אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הוסקוורנה סוורטפילן 125 (רכיבה ראשונה): כמו גדול
ראשי » מבחני דרכים » הוסקוורנה סוורטפילן 125 (רכיבה ראשונה): כמו גדול

הוסקוורנה סוורטפילן 125 (רכיבה ראשונה): כמו גדול

הדגם הקטן ביותר במשפחת "החצים השחורים" של הוסקוורנה מיועד לכאלו שמתחילים את דרכם בתחום. הקטע הוא, שהוא בכלל לא נראה אחד כזה

אריאל אלסיבוני 19/09/2023

היה קשה לשכנע את האנשים השונים שעצרו אותי ושאלו. הוסקוורנה סוורטפילן 125 נראה כמו הרבה דברים. הוא יוצא דופן בסביבה, הוא מוקפד ואיכותי, הוא משדר תדר עדכני ומושך. הוא לא נראה כמו אופנוע 125 מהשורה. כאמור, לא מעט אנשים התעכבו, שאלו, התעניינו. אף אחד מהם לא האמין שמדובר באופנוע עם נפח קטן, ועוד אחד שמיועד למתחילים למעשה.

אפשר להבין, כשמסתכלים עליו מקרוב. פנים אל פנסים. הוסקוורנה ידעו שהם ממציאים את עצמם מחדש אל תוך רחובות העולם. הם גם ידעו שהחלוקה הקלאסית, עליה ילדים כמוני גדלו, עברה מן העולם. התיישנה. הפכה לא רלוונטית. כשאני התחלתי לרכוב לפני יותר מ-30 שנה החלוקה הייתה ברורה. או שאתה בחור של אופנועי ספורט מוטי כביש, או שאתה טיפוס של שטח. וביננו, בזמנו לא היו יותר מדי אפשרויות. כולנו מצאנו את עצמנו על TS בסופו של דבר.

את כל אלו ג’רלד קיסקה ידע היטב. הוא ידע שהטעם של הדור הזה מתוחכם יותר. הוא ידע גם שאנשים בסופו של דבר יתאיישו מלעמוד בפקקים ולחפש חנייה. והוא ידע שאלו, ירצו יותר מסתם אופנוע או קטנוע. זה מה שהוא נתן להם. ניאו-רטרו אפשר לקרוא לזה במונחים יבשים. בפועל זו עבודת עיצוב שמשלבת בתוכה ישן וחדש. מערבבת בין עולמות כביש לשטח, עוטפת את המכאניקה בשפה חדשה.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
קיסקה: שפה חדשה

 


התוצאה, וזה מפתיע באופנוע כניסה כזה, לפני הכול, משדרת איכות והשקעה בפרטים. זה לא מרגיש מוצר זול או פשוט בשום צורה. כל פינה מלוטשת, מטופלת, נותנת עוד דחיפה לחזון הכללי של המעצב. ואני חייב להודות, רוב העיצובים של מר קיסקה לא דיברו אליי. התוצר הזה, פוגע בול. השילוב הזה בין סטריט-טראקר או סקרמבלר של פעם, ליעילות מודרנית, עושה לי את זה לגמרי.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
יש תשומת לב לפרטים הקטנים לאורכו ולרוחבו…

 

את העיצוב הזה משלימה תשומת הלב לפרטים כאמור. אם זה הסמלים הקטנים של האסקי שמפוזרים לאורכו ורוחבו של הוסקוורנה סוורטופילן 125, חישוקי השפיצים, בחירת הגוונים החכמה, או גופי התאורה. עושה רושם שבהוסקוורנה לא וויתרו על שום חלק במטרה ליצור את הרושם הנכון. ובכל פרט כזה אפשר להעמיק עוד. אותם חישוקים, מעוטרים כמובן בכיתובים נקיים ונכונים ועוטים צמיגי STR של פירלי. דוגמה קטנה לכמה לא חסכו כאן.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
המכלולים מטפלים בקלות בכל מה שיש לדרך ולמנוע לזרוק לעברם…

מהצד המכאני יש כאן סינגל בנפח 124 סמ”ק המייצר קצר פחות מ-15 כ”ס – תקרת ההספק של קטגוריית הרישיון A2. זה מנוע אובר-סקוור, כפול גלי-זיזים, תאב סל”ד, שעיקר כוחו מצוי במחצית השנייה של קשת הסל”ד. הכוח עובר לתיבת הילוכים בעלת 6 יחסי העברה קצרים שמשפיעים לטובה על התאוצה והזריזות. לשלדת מסבך הצינורות מחובר מלפנים מזלג WP אייפקס בקוטר 43 מ”מ ומאחור מונושוק מאותה הסדרה עם אפשרות לכיוון עומס הקפיץ. קליפר רדיאלי של בייברה, על דיסק בקוטר 320 מ”מ, אחראים על הבלימה מלפנים. עוד פרט מעניין במפרט של הוסקוורנה סוורטפילן 125 מתייחס לאפשרויות הנוגעות ל-ABS. במצב סופרמוטו, פעולת המערכת על הגלגל האחורי מבוטלת – לטובת שעשועים כאלו ואחרים.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
אפשר להשתעשע…

 

אחרי שמפסיקים להסתכל אפשר לעלות ולהתחיל לרכוב. מהרגע הראשון ברורים כמה דברים. הראשון הוא תנוחת הרכיבה שפוגעת בול לז’אנר הזה. המושב לא גבוה, הרגליים עם כיפוף מינימלי לאחור, רכינה קלה לפנים אל הכידון הגבוה והרחב. אידיאלי בעיר, יעיל מחוצה לה, מתאים גם למשחקים בשטחים דלי אחיזה. הדבר השני שברור כאן, זה שהמכלולים והשלדה הזו, יכולים לעמוד בעומסים גדולים בהרבה, מאלו שמייצר הסינגל הזה.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
מינימליסטי מבלי להרגיש פשוט. כאן עם מראות, משקף ותיק מיכל (תוספות בתשלום)…

 

אם זה על כבישים שבור עירוני, או בהטייה חריפה, בלימה על גבול האחיזה או כל סיטואציה אחרת – הוסקוורנה סוורטפילן 125 נותר די אדיש. הרכיבים הבשרניים כאן, לא ממש מתרגשים מכלום. כמה מדרגות, מדרכה גבוהה, או אפילו קטע שטח מזדמן כאמור, לא ממש מרגשים אותו. זה מתחיל עם היגוי זריז במידה ויציבות כיוונית מצוינת. ממשיך עם עוצמת בלימה טובה ופעולה לינארית של הבלמים. ולא נגמר ביכולת של אמצעי השיכוך לבלוע את מה שיש לדרך להציע, מבלי לנוע מהנתיב הנבחר.

הוסקוורנה סוורטפילן 125
הסינגל הקטן מגלה חיבה יתירה לסל”ד גבוה…

 

וכן, בגלל אותם חישוקים, היכולת הזו מקבלת משמעות נוספת. עם מהלך מתלים של 142 מ”מ זה לא אופנוע שטח. כן אפשר לחקור שבילים ולנשום אוויר נקי ולמלא את העיניים בירוק אם חפצים בכך. המנוע עצמו, עובד חלק ועגול בכל סל”ד, ובשביל לזוז מהר מבקש לעלות אל מעבר ל-5,000 סל”ד. שם תפעול מהיר וחלק של ההילוכים מייצר תאוצות ביניים טובות. בכביש הבינעירוני ניתן לשמור על קצב התנועה עם משיכת שני ההילוכים העליונים עד תומם.

svart125-1svart125-1Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
יש תשומת לב לפרטים הקטנים לאורכו ולרוחבו...
Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
הסינגל הקטן מגלה חיבה יתירה לסל"ד גבוה...
Preview
svart125-5svart125-5Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
מינימליסטי מבלי להרגיש פשוט. כאן עם מראות, משקף ותיק מיכל (תוספות בתשלום)...
Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
אפשר להשתעשע...
Preview
husky123 (1 of 1)-18husky123 (1 of 1)-18Preview
husky123 (1 of 1)-15husky123 (1 of 1)-15Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
המכלולים מטפלים בקלות בכל מה שיש לדרך ולמנוע לזרוק לעברם...
Preview
husky123 (1 of 1)-6husky123 (1 of 1)-6Preview
husky123 (1 of 1)-9husky123 (1 of 1)-9Preview
husky123 (1 of 1)-7husky123 (1 of 1)-7Preview
husky123 (1 of 1)-8husky123 (1 of 1)-8Preview
הוסקוורנה סוורטפילן 125הוסקוורנה סוורטפילן 125
קיסקה: שפה חדשה
Preview
husky123 (1 of 1)-11husky123 (1 of 1)-11Preview
husky123 (1 of 1)-5husky123 (1 of 1)-5Preview
husky123 (1 of 1)-4husky123 (1 of 1)-4Preview
husky123 (1 of 1)-3husky123 (1 of 1)-3Preview
husky123 (1 of 1)-2husky123 (1 of 1)-2Preview
husky123 (1 of 1)husky123 (1 of 1)Preview

 

בסופו של יום, הוסקוורנה סוורטפילן 125 הוא אופנוע שכולו עידן חדש. הוא מכוון לחיים המודרניים, לרוכב שמבקש קצת יותר. המראה הנכון, הסטייל הנורדי הזה. כל-כך בולט מחד ולא מתלהם מאידך. מרגיש ונראה מיוחד גם בזמן רכיבה וגם בעצירה. הקונספט הזה, הוא לא רק עיצובי. הוא מחלחל גם לאופן שבו מתפקד הכלי הזה. פותח בפני הרוכב שלו אפשרויות שונות, ועדיין יעיל מאוד ושימושי ביום יום. עבור אלו שעושים את צעדיהם הראשונים על שני גלגלים, הוא מציג נוסחה שלא קיימת בשום מקום אחר. כזו שיכולה לקסום גם למי שרק הגיע לגיל 16. וגם לאלו שמאסו בפקק, ועדיין רוצים להתנייד על משהו איכותי וייחודי.

מנוע: סינגל, 124 סמ”ק הספק: 14.5 כ”ס ב-9,250 סל”ד מומנט: 1.2 קג”מ ב-8,000 סל”ד תיבת הילוכים: 6 היל’ משקל: 146 ק”ג בסיס גלגלים: 135.7 ס”מ מחיר: 25,960 שקלים

הוסקוורנה סוורטפילן הוסקוורנה סוורטפילן 125 סוורטפילן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מיני נפרדת מהתיבה הידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

אסטון מרטין ואלקירי LM: מלה-מאן לכביש הציבורי

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

במראה ספורטיבי: אאודי Q6 איטרון ספורטבק בישראל

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

האם סופה של ההוט האצ’ מתקרב?

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

סקודה אוקטביה RS ( מבחן דרכים): הזמן הצהוב

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

מסירות דו”ג: יותר מ-10,000 כלים נמסרו מתחילת 2025

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

אש על המים: שריפת ענק באנייה שהובילה מכוניות חשמליות והיברידיות

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

מוטו גוצי סטלביו (מבחן דרכים): חופשה איטלקית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד