ההצלחה של רכבי הקרוסאובר, על אחת כמה וכמה בעידן החשמלי, פגעה בלא מעט קטגוריות ותצורות מרכב ותיקות ומסורתיות, ואחת הקטגוריות הללו הן קטגוריית מכוניות ההאצ’בק הקומפקטיות. אמנם פולסווגן גולף ממשיכה להיות מהמכוניות הנמכרות ביותר בעולם, אך מצד שני יצרניות רכב אחרות כבר עשו חישוב מסלול מחדש. פורד הודיעה שתפסיק לייצר את הפוקוס בשנה הבאה, סיטרואן לא הציגה יורשת ישירה ל-C4 הקודמת, רנו לא מתכוונת להציג מחליפה למגאן ואפילו יונדאי העדיפה לבצע לאחרונה מתיחת פנים קלילה ל-i30 הוותיקה כשהיא מוותרת על פיתוח דור חדש.
קיה לעומתן עדין ממשיכה לייצר את הסיד (החולקת בסיס זהה עם יונדאי i30), ובניגוד ליונדאי דווקא בדרך להציג מכונית האצ’בק משפחתית חדשה השנה. מדובר בגרסת האצ’בק ל-K4 החדשה, אשר תמונות ראשונות שלה נחשפו במצגת לעיתונאים במהלך חשיפתה של K4 סדאן בתערוכת ניו יורק בשבוע שעבר. קיה K4 סדאן היא מחליפתה של קיה פורטה שהדור האחרון שלה לא הגיעה לישראל, למרות ההצלחה הלא מבוטלת לה זוכה אחותה יונדאי אלנטרה.
מלבד קוריאה, שוק היעד העיקרי של ה-K4 הוא השוק האמריקאי, ושם אמורה גרסת ההאצ’בק להתמודד מול הונדה סיוויק המצליחה, מאזדה 3 וגם פולקסווגן גולף, זאת למרות דעד כה לא שיווקה קיה בארה”ב את דגמי ההאצ’בק הקומפקטיים שלה. לאור זאת, לא מן הנמנע ש-K4 האצ’בק תגיע גם לאירופה – תחת השם סיד או שם אחר. על פי אנשי קיה, הייצור של K4 האצ’בק אמור להתחיל במחצית השניה של השנה.
קיה K4 החדשה שנחשפה בניו יורק חולקת בסיס משותף עם יונדאי אלנטרה שזכתה למתיחת פנים בשנה שעברה. היא מציגה את שפת העיצוב החדשה של קיה, מה שבא לידי ביטוי בעיקר בחזית חדשה המשלבת יחידות תאורת LED אנכיות ורוחביות, לצד עיצוב לא שגרתי לקורה האחורית בשילוב כנפיים אחוריות תפוחות וידיות פתיחה נסתרות לדלתות האחוריות.
גרסת ההאצ’בק עושה שימוש בחזית זהה לדגם הסדאן, כאשר השוני מגיע מאחורי קורה C המאסיבית שבמרכזה חיפוי שחור היוצר אשלה של הפרדה מגג המכונית המשתפל שמתחבר לספויילר אחורי גדול שמחפה על דלת תא המטען. כמו בגרסת הסדאן גם להאצ’בק ישנן יחידות תאורה אנכיות היורדות מגובה קו המתנים אל תוך הפגוש האחורי. כבמקובל אצל קיה, צפויה להיות מוצעת גם גרסת GT על סממני עיצוב ספורטיביים.
תא הנוסעים של ה-K4 החדשה זכה לשדרוג משמעותי, כשהוא מיישר קו עם יתר דגמי קיה העדכניים המשלבים צמד מסכי 12.3 אינץ’ לרוחב חלקו העליון של הקוקפיט, אחד עבור לוח המחוונים ואחד עבור מערכת האינפומדיה, כאשר בינהם ישנו מסך 5 אינץ’ נוסף לתפעול קבוע של בקרת האקלים. שילוב המאפשר מיעוט של מתגים פיזיים המרוכזים סביב פתחי המיזוג המרכזיים.
מתחת למכסה המנוע מציעה קיה K4 שתי אפשריות: מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי המספק 147 כ”ס בשידוך לתיבת הילוכים רציפה, או מנוע 1.6 ליטר טורבו המספק 190 כ”ס בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. שתי יחידות ההנעה הללו יוצעו גם בגרסת ההאצ’בק. אליהן צפויה להצטרף גם יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת מיונדאי אלנטרה שתהיה מן הסתם חיונית גם עבור השוק האירופאי, אם וכאשר תוצג עבורו K4 האצ’בק ואת זאת נגלה בחודשים הקרובים כאשר היא תיחשף באופן רשמי.
לישראל אמורה קיה K4 סדאן להגיע הרבעון האחרון של השנה.