12Preview
Svartpilen 401 03Svartpilen 401 03Preview
Svartpilen 401 04Svartpilen 401 04Preview
Svartpilen 401 05Svartpilen 401 05Preview
Svartpilen 401 06Svartpilen 401 06Preview
Svartpilen 401 07Svartpilen 401 07Preview
Svartpilen 401 01Svartpilen 401 01Preview
Svartpilen 401 02Svartpilen 401 02Preview

 

קל מאוד לאהוב את הוסקוורנה סוורטפילן 401. יש לו את הסטייל, יש לו את המכלולים, יש לו את היכולת לענות למגוון דרישות. הוא גם נמכר במחיר נגיש מאוד. אבל יותר מכל אלו, זה אופנוע שכיף להסתכל עליו שוב ושוב, לא פחות משכיף לרכוב עליו שוב ושוב. מסוג הכלים שגורמים לך להביט בהם, סתם כך מצד אחד, או סתם לצאת לסיבוב. כי הוא שם. זה הופך אותו מבחינתנו לאופנוע הייחודי והבולט ביותר ברמת המחיר הזו.

מנוע: 373 סמ”ק הספק: 44 כ”ס ב-9,000 סל”ד מומנט: 2.9 ב-7,000 סל”ד תיבת הילוכים: 6 היל’ משקל (יבש): 159 ק”ג בסיס גלגלים: 135 ס”מ מחיר: 34,970 שקלים

השתתפו במבחן נועם יוסף, יובל טיילור

הוסקוורנה יד 2 הוסקוורנה מחירון הוסקוורנה סוורטפילן הוסקוורנה סוורטפילן 125 הוסקוורנה סוורטפילן 401 סוורטפילן 401
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד