אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הוסקוורנה נורדן 901 – השקה מקומית
ראשי » מבחני דרכים » הוסקוורנה נורדן 901 – השקה מקומית
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומית

הוסקוורנה נורדן 901 – השקה מקומית

הוסקוורנה פורצת את גבולות הגזרה עם אופנוע אדוונצ'ר חדש רב יכולת ומשיכה. דוגמה ראשונה לכוונות של היצרנית הזו מעבר לתחומים המוכרים לה

אריאל אלסיבוני 09/03/2022

הוסקוורנה נורדן 901 מגיע סוף סוף לכביש. למה סוף סוף? זה היה לפני 8 שנים. אחרי שעברה לבעלים חדשים בעולם, הוסקוורנה גם החליפה יבואן בישראל. לרגל האירוע נחתו שניים מבכירי החברה בישראל ויצאו עם כמה עיתונאים מקומיים לרכיבת שטח, כמובן, באזור מודיעין. בתום הרכיבה בחום הכבד, חשפו השניים את התוכניות של הוסקוורנה לעתיד. החברה השבדית במקור, שבעשרות השנים האחרונות מוכרת בעיקר בזכות אופנועי השטח שלה, לרבות אין ספור זכיות בכל אסכולת מרוצים בתחום, עתידה להרחיב את דגמיה לכיוון הכביש. זה הזמן אולי לספר שבעברה הרחוק, עסקה החברה גם במרוצים בתחום הכביש, אבל כאמור צריך להיות עם זקן ארוך מאוד ולבן מאוד בכדי להיות עד לעידן ההוא.

שמונה שנים אחרי אותה שיחה ביער. נוחת כאן הנורדן 901 של האסקי. אופנוע אדוונצ’ר שאמור להרגיש נוח בשטח, אבל בעיקר לצאת מגבולות מוכרים ונוחים להאסקי. כן, הנורדן 901 מיועד לקטגוריה שבה אנשים מצפים ליכולת כביש משובחת לצד יכולת התקדמות ראויה בשטח. התמהיל כאן משתנה מרוכב לרוכב וכך גם הקיצוניות של שני הקטנים האלו. משימה לא פשוטה. במבחן אחד הצליחה הנורדן בקלות יחסית, עוד כשהוצג כקונספט, המראה הצליח לשלב ישן וחדש בצורה מוצלחת למדי. אותו עיצוב נותר גם באופנוע הסדרתי. התחלה טובה.

ההשקה המקומית נערכה סביב הרי אילת וכללה תמהיל שקול של רכיבת כביש ורכיבת שטח. כרגיל באירועי השקה, ההתרשמות היא ראשונית, מוגבלת משהו אבל בהחלט יכולה להעיד על הביצוע הכללי.


 

מראה עיניים

פנים אל פנים הוסקוורנה נורדן 901 מציג מראה מוצלח למדי. וזה לא עניין של מה בכך בקטגוריה הזו, שלפעמים קצת מנסה להמציא מחדש את הגלגל. אם זוכרים שרוב הרוכשים של הכלים הללו, היו נערים בשנות התשעים העליזות, אז עבודתו של המעצב אמורה להיות ברורה למדי. מי שחלמו על חציית מדבריות ומרוצים בין פריז לדקאר בשנות ההתבגרות שלהם, מצאו את עצמם עם צללית ברורה מאוד טבועה בראשם. אותה זכרון ילדות ייקשר אצל אלו, לעולם, את ההרפתקנות ההיא כם צללית שכוללת קו כתפיים מגודל, בגלל מכלי הדלק האדירים, וזנב צנום יחסית. מאותו מיכל דלק, תעלה ותבוא אותה צללית אל מגן הרוח ותייצר חתיכה שלמה אחת שמגנה על הרוכב וחוצבת ברוח. לא מתעסקים עם זכרונות ילדות.

והוסקוורנה בהחלט לא התעסקו עם אותו זכרון. כמעט. מהזנב דרך המיכל (למעשה שניים) הגדול ואל אל תורן הניווט, סליחה, מיגון הרוח, הנורדן מדבר בשפה שפוגעת באזור הנכון. מלפנים נמצא פנס גדול ועגול, כזה שמחבר את הנורדן אל אופנועי הכביש הקטנים יותר של החברה, חלק מהקו העדכני שלה. משני צידו נתונים פנסי עזר עגולים ונאים. התוצאה משדר משהו חסון מאוד, חלקי הגוף והרכבתם נראים מוצקים ואיכותיים.

