המותג הספורטיבי הספרדי מתחילה לשווק בימים אלו את הדגם החשמלי הראשון שלה בישראל. במושב בטווסקאן, קרוסאובר בגודל משפחתי שנחשף בעולם לפני מספר חודשים, ואותו פגשנו בהשקה העולמית. מדובר למעשה באח תאום בעיצוב מסוגנן וספורטיבי לסקודה אניאק ופולקסווגן ID.4, אם כי באופן מעניין הוא לא מיוצר בספרד או באירופה ומגיע אלינו בכלל מ…סין.
בישראל כאמור זהו הדגם החשמלי הראשון שמשווקת קופרה באופן סדיר, אם כי מזה מספר שנים היא משווקת בעולם חשמלית קומפקטית בשם בורן שהגיע ארצה בכמויות זעומות רק באפיקי יבוא מקביל.
קופרה טווסקאן מציג את קו העיצוב העדכני של קופרה, עם חרטום מחודד וכרישי, שילובים של משולשים ביחידות התאורה וזוויות חדות. לטווסקאן צללית דמוית קופה עם קו גג משתפל ודלת חמישית נטויה וגדולה. האלמנטים העיצוביים המשולשים ממשיכים גם אל תא הנוסעים, שגם מתאפיין במסך 15 אינץ’ האחראי על תפעול רוב מערכות הרכב לצד לוח מחוונים דיגיטלי קטן ומינימליסטי.
קופרה טוואסקן מגיע לישראל בשתי תצורות הנעה, כאשר לשתיהן סוללה בקיבולת של 77 קוט”ש נטו. לגרסה הסטנדרטית מנוע חשמלי אחורי בהספק של 280 כ”ס, כשהיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש ב-6.8 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-180 קמ”ש. טווח הנסיעה המרבי בגרסה זו עומד על 569 ק”מ על פי נתוני היצרן.
ברמת הגימור הסטנדרטית שלה עומד מחירה של קופרה טווסקאן על 243 אלף שקלים, כשהיא מצוידת בין היתר בחבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות, פנסי לד קדמיים, בקרת אקלים תלת אזורית, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי 19 אינץ’.
בתוספת של 15 אלף שקלים ניתן לקבל את חבילת Immersive המוסיפה מצלמות 360 מעלות, מושבים קדמיים מתכווננים ומחוממים, מערכת שמע משופרת וחישוקי 20 אינץ’.
הגרסה הבכירה של קופרה טווסקאן היא ה-VZ שלה מנוע חשמלי נוסף מלפנים והנעה כפולה עם הספק משולב של 340 כ”ס, כשהיא נבדלת גם במתלים אדפטיביים כסטנדרט, כיול שלדה ספורטיבי יותר וחישוקי 21 אינץ’ עם צמיגי 255/40 ספורטיביים. בגרסת ה-VZ מתקצר הזינוק ל-100 ל-5.5 שניות, כשהמהירות המרבית נותרת לגרסתה הנעה האחורית וטווח הנסיעה מצטמצם ל-515 ק”מ על פי נתוני היצרן.
מחירה של גרסת ה-VZ עומד על 290 אלף שקלים, כאשר רמת האבזור הספורטיבית שלה זהה לרמת האבזור הבכירה של גרסת ההנעה האחורית, בתוספת של פנסי לד מטרקיס מלפנים, גג שמש פנורמי ותאורת אוויר משופרת.