מלחמות הרינג ממשיכות ועכשיו הונדה סיוויק טייפ R החדשה שוברת את שיא זמן ההקפה למכונית עם הנעה קדמית בנורבורגרינג. בכך היא מחזירה להונדה את התואר שנלקח ממנה על-ידי פולקסווגן עם הגולף GTI קלאבספורט S. מאז שסיאט לאון קופרה (מהדור הנוכחי) הייתה מכונית ההנעה הקדמית הראשונה לשבור את מחסום ה-8 דקות להקפה, התואר הספיק לעבור בין רנו, הונדה ופולקסווגן. מלחמה.
הונדה סיוויק טייפ R החדשה נחשפה רשמית בתערוכת ג׳נבה 2017. היא מבוססת על הדור החדש של הסיוויק (שיגיע בקרוב גם לארץ) והעובדה הזו נותנת לה כמה יתרונות על הדור הקודם כמו בסיס גלגלים ארוך יותר וקשיחות המבנית ששופרה ב-38%.
המנוע הוא עדיין 2.0 ליטר טורבו המשודך לתיבה ידנית עם שישה יחסי העברה, אך הוא מקבל שדרוג לניהול מנוע ואגזוז חדש שביחד שמוסיפים לו 10 כ״ס (316 כ״ס) בלי שינוי בנתון המומנט(40.8 קג״מ). שיפורים חשובים נוספים שמקבל הדור החדש כוללים הגדלת מפשקים והתקנת מתלה רב-חיבורי מאחור (קורת פיתול בדור הקודם), אלו שיפרו את היכולת של הטייפ אר הונדה סיוויק טייפ R בפניות.
7 דקות, 43 שניות ו-8 עשיריות עם שיפורים אלו השיגה הונדה סיוויק טייפ R זמן הקפה של 7:43,8 דקות מסביב לנורגשלייפה. השיא החדש מהיר יותר ב-3.5 שניות מזה של פולקסווגן ובכ-6.5 שניות מזה של הטייפ R הישנה. הפרשים משמעותיים למדי.
לאחרונה עלו כל מיני ספקולציות על האותנטיות של המכוניות שקובעות את זמני ההקפה אז הונדה לא לוקחת סיכונים והיא מפרסמת שההונדה סיוויק טייפ R צוידה בכלוב התהפכות ״צף״ (לא מרותך לשלדה ולא תורם לקשיחות שלה) והוציאה את המושב האחורי ואת מערכת המולטימדיה כנגד המשקל שהוסיף הכלוב. כמו-כן ציינה הונדה שהסיוויק צוידה בצמיגים חוקיים לכביש אך מכווני מסלול. אז יש שיאנית חדשה בעלת הנעה קדמית מסביב לנורדשלייפה. עד הפעם הבאה.