בחינה של לוח המחוונים הדיגיטלי הגדול מגלה פרטים רבים ושליטה בהם דרך צביר מתגים נוח לשימוש על צידו השמאלי של הכידון. למראה אותם מתגים נזכרים שלרשות הוסקוורנה עומד כל הידע, החלקים והאפשרויות שיש בחברת האם, ק.ט.מ האוסטרית. הפלפורמה הזו כול, מתחת למעשה החדש, מגיעה מחברת האם, כשבהוסקוורנה מבצעים התאמות לפי גישתם. כך שיש כאן רשימת אבזור בטיחות מתקדם ארוכה ומגוונת מאוד, כזו שאמורה לעזור לרוכב להתאים את ביצועי הכלי לפי דרישתו.

 

הבדל משמעותי בפלטפורמה האמורה, מצוי במתלים. יש כאן רכיבים של WP ואלו עושים רושם טוב למדי בסקירת דף הנתונים וההתרשמות הסטטית. מלפנים יש בולם מסדרת APEX עב מידות שנראה מאסיבי למדי ומציע מהלך נאה של 220 מ”מ. מאחור מצוי בולם מאותה סדרה, שמשדר את אותו מראה בריא נע על פני מהלך של 215 מ”מ ומציע אפשרות לכיוונון. יש עוד כמובן פרטים רבים שאפשר לסקור כאן, אבל הגיע כבר הזמן לצאת לדרך.

מעורב אילתי

מי שבקי ברזי תעשיית הרכב, לא יופתע משיתוף פלטפורמות כזה או אחר. בעולם האופנועים השימוש בפלטפורמות נפוץ למדי, אבל בין מותגים שונים, זה נפוץ פחות. לדוגמה, קונצרן פולקסוואגן משתמש באותו מאגר חלפים וידע מסיאט איביזה עוד אודי Q7. אבל אלו חדשות ישנות למדי. הלו פלטפורמות מודולריות חוצות מותגים החלו בתחום הרכב כבר בראשיתו, עברו מהפכה על ידי פיאט בשנות ה-80 ושוכללו לדרגת אומנות על ידי הגרמנים. ההוסקוורנה נורדן אם כן, צריך להוכיח לא רק את יעילותו, אלא גם את זכות קיומו לצד אופנועים עם בסיס מכאני דומה עד זהה (ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר). הבשורה הטובה, היא שיש כאן בהחלט ייחוד ובידול, הבשורה הפחות טובה היא שהביצוע לא מושלם.

את מקומו הוא מרוויח מרגע הישיבה ותחילת התפעול. מעבר להבדל במראה, הוסקוורנה נורדן 901 מרגיש מאוד נעים, מרווח ונוח לישיבה. למרות המושב המדורג יש מקום לנוע עליו, הידיים נשלחות את הכידון הרחב והמראה הנבנה מטנק הדלק אל לוח השעונים ומיגון הרוח מכניס את הרוכב לאווירה הנכונה. התפעול קליל, ידידותי מאוד. זה מתחיל במעבר קל וברור על התפריטים בלוח השעונים וממשיך אל תחילת הנסיעה.

המנוע מרגיש מודרני ויעיל מאוד, השילוב עם תיבה טובה ויחסי העברה מתאימים מייצרים כאן טווח פעולה שימושי כבר מסל”ד נמוך. על הכבישים המתפתלים מעיר הקיט הדרומי שלנו אל ההרים הנורדן מראה שהוא מרגיש בבית. תגובות ההיגוי שקולות, יש תחושה של ישיבה בתוך האופנוע, וקן מאוד לבחור את זווית התקיפה הרצויה וצלול לתוך הפניות. המתלים נותנים כאן הצמדה טובה ופעולה מצוינת. היציבות הכיוונית, על צמיגי הפירלי המכוונים גם לשטח מצויינת. למעשה כל רכיב כאן מרגיש נכון כשתלונה עיקרית אחת נרשמת בשלב הסלול של הנסיעה. מיגון הרוח, קבוע ולא מתכוונן, מספק בלבד. רוכבים גבוהים שעוברים הרבה ק”מ מהירים בכביש – טוב יעשו אם יחליפו למשקף גבוה במעט.

השטח שסביב פראי. נופי בראשית עם קרקע מגוונת ולא מעט אתגרים שמוטחים אל גלגלי האופנוע. הגוף עובר למצב רכיבה ותנוחת הרכיבה מתגלה כנוחה מאוד בעמיד. ממד הרוח מאפשר חביקה ותנועה והרגליות מרווחות וגדולות. יש לא מעט מצבי רכיבה כאן כאמור אבל בשטח אפשר לשחרר אותנו מעולם של אלו. מערכת נעילת הגלגלים בבלימה מנותקת כעת מאחור ואפשר לתקוף את השבילים והמדרגות כראוי.

