הונדה טרנסאלפ 750 הוא האינטרפטציה השנייה על בסיס מנוע הטווין המקבילי החדש והסופר-מוצלח של החברה. אחרי שהתרשמנו ממנו בהורנט החדש, הגיע זמנו של הונדה טרנסאלפ 750 החדש על בסיסו, ואפשר להגיד כבר עכשיו שהתוצאה מוצלחת. מאוד.
סגמנט האדוונצ’ר לא זר להונדה, היא אפילו המציאה את סגמנט קטנועי האדוונצ’ר עם ה-XADV שהפך לרב מכר. גם ה-500X הוא אדוונצ’ר קטן יחסית וזה פחות או יותר האופנוע הכי נמכר בישראל בשנים האחרונות. וכמובן בגזרה האדוונצ’רים הכבדים יותר ישנן גרסאות שונות של אפריקה טווין שנותנות מענה. עכשיו הגיע הזמן לרוח החדשה כאמור, וכמו בהורנט, מדובר בזן חדש של הונדה, כזה שהוסיפו לו פלפל.
המקום הלוהט ביותר בתחום הזה, נמצא בתוך סגמנט האדוונצ’רים בעלי הנפח הבינוני. יש כאן מבחר כלים וסגנונות וטווח מחירים שנע על עשרות אלפי שקלים. מצד אחד יש כאן כלים חזקים יחסית עם מערכות מתקדמות ויכולת גבוהה בכביש או בשטח. מצד שני יש כאן כלים בסיסיים יותר עם יכולת טובה קצת פחות ועם פחות אביזרי רכיבה מתקדמים ועוד דברים שרוכבים אוהבים שיש להם.
מה שחסר בשוק זה משהו שמתלבש בול באמצע. כזה שיכול לגמוע ק”מ רבים בכביש בנוחות ומהירות יחסית וכזה שיישמור על פאסון כשיורדים לשטח. עם מערכות רכיבה מתקדמות מחד, אבל עם מחיר נגיש מאידך. אם אפשר שיהיה ממותג מוערך בעל מוניטין אמינות ושירות טובים – בכלל טוב. אתה כבר יכול להבין לאן זה הולך – כן הונדה טרנסאלפ 750 החדש נותן את כל אלו.
הכתוב מעלה לא אמור להפתיע אף אחד, והדברים האלו הובילו את הונדה בזמן שהעלו מהאוב את השם טרנסאלפ. אופנוע טוב מתחיל ממנוע טוב ולהונדה החדש יש בדיוק אחד כזה. מנוע טווין מקבילי, עם סידור א-סימטרי לפיני גל הארכובה. יש לו כמה טריקים למנוע הזה והוא מתאפיין באריזה קומפקטית מאוד וגם בשני גלי איזון שיעילותם תורגש בהמשך. הקלאץ’ מדמה פעולה של קלאץ’ מחליק ומערכת הפליטה החדשה עוצבה כך שתייצר צליל יותר ברור.
השלדה עברה התאמות לתפקיד החדש. היא מקבלת חיזוקים מאסיביים באיזורים נושאי עומס – מצוואר ההיגוי אל תושבות המנוע, בנקודת העיגון של הבולם האחורי ועוד. שלדת הזנב גדולה יותר מקבלת חיזוקים לאורכה ולרוחבה בכדי לעמוד בעומס הרכבה, מזוודות ציוד ועוד. התוצאה של כל אלו מתבטאת בשלדה עמידה יותר מצד אחד וגם קלה משמעותית – 17.8 ק”ג.
כל זה יושב על מתלים חדשים וארוכי מהלך כנדרש. מלפנים אפשר למצוא מזלג מזלג הפוך שואה BFF בקוטר 43 מ”מ המציע את כל הכיוונונים ו-200 מ”מ מהלך. הזרוע האחורית מאלומיניום, מזכירה מאוד את זו של האפריקה טווין ומחוברת לבולם המציע כיוון עומס קפיץ ומהלך של 190 מ”מ. חישוקים במידות 18 ו-21 אינץ’ בהתאמה לבשו באירוע ההשקה צמיגי מצלר קארו סטריט.
מעבר לעניינים האלו בהונדה שמו כאן ארסנל מכובד של מערכות רכיבה מתקדמות. מערכת בקרת המשיכה של הונדה מציעה כאן חמישה מצבי פעולה ואפשרות לניתוק מוחלט. יש כמה מצבי רכיבה ששולטים בין השאר על תפוקת הכוח. לכבוד הייעוד יש כאן גם מצב שטח כשבהונדה אומרים שהוא מיועד דווקא לרוכבים מתחילים החוששים מכניסה לשטח. לאלו המנוסים יותר ניתן להגדיר מצב אישי עם בקרות מנותקות לחלוטית, עוצמת מנוע מרבית ו-ABS מנותק בגלגל האחורי. יש גם מערכות חדשות כמו ביטול עצמי של המאותתים או הפעלה שלהם בבלימת חירום. הכל נשלט דרך מסך TFT בגודל 5 אינץ’ ודרך צביר כפתור ביד שמאל – מוכר מדגמי החברה. ניתן להתחבר גם באמצעות טלפון ודיבורית ולנהל שיחות, שמע ועוד.
הונדה מציעה מגוון אביזרים לאופנוע הזה וגם כמה חבילות מוגדרות מראש (אורבאן, אדוונצ’ר, ראלי וקומפורט)כל אחת מהן כוללת תוספות ייעודיות משלה. לסיום השלב הזה, יש כאן עוד דברים אבל צריך לצאת לרכוב כבר, נציין שני מספרים מרשימים למדי. 208 ק”ג רטוב, 92 כ”ס. טוב, בוא נציין עוד מספר, 71,900 שקלים הוא מחיר ההשקה בישראל. שלושת המספרים האלו מבטאים יחס הספק-משקל זהה לזה של האפריקה טווין במחיר נמוך משמעותית.
פנים אל פנים הונדה טרנסאלפ 750 מרשים מאוד. הוא נראה אופנוע גדול מחד עם פרופורציות “ראלי-של-פעם” מוצלחות. להבדיל מהתמונות, סכמת הטריקולור עם החישוקים המוזהבים נראית פשוט פגז. אפשר להוסיף כאן את איכות החומרים וההרכבה של הונדה שגורמים גם הם לחזות המרשימה. הוא לא נראה קטן או זול. אבל מה שמעניין יותר זה שיש פה קסם – ברגע שמתיישבים עליו מגלים משהו אחר. זה אופנוע מרווח מאוד בכל מה שקשור לזוויות ברכיים, מושב וכידון. אבל הוא לא מרגיש גדול. להפך. בזכות המבנה הצר, המושב הנמוך יחסית הוא מרגיש אופנוע קל וידידותי מאוד.
וזה, עוד הרבה לפני חלקים מרשימים אחרים כאן, מפתיע מאוד. יש כאן מספיק מקום ונוחות למגוון רוכבים, וכל אחד מהם, על מידותיו, ירגיש כאן בבית. כך שמהרגע הראשון הוא מרגיש ידידותי וקל מאוד לתפעול. ככל שעברו הק”מ על הכביש, התגלתה גם יכולת דינאמית יוצאת דופן. יש כאן יכולת לצבור קילומטרים במהירות רבה – גם בכבישים מפותלים. היציבות הכיוונית בהטיה יוצאת דופן וההיגוי ליניארי ומשרה ביטחון. כל כך מרשימה ההתנהגות עד שבכביש ההשקה מצאנו את עצמנו משייפים את הרגליות לימין או לשמאל שוב ושוב. הקצב בכבישים הטכניים, לא הרגיש כבכלל קשור לעולמות האדוונצ’ר, אחד הקולגות ציין שקצב הרכיבה והעומס מזכירים יותר השקה של איזה נייקד ספורטיבי. התשבוחות מגיעות לא רק לצמיגים שתפקדו מעולה בתנאים הנ”ל ולגיאומטריה אלא גם למתלים.
