מותג היוקרה הסיני הונגצ’י נחת בישראל לפני כ-3 שנים והיה הראשון שניסה למכור לישראלים שהסינים יודעים לייצר גם מכוניות ברמת האיכות של מותגי היוקרה המערביים, אבל במחיר נמוך בהרבה. מאז נחתו בארץ לא מעט מותגים סינים שניסו להגדיר מחדש את המנוח “מכונית יוקרה” עם מחירים לא ממש צנועים. הונגצ’י נותרה בישראל עד עתה רק עם דגם אחד, ה-HS9 העצום והמוחצן, אך כעת הוא זוכה סוף סוף לתגבור באולם התצוגה.
הבוקר (יום א’) השיקה הונג צ’י בישראל את דגמי סדרה 7 שלה, שלהבדיל מסדרה 7 של ב.מ.וו, הכוללת רכב פנאי המיועד להתחרות מול טסלה מודל Y ודגם סדאן המכוון לקטגוריה של טסלה מודל 3 אשר נקראים בהתאמה EHS7 SUV ו-EHS7 סדאן. שני הדגמים מבוססים על פלטפורמה חשמלית חדשה ומשותפת והם במשרים על כוונות ההתרחבות של הונגצ’י שרוצה להגיע לייצור של מיליון מכוניות בשנה, כאשר בסוף השנה יגיעו ארצה צמד נוסף וקטן יותר במשפחת EH5 כאשר ב-2026 צפויים להגיע גם דגמים קטנים יחסית המקבילים לסגמנט הסופרמיני ויוצעו גם עם הנעה היברידית-נטענת.
אבל עד אז, נתמקד בדגמי הונגצ’י EHS7. לשני הדגמים בסיס גלגלים של 3 מטרים ומידות חיצוניות נדיבות שמקרבות אותן לקטגוריה גבוהה יותר (אורך של 492.5 ס”מ ל-SUV, 498 ס”מ בדגם הסדאן). העיצוב פחות מוחצן מזה של ה-EHS9 ולא כולל את השבכה בסגנון רולס רויס, אך מיישר קו עם המקובל כיום בזכות שבכה קדמית אטומה ויחידות תאורת לד גדולות ובולטות מלפנים ומאחור. תא הנוסעים דומה למדי בשתי המכוניות ומשלב מסך מרכזי בגודל של 15.5 אינץ’, מסך נוסף בגודל 6 אינץ’ כלוח מחוונים והיעדר מוחלט של מתגים למעט גישה מהירה למספר פונקציות חיוניות באמצעות משטחי מגע ברחבי הקוקפיט.
שני הדגמים יוצרו בתצורת הנעה אחורית עם מנוע בהספק של 340 כ”ס או בתצורת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף והספק כולל של 610 כ”ס. גרסת ההנעה האחורית מגיעה עם אפשרות בחירה בין סוללת 85 או 111 קוט”ש כאשר גרסאות ההנעה הכפולה מגיעות רק עם הסוללה הגדולה. בהתאם לגודל הסוללה הנדיב ישנו גם טווח נסיעה מוצהר מרשים אשר נע בין 640 ל-655 ק”מ בדגם הסדאן בעל הסוללה הגדולה, ו-540 עד 600 ק”מ בדגם ה-SUV. קצב הטעינה המהירה עומד על 250 קילוואט.
כמקובל אצל הסינים, המפרט עשיר וכולל בנוסף למערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות גם מוטות מייצבים אקטיביים וקאליפרים מתוצרת ברמבו בגרסאות הבכירות של שני הדגמים. בנוסף, רשימת האבזור כוללת כבר בדגמים הסטנדרטים מושבים קדמים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי, מצלמות 360 מעלות וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ’ (21 אינץ’ בדגם ה-SUV).
הבשורה של הונגצ’י מגיעה בגזרת המחיר, כאשר למרות המיצוב ההתחלתי כמותג יוקרה עם מחיר בהתאם, צמד הדגמים החדשים מתומחר באופן אגרסיבי היישר למול המתחרות העיקריות בכל קטגוריה – למרות היומרה הגבוהה יותר תדמיתית. מחיר הונגצ’י EHS7 בדגם הסדאן מתחיל ב-200 אלף שקלים (כ-15 אלף שקליפ פחות מטסלה מודל 3 הבסיסית) לגרסה הסטנדרטית ומגיע עד ל-270 אלף שקלים לגרסה הבכירה בעלת ההנעה הכפולה. מחיר הונגצ’י EHS7 SUV מתחיל ב-230 אלף שקלים לגרסה הסטנדרטית ומגיע עד ל-290 אלף שקלים גרסת הפרפורמנס הבכירה.