זוכרים את הונדה סיוויק? המשפחתית הקומפקטית של הונדה, שזכתה לפופולאריות גדולה בשנות ה-90′ ותחילת שנות ה-2000 והשוויצה במראה ותדמית ספורטיבית, נעלמה מהשוק הישראלי בשנים האחרונות, כמעט כמו המותג הונדה עצמו. כעת הסיוויק עושה קאמבק מקומי עם הדור החדש וה-11 במספר שלו אשר הוצג בשנה שעברה. המטרה: להחזיר את הונדה למרכז הבמה ולסלול את הדרך לדור המוצרים החדש של החברה שכולל גם CR-V ו-HR-V חדשים.
המשימה של הסיוויק החדשה לכבוש את ליבו של הנהג המשפחתי לא תהיה קלה, בפרט בעידן שבו הלקוחות נוהרים אחרי קרוסאוברים ורצוי חשמליים. הסיוויק מצידה מגיעה אלינו בתצורת האצ’בק 5 דלתות עם עיצוב קצת פחות מוחצן ויותר הרמוני מבעבר, אך עדין עם מידות נדיבות למדי. אורך של 455 אופייני יותר למכוניות סדאן ובסיס גלגלים של 273 ס”מ הוא מהגדולים בקטגוריה.
תא הנוסעים מעוצב לפי התפיסה החדשה של הונדה שמשלבת בין פתחי מיזוג חבויים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה צף וקונסולה מרכזית נקיה הודות לשימוש במתגים במקום בורר ההילוכים הקלאסי.
חובבי סיוויק קלאסיים שמתגעגעים למנועי VTEC שמתעוררים לחיים ב-7,000 סל”ד צפויים להתאכזב מהסיוויק המחדשה שמגיעה אלינו רק בתצורת הנעה היברידית. מדובר ביחידת הנעה היברידית בשיטה המוכרת של הונדה גם מהג’אז, שבה ישנו מנוע בנזין המשמש רוב הזמן כגנרטור ושני מנועים חשמליים שאחראיים להניע את המכונית רוב הזמן.
במקרה של הסיוויק מדובר על שילוב של מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המספק 142 כ”ס ומנועים חשמליים בהספק משולב של 183 כ”ס ומומנט של 32 קג”מ. זה אומר שהסיוויק מסוגלת להאיץ ל-100 ב-7.8 עד 8.1 שניות בהתאם לגרסה, ועדין להצהיר על צריכת דלק משולבת של כ-20 ק”מ לליטר. מפנטזים על גרסת Type R הקיצונית? בינתיים תצטרכו לחכות.
הסיוויק החדשה תשווק בישראל בשלוש רמות גימור, לכולן מפרט בטיחות מלא עם כל מערכות העזר האקטיביות ו-9 כריות אוויר, תאורת LED מלאה בחזית, חימום מושבים והחשמול המקובל. מאז ומתמיד הסיוויק הייתה מהיקרות בקבוצתה, אבל הדור החדש היא עושה קפיצת מדרגה נוספת כאשר תג המחיר ההתחלתי עומד על 180 אלף שקלים ומגיע ל-210 אלף שקלים לגרסה הבכירה. אלו כבר רמות מחירים של קרוסאוברים מאובזרים או של סקודה סופרב, מה שאומר שלסיוויק יהיו חיים קשים והיא תקרוץ כנראה לחובבי המותג שמאוהבים בסיוויק שלהם מאז שנות ה-90.