פגישה עם הונדה CL500 הייתה חוויה מרעננת למדי. בעידן המסכים וההייטק הוא מתחבר לזרם שמשדר משהו פשוט ונינוח בהרבה. זהו למעשה הדגם החמישי במשפחת דגמי ה-500 של הונדה, שדגמיה זוכים להצלחה יתירה באירופה וגם אצלנו. מתוך ארבעת אחיו, ה-CL מבוסס על הרבל 500, כשכאן הבסיס המכאני מקבל מעטה עיצובי שהוא יותר נוסטלגי. כזה עם קריצה לאופנועים של הונדה מלפני חמישה עשורים.
זה לא רק המראה, גם האבזור בסיסי למדי. יש כאן כמובן ABS וזהו. לוח השעונים העגול, אומנם דיגיטלי ומציג את כל המידע הנדרש, ממשיך את הלוק המינימליסטי. מיכל הדלק עם גימור מושלם ונגיעות רטרו, גם הוא משדר את אותו הווייב. המושב גדול, נוח ומרופד. כל הרכיבים מתגבשים ומשרים על הרוכב תחושה רגועה מאוד וגם ייחודית.
עם מושב בגובה 790 מ”מ קל מאוד להגיע לרצפה וזה מייצר בטחון לרוכב ולזה המתחיל בפרט. כמו שאפשר להבין יחידת ההנעה מגיעה הישר מהרבל וכך גם השלדה המרכזית. שלדת הזנב היא בלעדית ל-CL והיא נראית מאסיבית מאוד. כל המנופים קלים מאוד ותגובת הבלם הקדמי לדוגמה, לא מוגזמת בתחילת המהלך, מתאימה מאוד למתחילים ותורמת גם היא להרגשה הנינוחה. באותו אופן ניתן לתאר גם את ההתנהגות. ה-CL מרגיש רך במידה, סופג את תחלואי הדרך ולא מעמיס על הרוכב בשום אופן. האופנוע הזה מרגיש יציב מאוד, מעודד להטייה בחסות הכידון הרחב, וממשיך להרגיש כך עד לקצה גבול אחיזת הצמיגים.
חלק מהאופי הזה מגיע ממידות הצמיגים שהונדה בחרו כאן. חישוק ה-19 אינץ’ מלפנים וה-17 אינץ’ לובשים צמיגים שמנמנים. אלו תורמים ליכולת הספיגה בכביש, מתחברים למראה הרטרו-שטח-סקרמבלר וגם לוקחים חלק ביצירת התנהגות הכביש היציבה והנינוחה הזו. למרות שזהו לא באמת אופנוע המיועד לשטח, הוא כן מתמודד בקלות עם שבילים מסוגים שונים, ובהחלט יוכל להביא את רוכבו לפינות טבע שקטות בקלות.
ובכן, עד כאן הקטע הנינוח. כי אחד הנושאים המפתיעים ב-CL זו היכולת שלו להמשיך ולהישאר נינוח וצפוי גם כשהקצב עולה. המנוע המוכר עגול ולא מאיים. הוא גם יודע לספק מומנט ראוי בסל”ד נמוך ודחיפה מורגשת בסל”ד גבוה יותר. זה לא הרבה כוח, אבל זה מספיק כוח בשביל לזוז מהר בכביש צדדי ומפותל. כל התכונות שהופכות אות ולבטוח וידידותי בעיר ובשימוש רגוע, הופכות אותו למהנה מאוד ברכיבה מהסוג השני. ה-CL ממשיך להרגיש עגול ונטול פילטרים. צריך לעבוד בכדי לייצר את המהירות, וזו מלאכה מבורכת. לחלק מזה אחראית גם תיבת האוויר החדשה מצד אחד ומערכת הפליטה מהצד השני. אלו מייצרות מספיק רעשי יניקה ופליטה בריטונים בכדי לשלוח את הרוכב לעידן אחר.
בשורה התחתונה ה-CL500 לוקח את פלטפורמת ה-500 של הונדה למחוזות הרטרו והופך, לטעמי, לאחד האופנועים המעניינים במשפחה הזו. העיצוב שלו נכון יותר מזה של הרבל לטעמי. משהו בפשטות שלו, בברזל שלו, מציע משהו אחר בעידן האלקטרוני הזה. וזה עדיין הונדה, כך שהוא מגומר בצורה מרשימה ומרגיש כאילו הוא ימשיך לעבוד לנצח. מעל לכל אלו, הוא מציע טעימה מעידן אחר, בו אופנוע אחד ידע לטפל בכל המשימות. כל זה עם בסיס מודרני וראש שקט.
הונדה CL500
מנוע: שני ציל’, 471 סמ”ק, הספק: 46 כ”ס ב-8,500 סל”ד, מומנט: 4.4 קג”מ ב-6,250 סל”ד
תיבת הילוכים: 6 יחסי העברה, בסיס גלגלים: 148 ס”מ, מרווח גחון: 43.2 ס”מ, משקל (רטוב): 192 ק”ג, מחיר: 47,000 שקלים