אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם מפעלי פולקסווגן באירופה יבנו מכוניות סיניות?
ראשי » חדשות » האם מפעלי פולקסווגן באירופה יבנו מכוניות סיניות?
פולקסווגן

האם מפעלי פולקסווגן באירופה יבנו מכוניות סיניות?

דיווחים בעיתונות הכלכלית מראים כי בפולקסווגן שוקלים להיכנס לשותפות עם יצרניות סיניות לייצור מכוניות במפעלי החברה כדי להינצל מהמשבר

אופיר דואק 28/01/2025 צלם: יצרן

למרות שנה מוצלחת ועליה במכירות, קבוצת פולקסווגן היא אחת הנפגעות העיקריות מהמשבר הפוקד את תעשיית הרכב האירופאית בעקבות הירידה בקצב הביקוש למכוניות חשמליות. אחרי שכבר הסיטה תקציבים בחזרה לפתיחות מכוניות בעלות מנועי בעירה, נאלצה פולקסווגן בשנה האחרונה להאט את קצב הייצור של מכוניות חשמליות במפעליה, מה שגרר משבר מול עובדי החברה שמשמרותיהם קוצצו.

שינוי במצב הכלל לא נראה באופק, הרגולטורים באירופה עדין מסרבים להאט את דרישות החשמול שלהם מתעשיית הרכב בפולקסווגן נאלצים לחפש פתרונות יצירתיים. על פי דיווחים במגזין הגרמני Manager בעקבות ראיונות שנתנו בכירי החברה לעיתונות הכלכלית, עולה כי בפולקסווגן חושבים שהפתרון למשבר יהיה שיתוף פעולה עם אחת מהיצרניות הסיניות. על פי הדיווחים שוקלים בפולקסווגן לנצל המשמרות העודפות במפעלי החברה המייצרים מכוניות חשמליות ולהכניס שותפה סינית שתוכל לייצר את דגמיה במפעלים הגרמנים.

על פי הדיווחים מדובר במפעל פולקסווגן בדרזדן בו מיוצרת ה-ID.3, שקצב הייצור שלה הואט בשנה האחרונה עקב ירידה בביקושים, ומפעל החברה באוסנברק בו אמורה להיות מיוצרת ה-T רוק עד שנת 2027. לקבוצה ישנו מפעל נוסף בבריסל המשמש את אאודי לייצור ה-Q8 איטרון שיצורה מופסק בימים אלו, ובפולקסווגן אף שוקלים למכור אותו בעתיד יחד עם מפעל באוסנברק במידה ותגיע ההצעה הנכונה.


עבור יצרניות הרכב הסיניות המשבר של פולקסווגן הוא הזדמנות לדריסת רגל בשוק האירופאי, כאשר יצור על אדמת אירופה יחסוך מהן את המכסים שהטיל האיחוד האירופאי על מכוניות מתוצרת סין כדי לנסות ולהגן על התעשיה המקומית. BYD כבר מקימה מפעל בימים אלו מפעל בהונגריה, צ’רי מתעניינת בבניית מפעל באיטליה בעידוד הממשלה ואילו ליפמוטור כבר משתפת פעולה עם סטלנטיס ומייצרת את ה-T03 הקטנה בפולין עבור השוק האירופאי.

בפולקסווגן מקווים כי לבסוף לא יצטרכו למכור את המפעלים ומעדיפים לחפש שותפות עם יצרנית סינית שתשתמש בפס היצור ובמערך הלוגיסטי של החברה, מה שיחסוך עבור גל קיצוצים ופיטורים כאוב. כבונוס יכול פולקסווגן להרוויח טכנולוגיה חשמלית ולצמצם את עלויות הפיתוח לדור הבא של מכוניות חשמליות מתוצרתה. השאלה הגדולה היא האם זה מה שיעזור לפולקסווגן לצאת מהמשבר, או שמא יפתח פתח למשבר גדול יותר כאשר היצרניות הסיניות יצליחו להתבסס באירופה

מכוניות חשמליות מכוניות סיניות פולקסווגן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

MV אגוסטה מציגה מחווה לאגוסטיני

MV אגוסטה מציגה מחווה לאגוסטיני

פורד מוסטאג מאך E מסתערת על הפייקס פיק עם יותר מ-1,400 כ”ס

פורד מוסטאג מאך E מסתערת על הפייקס פיק עם יותר מ-1,400 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד