הוסקוורנה נורדן 901 נחשף באופן רשמי (אחרי לא מעט המתנה וטיזרים…). הבסיס מגיע מחברת האם ואתה מכיר אותו מה-890 אדוונצ’ר. מה שבולט, באופן די ברור, זה המראה. הוסקוורנה שמרו על נאמנות לקונספט והתוצאה בהחלט שווה את זה.
מהבחינה המכאנית ההסתמכות על הפלטפורמה המוכרת מכתיבה שלדת מסבך צינורות, מנוע טווין מקבילי (899 סמ”ק, 105 כ”ס) וגם רשימת אביזרי עזר לרכיבה מקיפה למדי. עיקר ההבדל לעומת הדגמים של ק.ט.מ (מעבר לשינוי קל בגאומטריה לטובת היגוי מהיר יותר) נמצאים בבולמים.
מלפנים אפשר למצוא מזלג Apex של WP בעל אפשרויות כיוונון מלאות (לעומת ה-890 אדוונצ’ר) ו-20 מ”מ נוספים של מהלך (220 מ”מ סה”כ). מאחור אפשר למצוא בולם מאותה סדרה ואותה תוצרת עם כיוונונים מלאים וגם כאן מהלך ארוך יותר (ב-15 מ”מ, 215 מ”מ סה”כ).
כאמור יש כאן גם חבילת אבזור מקיפה למדי הכוללת מצבי רכיבה שונים (לרבות אקספלורר לרכיבת שטח), ABS ובקרת החלקה נסמכי IMU, קוויק-שיפטר, מסך TFT בגודל 5 אינץ’ עם קישוריות לאפליקציה של הוסקוורנה ועוד.
הנורדן 901 הוא למעשה אריזה חדשה לפלטפורמה מכאנית מוכרת לנו. אריזה מושכת מאוד יש לציין, כשלפחות בתמונות מדובר בגישה עיצובית בהחלט אפשר למצוא אותה מושכת. הכיוון של הוסקוורנה, הולך אל צללית הראלי הקלאסית וזה בהחלט מנגן על המיתרים הנכונים. אפילו צמד מיכלי הדלק היורדים נמוך-נמוך מוסווים היטב כאן.
בהיבט רחב יותר, הנורדן מסמן את הדרך בה הולכת הוסקוורנה – הנתיב בו חברת האם מאפשרת לה ללכת בו. אופנועים עם נפח גדול יותר, קטגוריה חדשה וגם בידול באמצעות עיצוב. גם המיצוב של הוסקוורנה הופך ברור יותר מול ק.ט.מ. כמו בדוגמאות אחרות, עושה רושם שהוסקוורנה תמשיך להתמקם מעל הדגמים הבסיסיים של ק.ט.מ ומתחת לדגמי הקצה של החברה. עכשיו צריך לראות מתי יאפשרו להוסקוורנה להשתמש בפלטפורמות מכאניות נוספות של החברה. או במילים אחרות – מתי מגיע ה-1,301?
לארץ עתיד להגיע הנורדן ברבעון הראשון של 2022 ולאור מיצובו מול דגמים מקבילים אפשר לשער שמחירו יעמוד על כ-100,000 שקלים.