עידן החשמל בתעשיית הרכב פותח אפשרויות חדשות בפני המהנדסים. אמנם כעת המכוניות החשמליות עדין בעלות תצורה שלא שונה בהרבה, אם בכלל, מהתצורות המוכרות לנו עשרות שנים, אבל כל זה אמור להשתנות בשנים הקרובות.
אאודי הציגה בשנים האחרונות סדרה של מכוניות תצוגה שנועדו לרמז על הכיוון העתידי אליו יפנה המותג, והמכונית הרביעית בסדרה הנקראת Activespere אשר נחשפה לאחרונה מציגה את הכיוון אליו יכולים להתפתח רכבי הפנאי בעשור הקרוב.
אקטיבספר מייצרת שילוב לא שגרתי בין מרכב של מכונית קופה 4 דלתות בעלת צללית גג נמוכה, היעדר קורה B ודלתות “התאבדות” האופייניות לרכבי קונספט לבין יציבה של רכב פנאי עם מרווחה גחון גדול וחישוקי 22 אינטש עטויי צמיגי שטח בשרניים. מה שייחודי במרכב הוא האפשרות לקפל את השמשה האחורית ולפתוח את דלת תא המטען בדומה לדלת אחורית של טנדר, ולמעשה לקבל משטח העמסה פתוח המאפשר לשאת למשל זוג אופניים בגודל מלא.
מעבר לתצורת המרכב הייחודית, אקטיבספר גם מבשרת על פלטפורמה חשמלית חדשה בשם PPE שתאפשר לייצר את המרכב לא שגרתי שלה. מדובר בפלטפורמה אותה מפתחת אאודי בשיתוף פורשה ומציגה לצד גמישות גם קפיצה בטכנולוגיית הנעה, כאשר במקרה של דגם הקונספט היא משלבת שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 435 כ”ס וסוללת 100 קילוואט/שעה המעניקה טווח של יותר מ-500 ק”מ. בנוסף תומכת המכונית בטכנולוגיית טעינה מהירה במתח של 800 וולט וקצב טעינה של עד 270 קילוואט. המכונית הראשונה על בסיס הפלטפרומה החדשה תוצג כבר בסוף השנה הנוכחית.
אם זה לא מספיק, גם תא הנוסעים מספק הצצה לעתיד הלא רחוק. את מקומם של המסכים ותפעול המגע תופס ממשק חדש של מציאות רבודה עם הקרנת מידע ושליטה באמצעות פקודות קוליות או מחוות יד. סביר להניח שטכנולוגיה תבשיל זו תגיע לדגמים סדרתיים רק לקראת סוף העשור.