מחירי מכוניות העל של שנות ה-80 מרקיעי שחקים בשנים האחרונות. במקביל צצים בתקופה האחרונה אקזמפלרים שמורים במיוחד, בעלי קילומטראז’ נמוך, שנשמרו זמן רכב במחסנים של אספנים (כמו למשל הלמבורגיני קונטאש שכתבנו עליה לאחרונה) והתוצאה היא שכאשר מגיעות מכוניות אלו למכירה נשברים שיאים במחירן. לפרארי F40 שלפניכם שנמכרה בשבוע האחרון היה פוטנציאל שכזה.
המחיר הרשמי בו נמכרה הפרארי F40 הזו לא פורסם נכון לעתה, אך לפני כשלוש שנים נסחרו F40 בכמליון עד מליון וחצי דולר וכיום מחיר האקזמפלרים השמורים כבר חוצה בקלות את שני מליון הדולרים. רק לשם תזכורת, כשהייתה חדשה עלתה פרארי F40 “רק” 400 אלף דולר.
כפי שניתן לראות בתמונות, האקזמפלר הזה הוא במצב כמעט מושלם, וזה לא מפתיע שכן על מד האוץ רשומים קצת יותר מ-5,500 ק”מ אותם צברה ב-33 שנותיה שאת רובן המכריע בילתה בתוך האוסף של טוטו וולף, הידוע גם כראש קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. כן, אנחנו מודעים לניגוד העניינים, אבל במקרה של אייקון ויצירה חד פעמית כמו פרארי F40 זה בהחלט נסלח. מצד שני מתוקף תפקידו זה יכול להסביר למה ברוב הזמן הוא העדיף להיראות במכוניות שלא מזוהות עם המתחרה הגדולה ביותר על הגריד.
רוצים עוד פרטים על ה-F40 הזו? בבקשה. היא אחת מתוך 1,315 F40 שיוצרו ו-27 בלבד שהגיעו לספרד. למרות שכמעט לא נהגו בה, היא עברה תהליך שחזור והשבחה מלא עם אישור של פרארי לגבי תאימות המספרים הסדרתיים של המנוע והשלדה (חשוב לאין ערוך עבור אספנים) והיא מגיע גם עם תיעוד מלא של טיפולים בתיק המסמכים המקורי שסופק עם המכונית. בקיצור, כל מה שצריך בשביל לשכנע אספת לרשום צ’ק של כמה מיליונים.