באיחור אופנתי בגלל המצב וקצת יותר משנה לאחר שנחשף לראשונה, מתחיל בישראל שיווקו של קיה EV9 – הדגם הבכיר במשפחת הקרוסאוברים החשמליים של קיה. עד כה שיווקה קיה בישראל את ה-EV6, אח הספורטיבי למראה של יונדאי איוניק 5, ואת הגרסה החשמלית של הנירו. EV9 מתמקם בנישה לא ממש מפותחת עד כה של רכבי פנאי חשמליים גדולים בעלי 7 מקומות, קטגוריה שהמתחרה הכמעט יחד בה עד כה היה BYD טאנג.
קיה EV9 מתבסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית והמודולארית של קבוצת יונדאי, וכשנכון לעתה מדובר בדגם הגדול ביותר שנבנה על פלטפורמה זו, עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של 198 ס”מ ובסיס גלגלים עצום של 310 ס”מ. המידות תורמות למראה המרשים והקובייתי שהוא גם הצהרה לקו העיצוב עתידי בדגמי הקרוסאובר של קיה, כפי שנצפה גם ב-EV5 שכבר נמכר בסין טטרם הוצג בגרסה האירופאית שלו וה-EV3 שנחשף רשמית לאחרונה.
הפלטפורמה העדכנית עליה בנוי קיה EV9 משלבת ארכיטקטורת 800 וולט לטובת טעינה מהירה הקצב של עד 350 קילוואט, טכנולוגית V2L להטענת מכוניות ומוצרים חיצוניים צורכי חשמל ומגוון רחב ועדכני של כמעט כל מערכת בטיחות אקטיביות המוצעת כיום בשוק. אל אלו מצטרפים שימוש נרחב באלומיניום כדי לשמור על משקל עצמי נמוך יחסית ושימוש בחומרים ממוחזרים לדיפון תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו מעוצב לפי התפיסה המינימליסטית החדשה של קיה עם מינימום מתגים ושילוב של שני מסכים רוחביים בגודל 12.3 אינץ’, לצד מסך נוסף נפרד בגודל 5.9 אינץ’ המשמש לתפעול מערכת בקרת האקלים
קיה EV9 משווק בישראל בשתי תצורות הנעה, כשלשתיהן סוללה ליתיום-יון פולימר מהגדולות המוצעות ברכבים חשמליים בישראל עם קיבולת של 99.8 קוט”ש. לגרסת ההנעה האחורית מנוע בהספק צנוע יחסית לגודלו של ה-EV9 העומד על 203 כ”ס ו-35.7 קג”מ המאפשרים להאיץ את התפלץ שמשקלו יותר מ-2.5 טון ל-100 קמ”ש ב-9.4 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 185 קמ”ש. היתרון הגדול של גרסת ההנעה האחורית הוא בטווח הנסיעה המוצהר, העומד על 563 ק”מ בנסיעה משולבת.
לגרסה הבכירה של קיה EV9 הנעה כפולה, כאשר הוא מצויד במנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי, אשר לכל אחד מהם הספק של 192 כ”ס ו-35.7 קג”מ המייצרים יחד הספק משולב של 384 כ”ס ומומנט של 71.4 קג”מ. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-200 קמ”ש, כאשר הביצועים העדיפים באים על חשבון טווח הנסיעה שמצטמצם ל-505 ק”מ שהם עדין נתון נאה ביחס לגודלו ומשקלו של ה-EV9.
גרסת ההנעה האחורית של קיה EV9 מגיעה ברמת גימור “פרימיום” הכוללת בין היתר איוורור וחימום גם בשורת המושבים השניה, גלגל הגה מחומם, בקרת אקלים תלת אזורית, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחישוקי 19 אינץ’. מחירה של גרסה זו עומד על 429 אלף שקלים.
גרסת ההנעה הכפולה מגיעה רק ברמת אבזור GT Line עם סממני עיצוב ספורטיביים ואופציה ותצורת שישה מושבים עם צמד מושבי קפטן מתכווננים חשמלית בשורת המושבים השניה. כאשר מחירה של גרסה זו עומד על 489 אלף שקלים.