סיפור עלייתה של הונדה הוא מקור גאווה יפני, המשקף גם את ההצלחה התעשייתית של ארץ השמש העולה לא רק מההיבט המוטורי. מיצרנית קטנה של גלים דו-גלגליים הפכה הונדה ברבות השנים ליצרנית האופנועים הגדולה בעולם, יצרנית רכב מהגדולות בתעשייה ואחת יצרניות המנועים הבולטות. חלק ניכר מההצלחה שלה חייבת הונדה לשוק האמריקאי, שבו היא מציינת השנה 60 שנות פעילות.
לכבוד ציון הדרך הזה, חונכת הונדה בימים אלו מוזיאון חדשה במטה החברה בקליפורניה. הונדה החלה לבנות מכוניות בארה”ב בסוף שנת 1982 במריסוויל אוהיו, זאת כדי לעקוף את מגבלות היבוא של מכוניות יפניות. השנה חגגה הונדה את ייצור המכונית ה-30 מליון שלה בארה”ב, כשהיא מחזיקה כיום בשמונה מפעלים ברחבי מדינת הענק כשהיא מעסיקה למעלה מ-17 אלף עובדים.
מוזיאון הונדה האמריקאי , שיהיה פתוח בחינם לקהל הרחב, מכיל תצוגה של עשרות מכוניות, אופנועים ומנועים שייוצרו החל משנת 1959 עבור השוק האמריקאי, כשמין הסתם רוב הדגמים בתצוגה ייצרו במפעלי הונדה בארה”ב ,אבל גם דגמי קונספט ואבות טיפוס נדירים שהם חגיגה לכל חובב רכב.
תצוגת המוכניות כוללת את הונדה N600 קופה הזעירה משנת 1970 שהייתה דגם המכונית הראשון שמכרה הונדה בארה”ב, דגמי הסיוויק והאקורד הראשונים שהגיעו במהלך שנות ה-70 ואת האקיורה לג’נד משנת 1986 שהייתה המכונית ראשונה של מותג היוקרה שבנה הונדה עבור השוק האמריקאי. כמובן שלא נפקד גם מקומה של ה-NSX המיתולוגית. ישנו מקום מכובד גם להיסטוריית הספורט המוטורי של הונדה המיוצגת בין היתר על ידי מכוניות אינדי שצוידו במנועי הונדה וגרסת מרוצים של הונדה אינטגרה משנות ה-90′.
לאופנועים ישנו חלק חשוב לא פחות בתערוכה. החל מהונדה קאב משנת 1962 איתו החלה הונדה את פעילותה הדו-גלגלית בארה”ב (ולא רק), הונדה CB750 שהיה הסופרבייק המודרני הראשון, שלל דגמי גולדווינג מכל השנים ועד לדגמים ספורטיביים נדירים ופורצי דרך כמו ה-NR750 משנת 1992 ודגמי ה-RC30 ו-RC50. עוד ניתן למצוא במוזיאון מנועים אותם פיתחה ומכרה הונדה ותצוגה של פרסים ופרטי מרוצים מהיסטוריית הספורט המוטורי העניפה של החברה.
עד שיזדמן לנו ולכם לבקר במוזיאון החדש (פרטים על אפשריות הביקור תוכלו למצוא באתר המוזיאון) נוכל לשטוף את העיניים בגלריה ובסרטון שפורסמו על ידי הונדה.