במקומות האלו מתגלים יתרונותיו של הוסקוורנה נורדן 901 וגם חסרון אחד. כל עוד מדובר ברכיבה נינוחה הוא מרגיש מצוין, בעיקר מדובר במרכב הכובד הנמוך ובגיאומטריה המוכרת ששומרים כאן על התנהגות ראויה ותחושת בטחון לרוכב. בקצב מהיר ועומס גבוה, זכר לאותן חלומות ילדות על מדבריות אפריקה, מתגלים דברים נוספים. המזלג נכון לבלוע כל אתגר מהיר ואלים ככל שיהיה. גם אם התחושה הכללית רכה וסופגת הוא מוכיח שוב ושוב שהוא יכול לספוג ולהישאר אדיש מול העומס. הבולם האחורי, מרגיש טוב פחות. בתנאים האמורים, עם יד שמחה על ידית המצערת ולב בוטח, סגר הבולם האחורי את מהלכו, ואותת כי הגבול נחצה. אציין שמדובר בתנאים קשוחים וברכיבה אגרסיבית למדי עם רוכב כבד באוכף. עוד צריך לזכור, שהשקה מקומית כזו לא נותנת את הזמן הדרוש בכדי לחקור את אפשרויות הכיוון שמציעים בולמי הנורדן.

הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview
הוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתהוסקוורנה נורדן 901 - השקה מקומיתPreview

 

השילוב הקדוש

הוסקוורנה נורדן 901 מביא בשורה אמיתית לשוק האדוונצ’רים, העולמי והמקומי. ברמת הביצוע הוא מצליח לשלב בצורה מיטבית בין יכולת גבוהה בכביש ולזו שנדרשת בשטח. לייצר תמהיל משל עצמו לדרישות המנוגדות האלו. המגבלה העיקרית של אופנוע כזה תהיה בעיקר ביכולת של רוכבו. גם על האספלט וגם מעבר לו – הוא מציע עומק מכובד של אפשרויות.

הוא גם נושא בשורה נוספת. מי שחשש ששימוש בפלטפורמות צולבות, יעלים את הייחוד שיש לכל מותג, יכול להיות רגוע. הכיוון בו בוחרת הוסקוורנה ברור למדי, והוא בהחלט מצליח להרגיש שונה. לקחת את הטוב, ולשפר את הטוב פחות, ולייצר תחושה שונה וייחודית לו. כזו, שגורמת לנו לחכות בציפייה ולראות מחוזות נוספים, אליהם הוסקוורנה תפרוץ.

הוסקוורנה נורדן 901

מנוע: טווין מקבילי, 899 סמ”ק

הספק: 105 כ”ס ב-8,000 סל”ד

מומנט: 10.1 קג”מ ב-6,500 סל”ד

גיר: 6 היל’

גובה מושב (מתכוונן): 854/874  מ”מ

בסיס גלגלים: 151 ס”מ

משקל (יבש): 204 ק”ג

מיכל דלק: 19 ל’

מחיר: 105,000 שקלים

בעד: מראה, יכולת

נגד: מיגון רוח גבולי

שורה תחתונה: קפיצה לדקאר וחוזרים

901 אדוונצ'ר אדוונצ'ר בינוני הוסקוורנה נורדן 901 נורדן 901
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
הונדה סיוויק טייפ R החדשה: כל מה שידוע בינתיים

הונדה סיוויק טייפ R החדשה: כל מה שידוע בינתיים

מיצובישי אקליפס-קרוס 2022: סקירה (וידאו)

מיצובישי אקליפס-קרוס 2022: סקירה (וידאו)

השיא נשבר: זו המכונית היקרה ביותר בעולם

השיא נשבר: זו המכונית היקרה ביותר בעולם

דוקאטי דזרט X: משחקים בחול

דוקאטי דזרט X: משחקים בחול

בראבוס 900 קראולר: בלי היגיון

בראבוס 900 קראולר: בלי היגיון

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

פורשה חוגגים עשור במסלול נארדו

אבארט 695 טריביוטו חדשה: והפעם 131 ראלי

אבארט 695 טריביוטו חדשה: והפעם 131 ראלי

וידאו: מחרמון לאילת עם סקייוול ET5 חשמלית

וידאו: מחרמון לאילת עם סקייוול ET5 חשמלית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד