ברנו ממשיכים לרכב על גל הרטרו אותו בישרה הגרסה המודרנית והחשמלית לרנו 5 האייקונית. אחרי שהציגה גרסה ספורטיבית תחת סמל אלפין, החליטו ברנו להשתעשע ברעיון לייצר גם גרסה מודרנית ומחושמלת לרנו 5 טורבו המקורית, אשר הוצגה בשנת 1980 עם מנוע מרכזי והנעה אחורית כדי להשתתף באליפות הראלי העולמית.
רנו 5 טורבו ההיא הפכה לאייקון ויוצרה גם בגרסה חוקית לכביש בכמות מוגבלת שהפכה למכונית אספנות נחשקת. מעודדים מהתגובות החיוביות להן זכה הקונספט בחשיפה הראשונה, לצד רוח גבית מהזכיה של רנו 5 E-Tech בתואר מכונית השנה באירופה, חושפים ברנו כעת את הפרטים הטכניים המלאים של המכונית תוך הצהרה כי היא תגיע גם לייצור במהדורה מוגבלת של 1980 יחידות – כבר אפשר להבין למה.
הדגם הסדרתי אמור לשמור על סממני העיצוב של דגם הקונספט שהגיעו ישירות מה-5 טורבו הקלאסית. זה אומר קודם כל כנפיים נפוחות מלפנים ובעיקר מאחור, עם מפשקי סרנים מורחבים שפע של כונסי אוויר, זאת לצד שפע של ספוילרים ודיפיוזר אחורי גדול שאמורים לתרום לשיפור כוח ההצמדה של המכונית במהירויות גבוהות. באופן מעניין ותוך נאמנות למקור, המכונית אמורה להיות מוצעת בתצורת 3 דלתות עם שני מושבים בלבד, זאת בזמן שרנו 5 E-Tech הסדרתית מגיעה בתצורת 5 דלתות בלבד, גם בגרסה הספורטיבית של אלפין. עם זאת, יתכן שקשת ההתהפכות המורכבת מאחור תישאר בדגם הקונספט.
המידות של רנו 5 טורבו 3E מעט גדולות יותר מאשר הדגם הסדרתי. האורך הכללי צמח מ-392 ל-408 ס”מ, לבסיס הגלגלים נוספו 3 ס”מ והוא עומד על 257 ס”מ אבל מה שבכי משמעותי הוא ממד הרוחב שצמח ב-21 ס”מ ל-203 ס”מ שמעניקים למכונית את האפקט השמנמן והאגרסיבי. אגב, הרוחב של רנו 5 טורבו המקורית עמד על 175 ס”מ צנועים למדי במונחים של היום. ללוק הקרבי תורמים גם חישוקי 20 אינץ’ גולים ביחס למידות של מכונית סופרמיני.
רנו 5 טורבו 3E תהיה בעלת הנעה חשמלית, שזה כבר סיבה למעריצים של המקור לעקם בצד את האף, אך הבשורות הטובות הן שכמו ברנו 5 טורבו המקורית, גם הגרסה החשמלית המודרנית תהיה בעלת הנעה אחורית. עם זאת, המנוע לא יהיה מרכזי כמו במקור, בעיקר כי אין בכך באמת צורך. במקום זאת תתקין רנו מנוע חשמלי בכל גלגל אחורי, כאשר כל מנוע מספק 268 כ”ס וביחד הספק משולב של 540 כ”ס. היתרון הגדול בתצורה הזו הוא שיהיה ניתן לווסת את הכוח בין הצדדים כדי לדמות דיפרנציאל מוגבל החלקה או חלוקת כוח וקטורית כדי לשפר את יכולת הפניה.
למכונית תהיה סוללה בקיבולת של 70 קוט”ש, אך הודות לשימוש נרחב בחומרים קלים המשקל העצמי צפוי לעמוד על 1,450 ק”ג נמוכים יחסית למכונית חשמלית, אבל חצי טון יותר מאשר במקור הקלאסי. רנו 5 טורבו 3E תאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות בלבד ותוכל להגיע למהירות מרבית של 270 קמ”ש, במצב המסלול בלבד כך לפי רנו. טווח הנסיעה, בתנאים הגיוניים אמור לעמוד על 400 ק”מ עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 350 קילוואט הודות לארכיטקטורת 800V.
כמו במקרה של יונדאי איוניק 5N ואלפא רומיאו ג’וניור ולוצ’ה, גם כאן האלקטרוניקה תתגייס כדי לשפר את היכולות ואת חווית הנהיגה. לעזרת הנהג תוצע מהערכת בלימה רגנטיבית עם ארבעה מצבים הנשלטים באמצעות מתג, ארבעה מצבי נהיגה (רגיל, שלג, ספורט ומרוץ) לצד מערכת סיוע לנהיגת דריפטים שתאפשר לבצע סחיפות כוח נשלטות. אם כל הפירוטכניקה החשמלית הזו הצליחה לשכנע אתכם, אז כדאי שתתכוננו כי ספר ההזמנות למכונית שתגיע לייצור רק ב-2027 אמור להיפתח בשבועות הקרובים והמחיר, שטרם פורסם, לא צפוי להיות זול.