טכנולוגיית ההגדשה כבשה את מנועי הבעירה הפנימית בעולם הרכב בשני העשורים האחרונים. עד כדי כך שאפילו יצרניות שקנו את שמן בזכות מנועים אטמוספריים ספורטיביים ותאבי סל”ד כמו הונדה נכנעו ושילבו מגדשים במנועיהן. למרות שטכנולוגיות רבות זולגות עם השנים מארבע לשני גלגלים, טכנולוגיית ההגדשה המודרנית לא עשתה את המעבר הזה למעט חריגים כמו קאוואסאקי H2R.
למגדשי טורבו הייתה אפיזודה קצרה מאד ולא ממש מוצלחת בעולם הדו-גלגלי, בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, כאשר מגדשי טורבו היו צו האופנה בדגמי המכוניות הספורטיביים. בעולם הדו-גלגלי אמנם הוסיפה טכנולוגיית ההגדשה כוח, אבל גם לא מעט משקל ויחד עם צריכת דלק גבוהה יחסית והשהיית טורבו. לא בדיוק אידיאלי עבור אופנוע. במקרה של הונדה האופנוע הבולט שלה שעשה שימוש במגדש טורבו היה ה-CX500 שכמו רוב מקביליו לא האריך ימים.
קונספט חדש אותו מציגה הונדה בימים אלו בתערוכת מילאנו יכול לבשר על האפשרות ליישום טכנולוגיית הגדשה באופנועים באופן נרחב יותר. הקונספט אותו מציגה הונדה הוא של מנוע חדש בתצורת V3 לא שגרתית עם זווית של 75 מעלות בית צלעות הצילינדרים. אגב, בפעם האחרונה שהונדה עשתה שימוש בתצורת V3 באופנוע סדרתי היה זה גם כן בשנות ה-80 עם ה-NS400R הדו-פעימתי, אבל מנועי דו”פ ישארו עמוק בדפי ההיסטוריה.
מגדש טורבו מופעל על ידי גזי פליטה הנפלטים מהמנוע, אבל בהונדה בחרו בפתרון קומפקטי יותר של מגדש טורבו המופעל באמצעות מנוע חשמלי, מה שאפשר לו לנוע באופן עצמאי בלי תלות בסל”ד המנוע ולספק לחץ גדישה באופן מיידי. למגדש פתח יניקה ישיר הנמצא בין צינורת המזלג הקדמי ומן הצד השני של הספירלה הוא מחובר לתיבת האוויר של האופנוע. המנוע החשמלי ממוקם מצידו של המגדש ומניע ישירות את ציר הטורבינה. קומפקטי, קל וללא צורך בצנרת פליטה מסתעפת הגוזלת מקום. כרגע לא ברור מה יהיה מקור החשמל ממנו יוזן המגדש, אך ניתן לצפות למערכת חשמל מחוזקת, עם אלטרנטור גדול יחסית שיטעין גם סוללת ליתיום קומפקטית.
הבחירה של הונדה במגדש חשמלי היא בצעד מעניין כיוון שמעטי המגדשים החשמליים הקיימים כיום במכוניות סדרתיות (כמו למשל בפורשה) החשמל הוא אלמנט מסייע למגדש שממשיך להיות מוזן ממערכת הפליטה. בהונדה לא חשפו נתוני נפח או תפוקה כלשהם של המנוע החדש, ולמעט הצהרה כי למנוע והטכנולוגיה יש פוטנציאל להניע מגוון גדול של דגמים לא פרסמו אם ומתי תגיע הטכנולוגיה גם לייצור סדרתי.
עם זאת, לא יהיה מוגזם לשער המגדש החשמלי יספק פתרון פשוט וקל לאפשר למנועי בעירה פנימית לספק יותר כוח, ועדין לשמור על פליטות מזהמים נמוכות הנדרשות מהרגולציה ההולכת והמחמירה. בהתחשב בכך שההנעה החשמלית בעולם הדו-גלגלי עדין לא מצליחה להוכיח את עצמה (למרות שהונדה חשפה במקביל שני קונספטים חשמליים, עליהם בנפרד) סביר להניח שאופנועים מוגדשים יעשו קאמבק כבר בשנים הקרובות.