זה אופנוע זול וגבוה ומבחינתי זה בדרך כלל סימן לכלי רכרוכי שמתנדנד על המתלים שלו. ובכן הונדה טרנסאלפ הוא לא כזה. המזלג מלפנים מייצר תחושה נטועה, מצמיד את הגלגל הקדמי לאספלט ולא מתרגש ממצבו. ההפתעה הגדולה ביותר, מגיעה מהבולם האחורי. זה בדרך כלל הפריט שמרגיש כחולייה החלשה בסביבת המחיר הזו, וכאן הוא לא. מורגש שעבדו כאן על הכיול וחשבו גם על התאמה לעבודה בעומס ומשקל גבוה יותר. התוצאה כאמור מרשימה מאוד ומתורגמת לקצב מהיר בצורה לא הגיוניות בכבישים הטכניים בהם רכבתי. בכבישים המהירים והישרים יותר, היכן שמהירות חולפת על הספרות 200 בקלות, מיגון הראש הרגיש טוב אבל למידותיי המופרכות, הייתי מעדיף משקף גובה יותר.
רק עכשיו הגענו למנוע. שהוא לב-ליבו של הסיפור כאן. המנוע הזה מרגיש חזק ומייצר כוח משמעותי כבר מתחתית הסל”ד מחד, ולא מהסס לנגח את הקו האדום מאידך אל מעבר למהירות ברירת קנס של שוטר גמיש ומטיב. זה מנוע שמח, מגיב, חזק כזה שיעיף את חווית הרכיבה בכל אופנוע בו יותקן. לא משנה אם אתה אוהב לרכוב מהר בקו ישר, להרים גלגל, או סתם לטייל נוח וחלק – המנוע הזה יודע להגיש את כל אלו בצורה חלקה ומיידית. יש לו גם צליל גרוני ונוכח עם צלילים ברורים ממערכת היניקה והפליטה. את ההפתעה הגדולה ביותר שלו, הוא הגיש בפני דווקא בקטע השטח שהיה חלק מנתיב ההשקה.
הקטע האמור הורכב משבילים מהירים יחסית. חלקם עם קרקע מעט משוחררת חלקם עם אבנים שתולות עם תיבול של מדרגות קלות ועליות וירידות מתונות. לא משהו שהטרנסאלפ התקשה להתמודד איתו. בתנאים האלו לא צריך מהלך אדיר, האופנוע ממשיך לשדר את אותו ביטחון והדרך טסה. מה שכן בלט במנוע הזה על השבילים, זו כמו המשיכה הטבעית שהוא מייצר. סדר ההצתה ואופיו של המנוע מעבירים כוח בצורה מיידית אל הגלגל האחורי אבל האחיזה לא נקרעת ומתורגמת לתאוצה חזקה לפנים. מי שיירצה לבצע החלקות יוכל, כמובן, אבל למרות שמדובר כאן ב-92 כ”ס על מצע משוחרר התחושה היא שההונדה הזה מתעל את הכוח בפעימות מרווחות ואוחזות אל השטח.
כרגיל בהשקות מדובר בטעימה ראשונה למדי. אבל גם זו נותנת תמונה ברורה לגבי הונדה טרנסאלפ 750. הוא למעשה מצליח לענות בהצלחה על כל הדרישות מאדווצ’ר בנפח בינוני. הוא מציג מנוע מופלא ויכולת מעולה בכביש עם יכולת טובה מאוד בשטח. כשמוסיפים את כל האבזור כומה שהרוכב מקבל כאן, למחיר נגיש בחלקה התחתון של הקטגוריה, מבינים שזה שהונדה שחקה אותה ויצרה למעשה להיט חדש וראוי.
הונדה טרנסאלפ 750
מנוע: טווין מקבילי, 755 סמ”ק הספק: 92 כ”ס ב־9,500 סל”ד מומנט: 7.6 קג”מ ב־7,250 סל”ד תיבת הילוכים: 6 היל’ משקל עצמי (רטוב): 208 ק”ג בסיס גלגלים: 156 ס”מ גובה מושב: 850 מ”מ צריכת דלק (יצרן): 23 ק”מ/ל’ מחיר (השקה): 71,900 שקלים