אחד הדברים החיובים בשנים האחרונות בתעשיית הרכב היפנית הוא ההתעוררות בתחום הספורטיבי, עם חזרה של שמות ועיצובים של דגמי הספורט האייקוניים מיפן לשמחתם של חובבי ה-JDM. זה התחיל כמובן לפני מספר שנים עם הקאמבק של הסופרה, המשיך בניסאן Z החדשה בעלת עיצוב הרטרו ובאקיורה אינטגרה ומשם הגיע גם לקונספטים שמוצגים בתערוכת יפן מובילטי (תערוכת טוקיו) שנערכת בימים אלו.
לצד הקונספט הספורטיבי של טויוטה, הקונספט של מאזדה שעושה מחווה ל-RX7 ואפילו ה-GT-R העתידנית של ניסאן מגיעה הונדה עם קונספט הרבה יותר מתון, אבל כזה שנראה קרוב יותר מכולם למוצר מוגבר. הדגם נקרא פשוט “פרלוד קונספט” והוא נחשף במסיבת העיתונאים שערכה הונדה בפתיחת התערוכה כאשר יו”ר החברה מצהיר כי הדגם נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים.
העיצוב הוא בעל צללית קופה קלאסית עם קוו גג נמוך ומשתפל, חלונות צד גבוהים וזנב קצר, כאשר בחרטום ניתן למצוא אזכורים לדגמי הונדה העדכניים כמו גם לדגמי עבר כמו ה-CR-Z. בהונדה לא מדברים פרטים למעט העובדה שזו תהיה מכונית קופה שתותאם לעידן ההנעה החשמלית, כך שלכל הפחות היא תונע על ידי יחידת הנעה היברידית כמו שפגשנו בדגמי הונדה של הדור האחרון בהם מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, אך לא נשללת גם אפשרות לגרסה חשמלית מלאה בעתיד. דגם התצוגה מצויד גם בחישוקי 20 אינץ’ שמתוכם מבצבצים קאליפרים מתוצרת ברמבו וספויילר אחורי צנוע.
הונדה פרלוד הייתה מכונית הקופה בגודל בינוני של החברה שהוצגה לראשונה בשנת 1978 וחלקה לאורך השנים מכלולים עם האקורד (שגם לה הייתה גרסת קופה). חמישה דורות של הפרלוד יוצרו עד שנת 2001, והדור האחרון אפילו יובא ארצה למשך תקופה קצרה. לאחר מכן נטשה הונדה כמו יצרניות יפניות אחרות את זירת דגמי הקופה בהדרגה עקב ירידה בביקוש ורצון להתמקד בדגמי הקרוסאובר הרווחיים. החזרה של הפרלוד היא תקווה להתעוררות מחודשת בגזרת מכוניות הקופה של המותגים העממיים שכמעט נכחדו מן העולם.