קן בלוק הודיע על פרישתו מאליפות הראליקרוס העולמית, ההודעה הגיעה במקביל להודעת פורד בנושא. בחודשים האחרונים מתגבש ומתחזק הרעיון להפוך את האליפות הצעירה לחשמלית לחלוטין, כזו שתתמוך באליפות הפורמולה E המדשדשת. בפורד חושבים שכדי להישאר תחרותיים יש לפתח מכונית חדשה, ואם בתוך עונה המכוניות הולכות להתחשמל – הם לא בטוחים שכדאי להם להשקיע בכך. לכן, לפחות בעתיד הנראה לעין, פורד עוזבת את הענף ואיתה גם בלוק שנהנה מתמיכה כלכלית של היצרנית האמריקאית.
אנחנו מודים – אין בנו צער רב למשמע הדברים. בלוק אף פעם לא היה מהנהגים החביבים עלינו, ושמו הפך לאחד מהדברים שהכי מרגיזים אותנו אחרי הסרטון האחרון בו, בספק-מחווה-ספק שגעון-גדלות, הוא מגן בעזרת היד על פניו מהשמש בטיפוס המבוים בפייקס פיק כאילו היה ואטאנן בזמן שהוא מאלף את ה-405T16 האימתנית שלו בדרך לעשות היסטוריה.

בלוק אומנם הפליא לעשן את צמיגי המכוניות שלו בסרטוני הג’ימקאנה המתוזמנים היטב והערוכים לעילא, אבל נהג של ממש – הוא לא. מדובר בגאון שיווקי מדהים, ווירטואוז של רשתות חברתיות שרק במקרה עושה את ה”קטע שלו” עם מכוניות – אנחנו מעדיפים ומעריכים יותר נהגים אמיתיים עם יכולת לכסות את השיקים שהם מפזרים על פני חבר’ה שמצטלמים הרבה ובסך הכל קצת יותר מדי מרוצים מעצמם.
את ההופעה הקצרה של בלוק באליפות הראלי העולמית אף אחד לא זוכר – עם 0 ניצחונות, 0 פעמים על הפודיום ורק 18 נקודות לאורך 23 מרוצים גם אין סיבה לזכור. הוא ניסה את מזלו בראלי אמריקה וגם שם לא בדיוק כיכב, ולמרות שזכה לכמה הישגים באליפיות ראליקרוס שונות הוא לא הצליח להתברג לראש רשימת הנהגים החזקים. למעשה למעט פעמים מרוצים בודדים במקום הראשון (6 בדיוק מתוך 64 מרוצים), הוא לא סיים אף עונה בראש הפודיום.

אז מה עכשיו? בלוק הודיע כי אחרי שיסיים את עונת 2017 הוא ימשיך להשתתף מדי פעם בסטייג’ים בלתי תלויים, וגם באירועי הג’ימקאנה גריד – אך את עיקר המרץ שלו הוא הולך להשקיע ביצירת סרטוני רשת ווירליים. קן בלוק, בבקשה ממך, תישאר עם מה שאתה עושה הכי טוב (בטוח שזה לא לנצח במרוצים) ותפסיק לבזות את גדולי הנהגים של העבר.