שנייה לפני שהנפתי רגל על הונדה הורנט החדש, חשבתי לעצמי שבתור יצרנית הדו”ג הגדולה בעולם, בהונדה לוקחים על עצמם את תפקיד המבוגר האחראי. זה ניחן בכל כלי שהם מייצרים. מהקטנוע הקטן ביותר ועד לגולדווינג אדיר הממדים. הכלים של החברה הזו תמיד מרגישים חלקים, נעימים בלתי מאיימים. לצד תחושת האיכות ומוניטין האמינות, עלולה לצוץ מדי פעם גם הרגשה קצת אפרורית ומרובעת.
כן, כן, רגע… מה?! אני משחרר את ידית המצמד ונותן קצת גז בראשון והמנוע מגיב בצורה חדה ומיידית. רוצה להקפיץ את הקידמי לאוויר. מעביר לשני והתגובה דומה. אותו סיפור גם בשלישי. דחיפה ומשיכה של הכידון גורמת לאופנוע לנוע מצד לצד בקלילות וטבעיות. מה קורה פה? זה הונדה זה?! ובכן זה הונדה, או אם לדייק הונדה הורנט החדש והוא לגמרי נראה ומרגיש הונדה בכל הקשור לתכנון ובנייה אבל מרגיש חי ומלהיב יותר, כמעט מכל הונדה שאני מצליח לזכור.
לב ליבו של הסיפור הוא המנוע כפול הציל’ המקבילים החדש. הוא מייצר כוח משמעותי כבר מסל”ד נמוך למדי, מרגיש חזק ובשרני בהשוואה גם למרובעי ציל’ בנפח דומה. אחרי שהוא מנגן על גלי המומנט שלו הוא ממשיך לייצר כוח ומטפס במעלה הסל”ד ואפילו מאפשר קצת סל”ד יתר מעבר לקו האדום ב-10,000 סל”ד. הוא מגיע לשם די מהר, גם בחסות יחסי ההעברה הקצרים ומה שמתקבל זה חגיגה. גם הצליל מתגלגל ושמח למדי. מצבי הרכיבה מאפשרים נסיעה גם במצבים מאולחשים יותר (רגיל, גשם) אבל עם המערכת על מצב ספורט ההורנט הזה לא הפסיק לגרום לי לעשות שטויות. החלקות על האחורי בעיר, הנפות גלגל עם אפס מאמץ ועוד תופינים. מערכות הבקרה השונות מאפשרות בחירת מצבים ואף ניתוק, מתערבות ושומרות על הרוכב גם במצבים המשוחררים יותר שלהן. תענוג.

אז מנוע יש, אבל מה עם השאר? מצוין, תודה רבה. הונדה הצליחו עם השלדה החדשה הזו ולשדך אליה מכלולים, שמצליחים לתת מענה לסוגי רכיבה שונים למדי. גם בכל מה שקשור לגיאומטריה זה מרגיש כמו פגיעה בול. מי שעולה על הונדה הורנט ככלי גדול ראשון, ייהנה מפשטות התפעול, מהנוחות הכללית על האוכף וגם מההיגוי הזריז ברחובות הכרך נניח. אותו רוכב ייהנה מאוד גם מהיציבות הכיוונית המשובחת והמזלג המצוין של שואה.

רוכבים מנוסים ונמרצים, יישמחו לגלות שכל אלו תומכים גם ברכיבה מהירה יותר, כזו המפלרטטת עם קצוות האחיזה ודוחקת אתת כל מרכיבי האופנוע לקצה. אותו מזלג מצמיד את הגלגל הקדמי לאספלט גם בתנאים האלו, סופג עומסי צד ומשדר קשיחות ונינוחות. וגם במקומות האלו, נותר ההורנט מגיב, מאפשר שינויי כיוון מהירים, ניטראלי ומציית ברגע, מקבל ומבצע. הבלמים מציגים גם הם שילוב בין לינאריות ועוצמה כזה שייענה לכל דרישה. תלונות? על כבישים לא מושלמים ותחת עומס, הורגשה עבודה יעילה פחות של הבולם האחורי. לא מדובר בקשיחות או רפיסות – פשוט יכולת שיכוך נמוכה יותר מזו של המזלג מלפנים.

אחרי יומיים וכמה מאות ק”מ בסוגי רכיבה שונים, עלה ההורנט כהפתעה גמורה ומוחלטת. אופנועים במחירו מוגדרים אצלנו כאופנוע תקציב אך הוא כלל לא מרגיש כזה. אם זו איכות החלקים והגימור, לוח המחוונים הדיגיטלי, מגוון מערכות העזר לרוכב וכו’, הוא נראה ומרגיש כמו שצריך. ככל שרוכבים יותר, מגלים יותר את הוורסיטיליות שיש בכלי הזה. הוא שותף יעיל גם לסתם נסיעה עירונית וגם לחוויות סופ”ש שונות. סט היכולות הזה והביצוע המוצלח האמור, שמים אותו במקום גבוה יותר לעומת המתחרים המוכרים בשוק. והוא עושה את זה בלי להיות חריג או מוזר. תנוחת הרכיבה, ההתנהגות, הכל מתחבר למנוע הכל-כך חי הזה ומייצר כלי שלם, בוגר ומהנה.
על זה מוסיף ההורנט הצהרה נוספת. הונדה תמיד יצרו כלים שמושכים המלצת קנייה חד משמעית. בהורנט ההמלצה הזו, מגיעה לא רק מהראש, היא באה גם מהבטן ועם חיוך גדול על הפנים.
הונדה הורנט 750
מנוע: טווין מקבילי, 755 סמ”ק
הספק: 92 כ”ס ב-9,500 סל”ד
מומנט: 7.6 קג”מ ב-7,200 סל”ד
תיבת הילוכים: 6 היל’
משקל עצמי: 190 ק”ג
בסיס גלגלים: 142 ס”מ
גובה מושב: 795 מ”מ
מהירות מרבית (יצרן): 205 קמ”ש
צריכת דלק (יצרן): 23 ק”מ/ל’
מחיר: 54,500 שקלים