אופנועי הספורט בקטגוריות ה-600 וה-1000 סמ”ק הלכו ונעלמו בעשור האחרון השילוב בירידה של התעניינות הרוכבים באופנועים שהפכו להיות קיצוניים יותר ויותר לצד הקושי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות הוביל את יצרניות האופנועים להוריד את היד מהגז ולהאיט את קצב הפיתוח. המשמעות הייתה השקאה בהתאמה לתקינה מתאימה שהובילה להפסקת השיווק של דגמים ספורטיביים באירופה, כשגם הדגמים שלא נעלמו והמשיכו להימכר בארה”ב ובשוקים פחות מחמירים לא ממש השתנו בחלוף השנים.
אלא שבשנתיים האחרונות המציאות משתנה, לצד הפריחה המחודשת של אופנועים ספורטיביים מתונים יחסית עם מנועי טווין, ישנה התעוררת מחודשת גם בגזרת הסופרספורט. הונדה חזרה לייצר לפני שנה את ה-CBR600RR, קאוואסאקי שדרגה לראשונה מזה זמן רב את ה-ZX6R לשנת 2024 והחזירה אותו לאירופה ואלינו אחרי התאמה לתקן זיהום האוויר העדכני. וזה עוד לפני שהזכרנו את יצרניות האופנועים הסיניות היומרניות שרוצות לקרוא תיגר על ההגמוניה היפנית בתחום.
בסוזוקי ככל הנראה לא מתכוונים להישאר מאחור. בראיון שהעניק טושיהירו סוזוקי, נשיא חטיבת האופנועים של סוזוקי, רמז כי בחברה מתכוונים לחזור ולהשקיע בפיתוח דגמים ספורטיביים עדכניים כשאמר: “אני לא יכול לפרט עדין, אבל אני חושב שזה חיוני להחזיר את אופנועי הסופרספורט לשוק בהתאמה לתקנות החדשות. אני מיחס לזה חשיבות כי זו המורשת של סוזוקי.”
40 שנה, לך תזכור: סוזוקי GSX-R750 חדש מול ישן
במילים אחרות, מרמז מר סוזוקי כי בחברה מתכננים לעדכן את ה-GSX-R600 ולהתאים אותו לתקינה האירופאית כתשובה לחזרתן של הונדה וקאוואסאקי לזירה. בדומה למתחריו מיפן, גם שיווקו של סוזוקי GSX-R600 באירופה הופסק לפני מספר שנים למרות שייצורו המשיך והוא שווק בארה”ב ובשווקים נוספים בעולם, ואף ערך קאמבק לישראל לפני כשנה בתקינה אמריקאית.
עם זאת, כמו כל דגמי ה-R הספורטיביים של סוזוקי גם הפיתוח של הגי’קסר 600 נעצר בתחילת העשור הקודם, כאשר העדכון המשמעותי החרון לדגם היה אי שם ב-2011 ומאז עבר בעיקר שינויים קוסמטיים קלים. השאלה הגדולה העומדת על הפרק היא האם הסוזוקי מתכוונים להסתפק רק בהתאמתו של הגי’קסר 600 לתקינה האירופאית העדכנית, או שמא בחברה מתכוונים להציג דגם חדש או לפחות עדכון משמעותי מקיף לסופרספורט הוותיק שיכלול כמתבקש גם עיצוב עדכני ותוספת של מערכות עזר אלקטרוניות שהן צו השעה. בכל מקרה, סוזוקי GSX-R600 יכול להשתלב מצוין בתהליך ההתחדשות שעובר על החברה היפנית בשנתיים האחרונות עם הצגת משפחת דגמי ה-800 החדשה, כולל ה-GSX-8R הספורטיבי המתון, וחשיפת ה-DRZ400 החדש בתערוכת מילאנו בשנה שעברה.