אחרי ה-125 וה-250, הגיע זמנו של הוסקוורנה סוורטפילן 401 להגיע לידינו. דווקא הפוך לסדר ההצגה המקורי של הדגם. זה לא ממש משנה כרגע, כי ה-401 הזה הוא מכונת כיף אמיתית, אבל נגיע לזה עוד רגע.
הוסקוורנה סוורטפילן 401 מציג גם הוא את שפת העיצוב שרקחו בסטודיו של קיסקה עבורו. התוצאה מייצרת אסתטיקה בולטת ומראה ייחודי ואגרסיבי. הגוף המושחר, השלדה החשופה והמאפיינים המינימליסטיים יוצרים מראה שפשוט מושך את העין. עושה רושם שכל פרט נשקל בקפידה, וכתוצאה מכך האופנוע משלב דיוק מודרני עם מגע של רטרו. החל מהפנס הקדמי ועד לזה שמאחור, הוא נראה תכליתי ומושקע.
למרות המראה, שרומז שטח או סקרמבלר על גבול סטריט טרקר, הסוורטפילן מרגיש בבית על האספלט. גלגלי ה-17 אינץ’ עם הצמיגים גדולי המידות שלו מטפלים בכל סוגי האספלט המוכרים במחוזותינו. מתלי ה-WP מספקים איזון יפה בין התנהגות לנוחות, הבלמים וה-ABS טובים והגיאומטריה מבטיחה פה שקט נפשי במושב. גם תחת עומס אנטי סוציאלי בעליל.
המנוע גמיש ומגיב היטב בשימוש עירוני צפוף כשהמצערת מרגישה טבעית עם תגובה נכונה לכל שינוי שמכתיב הרוכב. תפעול תיבת ההילוכים פשוט גם הוא וזה מתחבר לידית המצמד הקלה. יש כאן לא מעט רכיבים שאי אפשר למצוא באופנועי תקציב מסוג זה: קליפר רדיאלי, מצמד מחליק, ABS של בוש, המתלים של WP, הצמיגים המקוריים של פירלי ועוד.
הדרך שבא האופנוע הזה מבצע או איכות מכלוליו לא צריכה להפתיע אף אחד. הוא משתמש הרי בפלטפורמת הדיוק 390 של ק.ט.מ חברת האם של הוסקוורנה. זה אומר שיש כאן את כל מה שרוכב צריך, בטח כזה מתחיל יחסית, בשביל להתנייד ביום-יום בצורה מיטבית ומצד שני לרוכב מתקדם או מנוסה יותר, לתת דרור לכל גחמה. ההאסקי לוקח את התפריט הזה והופך אותו למענג, לא רק בזכות ההתנהגות והביצועים, אלא גם בזכות ההקפדה על המראה ועל הפרטים. הוא פשוט נראה כמו מוצר איכותי ובוגר. בולט מבלי להיות צעקני.
כמובן שהוא בטוח לחלוטין, עם כל המכלולים הבשרניים האלו, בגיבוי ה-ABS ובקרת המשיכה. קל לשליטה מכל בחינה ולכל רוכב. מצד שני אפשר ללחוץ על הכפתורים הנכונים, לרכוב עליו בצורה אגרסיבית, להחליק את האחורי או סתם להטיח אותו מפנייה לפנייה ולהרים גלגל קדמי או אחורי לפי גחמת הרוכב. זה חלק מהיופי שלו לטעמי, ההתאמה הזו למגוון רצונות וסגנונות רכיבה.
אין בעיה כמובן להגיע למהירות גבוהה (ולא חוקית כך שמענו) מי שיבקר שם לעיתים תכופות יחפש מיגון רוח משופר מלפנים. וזה מביא אותי לנושא הבא – אופנוע שכולו ייחוד כמו זה, מקבל מהוסקוורנה יחס מיוחד. למעשה הוסקוורנה מציעה עבור הסוורטפילן קטלוג אביזרים מקורי מגוון, כזה שנותן דרור לכל רוכב, ומאפשר לו לבצע התאמות קוסמטיות או פרקטיות לפי רצונו.
לעבור על הקטלוג הזה במלואו זו משימה שדורשת כתבה שלמה. אפשר לציין, אם כבר דנו בנושא, את המשקף שניתן להוסיף מלפנים. מושבים ארגונומים גם הם בנמצא וגם תיק מיכל או צד יפיפיים. יש גם מגנים שונים לשלדה לדוגמה, גם מערכת הפליטה של אקראפוביק (תפסיקו להגיד אקראפוביץ’ בבקשה) שניראית כמו מיליון דולר ומתאימה לרמת הגימור הגבוהה של ההאסקי הזה. זה כמובן גולש גם לתחום ציוד הרכיבה כשגם כאן, סטודיו קיסקה לוקח שליטה על השפה העיצובית עם ביגוד רכיבה מלא ומגוון החל בנעליים דרך מעילים לדוגמה ועד לקסדות.
קל מאוד לאהוב את הוסקוורנה סוורטפילן 401. יש לו את הסטייל, יש לו את המכלולים, יש לו את היכולת לענות למגוון דרישות. הוא גם נמכר במחיר נגיש מאוד. אבל יותר מכל אלו, זה אופנוע שכיף להסתכל עליו שוב ושוב, לא פחות משכיף לרכוב עליו שוב ושוב. מסוג הכלים שגורמים לך להביט בהם, סתם כך מצד אחד, או סתם לצאת לסיבוב. כי הוא שם. זה הופך אותו מבחינתנו לאופנוע הייחודי והבולט ביותר ברמת המחיר הזו.
מנוע: 373 סמ”ק הספק: 44 כ”ס ב-9,000 סל”ד מומנט: 2.9 ב-7,000 סל”ד תיבת הילוכים: 6 היל’ משקל (יבש): 159 ק”ג בסיס גלגלים: 135 ס”מ מחיר: 34,970 שקלים
השתתפו במבחן נועם יוסף, יובל טיילור