פולקסווגן פולו GTI מעודכנת מתחילה את דרכה המקומית. העדכונים לדור השישי כוללים בעיקר שינויי מראה, תוספת אבזור ומהבחינה המכאנית בעיקר תיבת DSG חדשה ותוספת כוח של שבעה כ”ס. המחיר עומד כעת על 187,000 שקלים. זול? יקר? איך שלא תסתכלו על זה, הפולו היא הקטנה החמה היחידה בשוק הישראלי.
מתחת לעיצוב העדכני ומאחורי ספנסי המטריקס האדפטיביים המתוחכמים אפשר למצוא כיול מחדש לטובת יכולת משופרת. בין השאר פולקסווגן פולו GTI המעודכנת נמוכה ב-15 מ”מ מאחיותיה הרגילות. מלפנים מנוע השני ל’ המוכר קיבל מספר שינויים כשההספק עולה ל-207 כ”ס ב-4,600 סל”ד. נתון המומנט המוצהר עומד על 32.6 קג”מ בין 1,500 סל”ד ל-4,500 סל”ד.
הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת DGS בעלת 7 יחסי-העברה (6 בעבר) וה-XDS המוכר המדמה את פעולתו של דיפרנציאל מוגבל החלקה. הביצועים יוצאים נשכרים מכל אלו, עם סיום המאוץ הקלאסי תוך 6.5 שנ’ ומהירות מרבית רשמית של 240 קמ”ש. זאת בהנחה והנהג התעורר מספיק מוקדם בבוקר, מצא כביש נטול פקקים באיזו פינה נידחת, ונתן דרור למכונה.
פולקסווגן פולו GTI מעודכנת מקבלת תגבור משמעותי בכל הקשור לאבזור נוחות ובעיקר בטיחות. מעבר ללוח השעונים הדיגיטלי ותא הנוסעים הייעודי לדגם אפשר לציין גם את מערכות העזר הרבות המרחיבים את היכולת הסמי-אוטונומית. יכולת זחילה בפקקים, שמירה אקטיבית על מרכז נתיב, אומרות שהפולו הזו מיישרת קו עם הטכנולוגיה והיכולת העדכנית ביותר של דגמי פולקסווגן הגדולים יותר.
פולקסווגן פולו GTI מעודכנת היא לא משהו שהיה סיבה למסיבה העבר. אבל השנים חולפות, בשנה הבא תחגוג הפולו החמה ביותר 25 שנות קיום והיא נשארה די לבדה בשטח. בישראל בכל אופן, המתחרות די נעלמו מהנוף והיא נותרה לבדה. לאלו שמחפשים מכונית קטנה יחסית עם יכולת משופרת, אין אופציה מקומית אחרת. כך שבכל זאת, יש כאן סיבה למסיבה. כי בסוף היום, אנחנו צריכים לברך, על כל מכונית כזו שמגיעה ארצה. ממשיכה לייצר את מה שאנחנו אוהבים, ומתעלמת קצת, מכל מה שקורה מסביב.