לפני כשנתיים הציגה הוסקוורנה את הנורדן 901, אח חורג לק.ט.מ אדוונצ’ר 890, שהכניס אותה חזק לתחרות בקטגוריית האדוונצ’רים בנפח בינוני. הנורדן זכה להצלחה לא מבוטלת, אך המתחרים שמשתדרגים בעקביות (כולל האח הכתום) הצריכו את הוסקוורנה להעניק לו מקצה שיפורים קליל לקראת 2024.
השינוי המשמעותי ביותר במהדורת 2024 של הוסקוורנה נורדן 901 הוא במערכת בקרת המשיכה, שמעתה פועלת גם תחת הטיה ומאפשרת לרוכב בחירה בין 10 מצבי התערבות שונים במצב רכיבה Explorer (בשאר מצבי הרכביה ההתערבות היא בהתאם למצב הרכיבה הנבחר). בקרת המשיכה המשודרגת מצטרפת למערכת ABS הפועל תחת פניה, מצמד מחליק מתוגבר כוח וקוויקשיפטר
להעלאה והורדה של ההילוכים.
יחידת ההנעה, טווין מקבילי בנפח 889 סמ”ק, נותרה ללא שינוי וממשיכה להניב 105 כ”ס ו-10.2 קג”מ. עם זאת, כדי לעמוד בתקינת יורו 5+ קיבל הנורדן לכבוד 2024 מערכת פליטה חדשה ויעילה יותר. שינויים נוספים הם מערכת מאותתים חדשה ויעילה מבעבר ושקע USB שהתווסף לצד הגידון ומאפשר טעינה של הטלפון הסלולרי או מערכת ניווט חיצונית.
לבסוף, כדי שתוכלו להבדיל בין בגרסת 2024 לדגמי נורדן 901 הישנים יותר קבילה אופנוע צביעה חדשה בשילוב של גווני אפור-כסף וצהוב.