זמן קצר לאחר השקת מתיחת הפנים לקופרה פורמנטור, נוחת בישראל הקרוסאובר הקומפקטי בעל הסממנים הספורטיביים של המותג הספרדי. השינויים העיקריים בעיצוב כוללים חזית מעודכנת הכוללת יחידות תאורה צרות יותר בעלות חתימת אור חדשה, פגושים מחודשים וסבכה קדמית אגרסיבית יותר. כל אלו מענקים לפורמנטור מראה עדכני שמדגיש את הקו העכשיוי של קופרה ומתרחק מקו העיצוב של סיאט.
הפורמנטור קיבל גם שדרוגים בתא הנוסעים, עם דגש על שיפור איכות החומרים, שילוב של גימורים בצבע ברונזה המזוהה עם קופרה , בקרת אקלים המחולקת לשלושה אזורים נפרדים ומעל לכל מסך בגודל 12.9 אינץ’ (לעומת 10 אינץ’ בדגם היוצא) עם ממשק משופר וגרפיקה עדכנית. כמובן גם היצע מערכות בטיחות עודכן וכולל בין היתר התראה על תנועה חוצה מאחור ומערכת חדשה לזיהוי תמרורים.
בישראל ישווק קופרה פורמנטור בשתי גרסאות הנעה: גרסת 1.5 ליט טורבו-בנזין המספק, בסיוע מערכת היברידית מתונה, 150 כ”ס ו-25 קג”מ. גרסת ה-VZ, צמד אותיות המייצג את המילה Veloz (מהיר בספרדית), זוכה למנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 333 כ”ס בטווח שבין 5,500 ל-6,500 סל”ד ומומנט של 42.8 קג”מ בטווח שבין 2,000 ל-5,500 סל”ד. מדובר בשיפור של 23 כ”ס, אשר באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המעבירה את כח המנוע לארבעת הגלגלים. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 4.8 שניות, 0.1 שניות מהר יותר מהדגם היוצא, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ”ש. לאוהבי ההנעה האחורית נספר שגרסת ה-VZ מציעה גם מצב ‘Drift’, מצב שנשמח לבדוק לעומק בהקדם.
גרסת ה-VZ של הפורמנטור מציעה כסטנדרט גג שמש פנורמי, מושבי באקט, מערכת שמע משודרגת ועוד. נקודה חשובה לציון היא ששתי הגרסאות מוצעות עם מתלים אדפטיביים האמורים להתמודד עם החיסרון המובנה ברכב פנאי, שהוא בבסיסו כידוע אינו רכב עם ייעוד ‘ספורטיבי’. לאלו המעוניינים להראות עם ולהרגיש בלי, מוצעות שתי חבילות אבזור שונות לגרסת ה-1.5 ליטר, שכוללות גג שמש ומושבי באקט או גג שמש ומערכת שמע משודרגת, תלוי בחבילה.
המחיר של קופרה פורמנטור בגרסת ה-1.5 מתחיל ב-190 אלף שקלים ואילו מחיר גרסת ה-VZ התייצב על 300 אלף שקלים – בשני המקרים מדובר בהתייקרות משמעותית של 20 עד 30 אלף שקלים יותר ממחירו של הדגם לפני מתיחת הפנים.