למרות שנה מוצלחת ועליה במכירות, קבוצת פולקסווגן היא אחת הנפגעות העיקריות מהמשבר הפוקד את תעשיית הרכב האירופאית בעקבות הירידה בקצב הביקוש למכוניות חשמליות. אחרי שכבר הסיטה תקציבים בחזרה לפתיחות מכוניות בעלות מנועי בעירה, נאלצה פולקסווגן בשנה האחרונה להאט את קצב הייצור של מכוניות חשמליות במפעליה, מה שגרר משבר מול עובדי החברה שמשמרותיהם קוצצו.
שינוי במצב הכלל לא נראה באופק, הרגולטורים באירופה עדין מסרבים להאט את דרישות החשמול שלהם מתעשיית הרכב בפולקסווגן נאלצים לחפש פתרונות יצירתיים. על פי דיווחים במגזין הגרמני Manager בעקבות ראיונות שנתנו בכירי החברה לעיתונות הכלכלית, עולה כי בפולקסווגן חושבים שהפתרון למשבר יהיה שיתוף פעולה עם אחת מהיצרניות הסיניות. על פי הדיווחים שוקלים בפולקסווגן לנצל המשמרות העודפות במפעלי החברה המייצרים מכוניות חשמליות ולהכניס שותפה סינית שתוכל לייצר את דגמיה במפעלים הגרמנים.
על פי הדיווחים מדובר במפעל פולקסווגן בדרזדן בו מיוצרת ה-ID.3, שקצב הייצור שלה הואט בשנה האחרונה עקב ירידה בביקושים, ומפעל החברה באוסנברק בו אמורה להיות מיוצרת ה-T רוק עד שנת 2027. לקבוצה ישנו מפעל נוסף בבריסל המשמש את אאודי לייצור ה-Q8 איטרון שיצורה מופסק בימים אלו, ובפולקסווגן אף שוקלים למכור אותו בעתיד יחד עם מפעל באוסנברק במידה ותגיע ההצעה הנכונה.
עבור יצרניות הרכב הסיניות המשבר של פולקסווגן הוא הזדמנות לדריסת רגל בשוק האירופאי, כאשר יצור על אדמת אירופה יחסוך מהן את המכסים שהטיל האיחוד האירופאי על מכוניות מתוצרת סין כדי לנסות ולהגן על התעשיה המקומית. BYD כבר מקימה מפעל בימים אלו מפעל בהונגריה, צ’רי מתעניינת בבניית מפעל באיטליה בעידוד הממשלה ואילו ליפמוטור כבר משתפת פעולה עם סטלנטיס ומייצרת את ה-T03 הקטנה בפולין עבור השוק האירופאי.
בפולקסווגן מקווים כי לבסוף לא יצטרכו למכור את המפעלים ומעדיפים לחפש שותפות עם יצרנית סינית שתשתמש בפס היצור ובמערך הלוגיסטי של החברה, מה שיחסוך עבור גל קיצוצים ופיטורים כאוב. כבונוס יכול פולקסווגן להרוויח טכנולוגיה חשמלית ולצמצם את עלויות הפיתוח לדור הבא של מכוניות חשמליות מתוצרתה. השאלה הגדולה היא האם זה מה שיעזור לפולקסווגן לצאת מהמשבר, או שמא יפתח פתח למשבר גדול יותר כאשר היצרניות הסיניות יצליחו להתבסס באירופה