כבר עשרות שנים מנסות יצרניות האופנועים לפצח כיצד אפשר להקל את הרכיבה ולפשט את פעולת החלפת ההילוכים. מצד אחד, פתרון של וריאטור כמו בקטנועים פחות ישים כשמדובר בכלים חזקים, מצד שני מנגנוני קוויקשיפטר עדין לא מחליפים לחלוטין את פעולת המצמד. הונדה היא אחת המשקיעות הגדולות בתחום, כשהפתרון שלה ל”אופנוע אוטומטי” היה עד כה התקנת תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT.
בימים אלו חושפת הונדה טכנולוגיה חדשה שאמורה לגשר על הפער שבין אופנוע רגיל לאוטומטי, על ידי תפעול המצמד בסיוע חשמלי, טכנולוגיה המוכנה על ידה E-Clutch. המצמד החשמלי של הונדה נועד לשחרר לחופשי את יד שמאל של הרוכב, בכך שהוא יאפשר הנעה, החלפת הילוכים ועצירה ללא לחיצה על הידית. עם זאת, על פי הודעת הונדה, המערכת החדשה לא תבטל לגמרי את הידית השמאלית, ועדין רוכבים שיהיו מעוניינים בהחלפת הילוכים בשיטה הידועה והמוכרת יוכלו לעשות אותה כאשר הם לא יהיו במצב “אוטומטי”.
הונדה לא מפרסמת עדין פרטים כיצד פועל בדיוק המצמד החשמלי שפיתחה, אך הסרטון שפורסם במקביל שופך קצת יותר אור על המערכת החדשה. על פי הסרטון, פעולת החלפת ההילוכים ברגלית מפעילה בשלב ראשוני לפני שילוב ההילוך את מנוע החשמלי המניע סט של גלגלי שיניים המבצעים את פעולת ההפרדה והחיבור של המצמד. כאמור, המערכת מאפשרת לחזור למצב תפעול ידני מלא של המצמד, וניתן לראות שלמעשה כבל המצמד קיים עדין במקביל למערכת עצמה.
לדברי הונדה, מערכת E-Clutch קומפקטית וקלה כך שמתאפשר להתקין אותה על מגוון סודי ותצורות המנועים באופנועי הונדה. עדין לא ידוע מתי באיזה אופנוע תערוך המערכת החדשה את הבכורה הסדרתית, אך בהונדה מצהירים כי היא תציע אותה במגוון דגמים המוגדרים על ידה כדגמי “הנאה”, כך שהמגוון יכול להיות גדול. מה שבטוח הוא שטכנולוגיה כזו עשויה למשוך עוד אנשים לבצע את המעבר לאופנוע ככלי תחבורה יום-יומי.