הונדה סיוויק טייפ R צריכה להיות אידיאלית עבור אנשים שאוהבים לתת גז, כמו שני נהגי הפורמולה 1 הצעירים של טורו-רוסו. הטייפ R מחזיקה בשיא ההקפה בנורבורגרינג לרכב הנעה קדמית – 7 דקות ו-43.8 שניות – אומר משהו על היכולות שלה ללא ספק.
טורו-רוסו (באיטלקית : “פר אדום”) בשמה המלא היום “רד-בול טורו-רוסו הונדה” היא קבוצת פורמולה 1 איטלקית, אחת משתי קבוצות פורמולה 1 בבעלות חברת המשקאות האוסטרית רד-בול. טורו-רוסו החלה להתחרות ב 2006 ומשמשת כקבוצת משנה לרד-בול ומיועדת לפיתוח נהגים צעירים. בין הנהגים שהחלו את דרכם בקבוצה ניתן למנות את סבסטיאן פטל, דניאל ריקארדו ומקס ורשטאפן. בעונה זו הקבוצה ויתרה על החוזה לאספקת מנועים עם רנו וחתמה על חוזה חדש עם הונדה.
שני הנהגים גאסלי והארטלי יתחרו השנה בפעם הראשונה עונה מלאה בפורמולה 1 תחת קבוצת טורו-רוסו, לאחר שב 2017 התחרו השניים במרוצים בודדים בלבד. בגרנד פרי בבחריין – סיים גאסלי רביעי, קיבל בפעם הראשונה בחייו ניקוד, והעניק לקבוצתו נקודות ראשונות לעונה.
לגאסלי והארטלי יש, כמובן, רקורד נאה בליגות מדרג נמוך יותר. גאסלי זכה באליפות הפורמולה 2 בשנת 2016 והארטלי זכה פעמיים ומכהן כאלוף העולם במרוצי סיבולת.
גאסלי הצרפתי קיבל את הטייפ R לפני כחודש ואמר: “אני בר מזל שיש לי את הטייפ R כמכונית היומיומית שלי. אני נרגש לנסות אותה על “דרך נפוליאון” המפורסמת בדרום צרפת, ואולי אפילו על מסלול המרוצים שבו אני באמת אוכל לקחת את הטייפ R אל הקצה”.
בעבור הארטלי הסיוויק אוגרת זכרונות חמים: “המכונית הראשונה שלי הייתה הונדה סיוויק מודל 1996, אז נחמד לקבל את השדרוג לטייפ R. החיסרון היחיד זה שעם 21 מרוצים בעונה ולוח זמנים צפוף, אני לא מצליח לנהוג בטייפ R כמה שהייתי רוצה.”
הסיוויק טייפ R החדשה מגיעה עם מנוע חדש 2.0 ליטר טורבו המוציא לא פחות מ-319 כ”ס ב-6,500 סל”ד ו-40.8 קג”מ ב-2,500 סל”ד. התפוקה הזו עוברת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית, ומאיצה אותה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות עד 272 קמ”ש מרביים. איטית יותר מהטורו-רוסו, אבל עם מכונית הפורמולה 1, אי-אפשר לצאת לקניות במכולת.