הונדה הייתה חלוצת רכבי הקרוסאובר הקטנים עם ה-HR-V המקורי שהתבסס על פלטפורמת הסיוויק והציע עיצוב אופנתי ומידות קומפקטיות כשהוא מקדים ביותר מעשור את אופנת רכבי הפנאי המבוססים על מכוניות סופר מיני. מספר שנים אחרי הפסקת הייצור של הדור הראשון חזרה הונדה לייצר את ה-HR-V, הפעם על בסיס הג’אז, כאשר הדור הנוכחי נחשף בשנת 2021 ומגיע כעת ארצה לאחר מתיחת פנים אותה עבר בשנה החולפת.
אחרי היעדרות ארוכה חוזרת הונדה לשווק בישראל את ה-HR-V כשהוא מקדים את תחילת השיווק של הגרסה העדכנית באירופה. מדובר בתוספת משמעותית לאולם התצוגה המקומי של הונדה שהידלדל למדי בשנים האחרונות, לקראת הגעתו הצפויה בעתיד של ה-CR-V החדש ויתכן שגם ה-ZR-V (שבארה””ב נמכרת תחת השם HR-V, אבל זה כבר סיפור אחר) הממוקם בינו לבין ה-HR-V בהיררכיית דגמי הקרוסאובר של הונדה.
בדור הנוכחי הונדה HR-V מתבסס גם הוא על הג’אז, אך מציע מידות נדיבות יחסית לקרוסאוברים קטנים מסוגו עם אורך כולל של 435 ס”מ ובסיס גלגלים של 261 ס”מ שמקרבים אותו לסגמנט המשפחתי. עיצוב הקוקפיט אימץ מהג’אז את מערכת המולטימדיה והפנאל המרכזי ועוד מהאחות הקטנה הגיעה מערכת קיפול המושבים המודולארית המסוגלת לייצר רצפה שטוחה עם נפח טעינה של יותר מ-1,200 ליטרים.
יחידת ההנעה ההיברידית של ה-HR-V המכונה e:HEV זהה לזו שבג’אז עליה היא מתבססת. מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר המספק 107 כ”ס ו-13.4 כ”ס משמש ברוב הזמן כגנרטור הטוען סוללת ליתיום-יון, ממנה ניזון מנוע חשמלי בהספק של 131 כ”ס המניע את הגלגלים הקדמיים באופן ישיר במהירויות נמוכות במצב חשמלי מלא. במהירות שיוט בין עירוניות מנוע הבנזין מספק את ההנעה העיקרית כאשר ישנו גם מצב היברידי המשלב את מנוע הבנזין והמנוע החשמלי בהתאם לתנאי הדרך, כאשר הדגש הוא השגת צריכת דלק נמוכה ככל הניתן. בהונדה מצהירים כי צריכת הדלק הממוצעת של ה-HR-V עומדת על 18.5 ק”מ לליטר, כאשר התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 10.6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש.
מחירו ההתחלתי של הונדה HR-V החדש מתחיל בלא פחות מ-205 אלף שקלים לרמת הגימור ‘אלגנס’, מחיר דומה לזה של הגרסאות המאובזרות של קרוסאוברים משפחתיים פופולאריים דוגמת יונדאי טוסון, קיה ספורטאז’ או לזה של טויוטה ראב 4 ההיברידי, כולם גדולים משמעותית מההונדה.
ברמת האבזור הבסיסית מצויד הונדה HR-V בפנסי לד קדמיים, חימום למושבים וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’, כאשר אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת תיקון סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים.
ברמת הגימור ‘אדוונס’ מצטרפים למפרט גם ניטור תנועה בשטחים מתים, חימום לגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית ותאורה עוקבת פניה. מחירו של ה-HR-V ברמת גימור זו כבר מתייצב על 220 אלף שקלים, מחיר דומה לזה של לקסוס LBX הקטן יותר אך המאובזר לא פחות, שלא לדבר על שלל דגמים של רכבי פנאי חשמליים.